مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس حقوقی فوتبال با انتقاد شدید از کمیته انضباطی گفت: بر اساس کدام قانون یا آئین نامه این رای بی سابقه را صادر کردید؟

 

غلامرضا رفيعي كارشناس بين‌المللي مسائل حقوقي با اشاره به رأي بازي پرسپوليس و داماش و نتيجه اين بازي كه 3-صفر به سود تيم داماش اعلام شد، گفت: اين راي كاملا غير قانوني است.

 

راي اعلام شده بر اساس مستندات قانوني نيست. قانونگذار حق چنين رايي را به كميته انضباطي نداده است. بايد بگويم چنين حكمي در جهان هم بي سابقه بود‌.

 

 وي ادامه داد: داور مسابقه در حركتي كه در هيچ جاي دنيا سابقه نداشت زمين بازي را ترك كرده و بازي را نيمه تمام اعلام ‌مي‌كند كه اين موضوع براساس مستندات قانون نيست، حكم بعد از آن هم ايراد دارد.

 

وكيل بين‌المللي فوتبال كشورمان ادامه داد: قوانين و آيين نامه انضباطي در خصوص بروز چنين رفتارهايي مسكوت است. اگر توجه داشته باشيد در هيچ جاي دنيا بازي فوتبال را به خاطر توهين تماشاگران نيمه تمام نگذاشتند، ضمن اينكه هيچ‌گاه به خاطر توهين تماشاگران نتيجه را ۳- صفر به سود تيم حريف اعلام نكردند. در كل اين حكم با مقررات و قوانين مغايرت دارد.

 

رفيعي همچنين گفت: من از كميته انضباطي يك سوال دارم، اين كميته بر اساس مستندات و آيين نامه كدام فدراسيون و كدام ماده فيفا چنين حكمي را صادر كرده؟ اين موضوع جاي تاسف دارد. به هر حال حكمي كه اعلام شده بي سابقه و كم نظير در جهان فوتبال است و مستند به قانون نيست. من به‌عنوان يك كارشناس حقوقي نظر خودم را گفتم و اميدوارم حسن‌زاده به‌عنوان رييس كميته انضباطي مستنداتش را براي صدور چنين حكمي ذكر كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)