در حالی که ۳ نماینده از کشورمان مجوز لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست نیاوردند اما تمام نماینده‌های کشورهای عربستان، قطر، عراق و استرالیا در این رقابت حضور خواهند داشت.

امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد که ۳ باشگاه ایرانی استقلال، پرسپولیس و گل گهر از حضور در رقابت لیگ قهرمانان آسیا بازماندند و نتوانستند مجوز حضور در این رقابت را کسب کنند.

در تاریخ اول دی ماه، کنفدراسیون فوتبال آسیا ۵ روز به ۳ باشگاه ایرانی مهلت داد تا مدارک خود را برای کسب مجوز حرفه‌ای ارائه دهند اما با وجود این اقدام مدارک جدید مورد تایید قرار نگرفت.

فولاد و سپاهان تنها نماینده‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۲ خواهند بود. البته این موضوع برای دیگر کشورها نیز رخ داده و برخی تیم‌های بزرگ نتوانستند در این رقابت حاضر شوند.

طبق گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۵۰ تیم از کشور ژاپن نتوانستند مجوز و لایسنس خود را به ثبت رسانند که از مهمترین آنها می‌توان به باشگاه ویسل کوبه ، کاشیما آنتلرز ،یوکوهوما مارینوس ، ناگویا گرامپوس و اوراواردز اشاره کرد. این در حالی است که از ۶ تیم اول لیگ ژاپن در فصل گذشته تنها کاوازاکی فرونتاله توانسته راهی لیگ قهرمانان آسیا شود و طبق گزارش AFC ، هاوکایدو ، گامبا اوساکا و ناگاساکی توانستند مجوز لازم را دریافت کنند.

تمامی باشگاه‌های چین نیز طبق گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانستند مجوز لازم را دریافت کنند و این تیم نماینده‌ای در حال حاضر در این رقابت ندارد.

امارات نیز نتوانست مجوز حضور الجزیره (قهرمان فصل گذشته لیگ امارات) را کسب کند و این تیم نیز در حال حاضر در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۲ حضور نخواهد داشت.

از این ۳ کشور اگر عبور کنیم، دیگر کشورهای بزرگ آسیا توانستند مجوز تیم‌های خود برای لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند. همه نماینده‌های استرالیا، عربستان، قطر و عراق در این رقابت حضور خواهند داشت.

کره جنوبی نیز از ۱۸ تیم، ۱۵ تیم توانستند مجوز لازم و لایسنس اصلی را دریافت کنند. آن ۳ تیم باقی مانده با اینکه مجوز نگرفتند اما در لیست تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا نیز نبودند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)