پرسپولیس نیوز : رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد که قضاوت داوران در هفته‌های اخیر به سود استقلال نبوده است.

مسعود عنایت در خصوص اینکه آیا هجمه‌ای که علیه کمیته داوران، دپارتمان داوری و  داوران در هفته‌های اخیر در رسانه‌ها راه افتاده باعث ایجاد استرس و به هم خوردن تمرکز داوران در قضاوت‌های هفته‌های آتی لیگ برتر نخواهد شد، گفت: به چه دلیل باید داوران با استرس درون زمین بروند؟ در بررسی‌های اخیری که ما انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که ضریب اشتباهات داوران ما بیشتر از داوران اروپایی نیست. شما به رقابت‌های لیگ‌های برتر انگلستان، آلمان و فرانسه نگاه کنید. هر هفته داوران مرتکب اشتباه می‌شوند، حتی اشتباهاتی که در نتیجه بازی تأثیرگذار است.

رفتن کفاشیان و تاج به مجلس به مسائل داوری مربوط نمی‌شود
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در همه جای دنیا که شما می‌گویید به خاطر مسائل داوری رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ آن کشور به مجلس احضار می‌شوند؟»، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم رفتن کفاشیان و تاج به مجلس مربوط به مسائل داوری باشد، چون اگر به خاطر مسائل داوری بود قطعاً به ما اطلاع می‌دادند.

وزارت ورزش قصد دخالت در امور داوری و فدراسیون فوتبال را ندارد
رئیس دپارتمان داوری در خصوص حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته و دپارتمان داوری در وزارت ورزش نیز تصریح کرد: دیروز در نشستی که با آقای سجادی داشتیم، ایشان از ما خواست که داوران با تمرکز و دقت بیشتری به قضاوت پرداخته و راهکارهایی را برای بالا بردن تمرکز داوران در جریان قضاوت بازی‌ها پیدا کنیم. به هیچ وجه وزارت ورزش قصد دخالت در امور داوری و فدراسیون فوتبال را نداشته و ندارد.

اشتباهات فغانی در دیدار پرسپولیس – ذوب‌آهن از نگاه عنایت
عنایت در مورد عملکرد علیرضا فغانی در دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر اظهار داشت: اشتباه بزرگ علیرضا فغانی در قضاوت دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب‌آهن اخراج بنگر و اعلام پنالتی به سود ذوب‌آهن بود و فکر می‌کنم دلیل این موضوع این است که وی زاویه دید مناسبی در آن صحنه نداشت.

حداقل محرومیت برای فغانی 4 جلسه است
این روزها اخبار و شایعاتی در خصوص محرومیت علیرضا فغانی در رسانه‌ها شده است. عنایتی در واکنش به طرح این شایعات گفت: ما هنوز در خصوص میزان محرومیت فغانی تصمیمی نگرفته‌ایم. روال کار ما این است که اگر هم داور را محروم کردیم، آن را رسانه‌ای نکنیم، اما طبق قانون فکر می‌کنم حداقل محرومیتی که برای فغانی در نظر گرفته شود، چهار جلسه خواهد بود.

داورها به سود استقلال قضاوت نمی‌کنند
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در مورد قضاوت اکبریان در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال اهواز و استقلال تهران که اهوازی‌ها معتقد بودند قبل از آنکه بازیکن استقلال گل بزند روی پرویز کریمی، دروازه‌بان این تیم مرتکب خطا شده بود عنوان کرد: باید این صحنه را بررسی کنم، اما تا آنجایی که دیدم فکر کنم ابتدا خود مدافع استقلال اهواز با دروازه‌بان تیم‌شان برخورد کرده باشد. متأسفانه هجمه‌ای که علیه کمیته داوران و دپارتمان داوری به راه افتاده مبنی بر اینکه داوران در بازی‌های استقلال به نفع این تیم سوت می‌زنند به هیچ وجه درست نیست و نمی‌دانم این حرف‌ها را براساس چه منبع و منطقی مطرح می‌کنند. مگر داور دیوانه است که در چنین بازی حساسی مرتکب یک اشتباه تأثیرگذار شده و آبروی خود را ببرد.

عنایت در مورد اظهارنظر برخی از پیشکسوتان پرسپولیس پس از دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن در مورد قضاوت فغانی به ویژه اظهارنظر میناوند که گفته بود باید این داور را به تیمارستان برد، گفت: من نمی‌دانم میناوند چرا چنین حرفی را زده است. چنین اظهارنظری از فردی چون میناوند بعید است.

فغانی را برای کمک به اکرمی انتخاب کردیم
وی در پاسخ به این پرسش که چرا روز قبل از قضاوت فغانی در دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن وی به عنوان داور چهارم دیدار نفت – ملوان انتخاب شد و آیا انتخاب این داور برای چنین بازی سنگینی انتخاب نامناسبی از سوی دپارتمان داوری بوده است، گفت: با توجه به اینکه ناظر AFC برای تماشای قضاوت حسن اکرمی در دیدار تیم‌های فوتبال نفت تهران و ملوان آمده بود ما خواستیم از تجربه فغانی برای کمک به اکرمی استفاده کنیم تا از این آزمون سربلند بیرون آید. خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد.

فشار روانی روی تمام داوران ما بالاست
رئیس دپارتمان داوری در مورد انتخاب فغانی برای بازی پرسپولیس – ذوب‌آهن تأکید کرد: ما بهترین داور حال حاضر فوتبال ایران را برای قضاوت این دیدار در نظر گرفتیم. پس از قضاوت فغانی در دیدار تراکتورسازی – نفت تهران این داوری بین‌المللی فوتبال کشورمان سه یا چهار بازی بین‌المللی را در سطح آسیا سوت زد که عملکرد خوبی هم داشت و نمره قبولی گرفت. فکر می‌کنم فشار روانی در بازی‌های لیگ ما نه تنها فغانی بلکه برای تمام داوران ما بالاست

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)