مرجع خبری پرسپولیس : رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: در جريان بازي دو تيم فوتبال ملوان انزلي و پرسپوليس تهران، داور مسابقه يك پنالتي براي تيم پرسپوليس نگرفت و اين صحنه از چشم حق وردي پنهان ماند.

مسعود عنايت اظهار داشت: در يك صحنه دست مدافع ملوان در سينه حوار محمد، بازيكن پرسپوليس قرار گرفت و وي را در محوطه جريمه تيم ملوان نقش بر زمين كرد كه داور بايد اين صحنه را پنالتي اعلام مي‌كرد.

وي ادامه داد: البته سرعت بازي در اين صحنه بسيار بالا بود و تشخيص اين پنالتي براي داوران فوتبال در زمين دشوار است. اعلام پنالتي در چنين صحنه هايي تنها از طريق حركت آهسته تلويزيون قابل تشخيص است و بايد به داور براي تصميم‌گيري اش مبني بر ادامه بازي حق داد.

رئيس كميته داوران پنالتي اول پرسپوليس را صحيح دانست و يادآور شد: در اين صحنه مدافع ملوان قصد داشت توپ را از محوطه جريمه دور كند كه به جاي توپ، سر مهاجم پرسپوليس با پاي وي برخورد كرد و جريمه آن نيز اعلام يك ضربه پنالتي بود.

عنايت در ادامه با انتقاد از صحبت‌هاي احمدزاده مبني بر تصميم نادرست داور در اخراج مدافع ملوان، تصريح كرد: براي من جاي سئوال است كه احمدزاده كه حدود ‪ ۴۰‬متر از محوطه جريمه تيمش فاصله دارد از كجا مي‌داند كه بازيكنش به داور چه چيزهايي گفته است، بدون شك مدافع ملوان بعد از اعلام ضربه پنالتي الفاظي را بر زبان آورده كه موجب اخراجش شده است وگرنه داور بي‌دليل به كسي كارت نشان نمي‌دهد.

وي همچنين از صحبت درباره خطايي كه منجر به گل اول ملوان شد خودداري كرد و خاطرنشان ساخت: درباره اين خطا شك دارم و نمي‌توانم درباره آن به صورت قطعي صحبت كنم. البته كمك داور در اين صحنه پرچم خود را بالا برد و وي از داور وسط به صحنه نزديك تر بوده است.

عنايت در پايان در خصوص انتقادهاي هفته پيش به قهرماني يكي از داوران حاضر در ليگ برتر، نيز گفت: من نمي‌دانم چرا برخي از رسانه‌ها به دنبال ايجاد جنجال هستند. قهرماني قبل از شروع داوري و بعد از عيد فطر، تست‌هاي آمادگي خود را به خوبي پشت سر گذاشته بود و اگر با روشهاي غيرطبيعي از وزن خود كاسته بود نمي‌توانست سربلند از امتحاناتش بيرون بيايد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)