تاج حق بازخواست از من را ندارد/هم پنالتی پرسپولیس دست بود هم گل استقلال


مرجع خبری پرسپولیس : رئیس دائم السفر کمیته داوران این روزها زیر تیغ تیز انتقادات قرار گرفته و بسیاری لزوم استعفای وی را مطرح کرده اند ، به خصوص پس از مشکلات متعدد داوری هفته های اخیر لیگ برتر و عدم دعوت از داوران ایرانی برای مسابقات جام ملت های آسیا.

 

مسعود عنایت دیروز در گفتگو با خبر به برخی سوالات پاسخ داد:

 

* آقای عنایت روز گذشته گفتید که صحنه مورد اعتراض پرسپولیسی ها مشکوک بوده امروز چه نظری درباره آن دارید؟


بله من قبلاً گفتم مشکوکم چون به دقت صحنه را ندیدم اما حالا که چندین بار فیلم بازی را دیدم روی صحنه ای که روی هادی نوروزی اتفاق افتاد من معتقدم وقتی افشاریان برای تراکتورسازی آن صحنه را خطا گرفت باید این حادثه را نیز خطا می گرفت. چون هردو مثل هم بودند و به نظرم افشاریان باید برای پرسپولیس پنالتی می گرفت.

 

* پس با این حساب پرسپولیس با این پنالتی نمی باخت؟

معلوم نیست که اگر حتی آن پنالتی را افشاریان می گرفت پرسپولیس می توانست آن را گل کند . برعکس آن هم وجود دارد ولی بالاخره وقتی سوت پایان بازی زده می شود این حرف ها وجود دارد. البته همان طور که قبلاً هم گفتم افشاریان یکی از سخت ترین بازی های لیگ امسال را قضاوت کرد اما آیا کسی می تواند تضمینی دهد که اگر داور دیگری جای او بود این اشتباه رخ نمی داد که به من ایراد می گیرند؟!

 

* در مورد گل شریفات به شهرداری چه نظری دارید؟

من آن صحنه را نیز چندین بار دیدم و به نظرم آن گل هم صحیح بود و کمک داور نباید آفساید اعلام می کرد.

 

* برخی کارشناسان و منتقدان مدعی هستند استقلال نسبت به پرسپولیس از داوری بیشتر نفع برده است ، چه نظری دارید؟

اصلاً قبول ندارم . همین پرسپولیس در بازی با پیکان بعد از گل دوم داور باید برای پیکان پنالتی می گرفت اما پنالتی را ندید در حالی که اگر آن پنالتی گل می شد پرسپولیس نیمه اول سه گل دریافت می کرد. در بازی پرسپولیس با سپاهان هم داور باید مدافع پرسپولیس را اخراج می کرد . در بازی پرسپولیس با داماش هم حق وردی نباید اخطار دوم را به بازیکن داماش می داد و اخراج او درست نبود . در مورد استقلال هم که دیدید فرهاد مجیدی اخطار سوم را گرفت ، ایمان مبعلی اخراج شد و …

 

* در مورد انتقاداتی که از شخص شما می شود و گروهی که معتقدند شما باید از داوری بروید چه صحبتی دارید؟

اشتباهات داوری که رخ می دهد فشار افکار عمومی به فدراسیون وارد می شود و این فدراسیون است که باید برای خارج شدن از این فشار اقدامی بکند اما نمی دانم به آقای X و Y چه مربوط که دنبال برکناری من هستند . اگر قرار باشد در فدراسیون کسی مرا عوض کند شخص آقای کفاشیان است نه کس دیگر.

 

* البته اخیرا آقای تاج از شما انتقاد کرده و گفته مسافرت هایتان را کمتر کنید.

آقای تاج نایب رئیس اول هستند و می توانند درباره مسائل داخلی حرف بزنند . بالاخره او نظر خودش را گفته ولی کمیته داوران و من با کفاشیان کار می کنیم . اگر قرار باشد کسی مرا بازخواست کند ایشان است نه شخص دیگری .

 

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)