پرسپولیس نیوز : رئیس دپارتمان داوری گفت: دایی یک بار دیگر فیلم بازی با پرسپولیس را ببیند و بگوید داوری چه مشکلی داشت؟

مسعود عنایت در همایش آسیب‌شناسی داوران در مورد اینکه این همایش‌ها تا چه اندازه تأثیرگذار است، گفت: البته ما دوست داشتیم این همایش در یک زمان مناسب‌تر برگزار شود تا خود داوران هم باشند. ما باید نتایج این همایش را به داوران منتقل کنیم چون بحث آسیب‌شناسی در این حوزه مفید است.

وی در مورد اینکه آیا بهتر نبود به جای این همایش، کلاس‌ها ی داوری برگزار می‌شد، گفت: یک مثال می‌زنم. همین هاوارد وب که فینال جام جهانی را هم سوت زده چند روز پیش در حالیکه بازیکن با استوک رقیبش را مصدوم کرده بود به جای اینکه به او کارت قرمز بدهد، کارت زرد داد. البته برخی می‌گویند با وجود سیستم هدست داوری خطاها صفر می‌شود اما اینطور نخواهد بود. چرا که امروز می‌بینیم در لیگ‌های معتبر دنیا با همین سیستم داوری، اشتباهات بیشماری وجود دارد. ما باید سعی کنیم تمرکز داوران را بیشتر کنیم تا اشتباهات کمتر شود.

رئیس دپارتمان داوری در پاسخ سوالی مبنی بر این پیشنهاد علی خسروی مبنی بر اینکه کولینا داور مطرح و بازنشسته ایتالیایی برای تدریس داوری به ایران بیاید، گفت: کولیا اگر می‌خواهد اشتباهات را کم کند در همان سری آ ایتالیا این کار را انجام دهد تا این همه اشتباه در لیگ ایتالیا  شاهد نباشیم.

وی در مورد اینکه تا چه اندازه در این هشت هفته داوران نمره قبولی گرفته‌اند، گفت: ما هر هفته اشتباه داشته‌ایم اما ضریب اشتباه مهم است. ضمن اینکه داوری کردن ریاضی نیست چون همین الان در فیفا صحنه‌هایی را می‌بینم که آنها در حالی می‌گویند اخراج دارد که از نظر من این صحنه‌ها را باید کارت زرد نشان داد.

عنایت در مورد اختلاف بین کارشناسان داوری گفت: یکی از مشکلات ما همین عدم یکنواختی کارشناسان داوری است البته از ناظران خواسته‌ایم تا در هفته‌ای که ناظر هستند کارشناسی نکنند.

عنایت در مورد قضاوت شب گذشته دیدار صبا و پرسپولیس گفت: داوری خوبی را شاهد بودیم. اما متأسفانه شنیدم دایی از داور انتقاد کرده اما واقعا داور چه مشکلی داشت؟ معتقدم دایی باید یک بار دیگر فیلم بازی را نگاه کند و سپس اظهار نظر کند. اتفاقا به نظر من داوری خیلی هم خوب بود.

وی در پایان ضمن رد هرگونه مشکلی با رئیس کمیته داوران گفت: معمولا پس از انتخاب داوران این انتخاب‌ها به دبیر فدراسیون ابلاغ می‌شود ضمن اینکه تا حالا پیش نیامده که بخواهیم داوران را در لیست جابه‌جا کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)