پرسپولیس نیوز : عضو سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید که کمیته و دپارتمان داوری باید حساسیت باشگاه‌ها نسبت به برخی داوران را در چینش آنها لحاظ کنند.

علی دایی بعد از شکست تیمش از فولاد گفت که از کمیته داوران خواسته بود تا جهانبازی را برای بازی‌های پرسپولیس به عنوان داور انتخاب نکند. رضا غیاثی در واکنش به این حرف سرمربی پرسپولیس  اظهار کرد: اگر دایی می‌گفت که فلان داور را برای پرسپولیس بگذارید حرفش خلاف بود اما این‌که گفته نمی‌خواسته جهانبازی برای تیمش قضاوت کند از حساسیت او نسبت به این داور ناشی شده است.

وی ادامه داد: کمیته داوران و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال هنگام چیدمان داوران باید حساسیت تیم‌ها را نسبت به برخی داوران لحاظ کنند. اگر باشگاهی به صورت مکتوب به اطلاع کمیته داوران رسانده باشد که نسبت به یک داور خاص حساسیت دارد کمیته هم باید تلاش کند تا جایی که می‌تواند آن داور را برای آن تیم انتخاب نکند چون این کار نوعی لجبازی است.

غیاثی ادامه داد: لجبازی، فوتبال ایران و داوری‌اش را نابود می‌کند ولی من مطمئن هستم که اعضای دپارتمان و کمیته داوران فدراسیون فوتبال لجباز نیستند.

رییس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم‌چنین گفت: زمانی که ما مسوولیت چیدن داوران را داشتیم اشتباهات خاص و تاثیرگذار داوران را در دفترچه‌ای می‌نوشتیم تا زمان چیدن داوران متوجه باشیم که یک داور خاص در بازی یک تیم خاص آیا اشتباه تاثیرگذار داشته یا نه که اگر داشت او را برای آن تیم انتخاب نکنیم. با این کار، زمین هم به آسمان نمی‌آمد!

اگر کمیته داوران بخواهد همه حساسیت‌ها را درباره داوران در چینش آنها لحاظ کند کار انتخاب داوران به مشکل برنمی‌خورد؟ غیاثی در پاسخ به این سوال گفت: نمی‌شود به زور از باشگاهی خواست که نسبت به یک داور خاص حساس نباشد! از طرفی مقام رسمی یک باشگاه، مربی نیست بلکه باشگاه باید رسما نامه بنویسد. آن‌چه گفته شده بر باد است، آن‌چه نوشته شده در یاد است! کار به گفته‌ها نیست.

غیاثی همچنین درباره‌ی این‌که اتهام‌زنی‌ها علیه داوران ذهنیت مردم را نسبت به آنها بد کرده است، گفت: متاسفانه خیلی از باشگاه‌ها پیشوند فرهنگی نام خود را رعایت نمی‌کنند. آنها نتیجه‌گرا هستند و بود و نبودشان با این نتیجه‌ها رقم می‌خورد. البته کمیته انضباطی هم با افراد حاشیه‌ساز با جریمه‌های نقدی و محرومیت‌های مدت‌دار برخورد کرده است.

وی در پایان درباره‌ی طولانی شدن صدور رای کمیته انضباطی فدراسیون درخصوص پرونده محسن قهرمانی گفت: دیر شدن صدور رای بهتر از آن است که رایی عجولانه و غیرعادلانه صادر شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)