پرسپولیس نیوز : رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در کدهای انضباطی فیفا هم هست که در صورتی که داور اشتباه آشکار انضباطی کرد کمیته انضباطی می‌تواند در این زمینه ورود کند.

رضا غیاثی در مورد تغییر رنگ کارت قرمز مدافع پرسپولیس به کارت زرد که در دیدار با سپاهان گرفته بود، گفت: کمیته انضباطی حق را دارد که این کار را انجام بدهد و نمی‌دانم چرا اصفهانیان اعتراض کرده است. زیرا در کدهای انضباطی فیفا هم هست که در صورتی که داور اشتباه آشکار انضباطی کرد مثلا به جای بازیکن شماره 5 به بازیکن شماره 15 کارت زرد نشان داد کمیته انضباطی می‌تواند در این زمینه ورود کند.

وی ادامه داد: این اولین مرتبه نیست که کمیته انضباطی در چنین مسئله‌ای ورود می‌کند. فصل گذشته نیز اخراج یحیی گل‌محمدی از روی نیمکت پرسپولیس با نظر کمیته انضباطی بخشیده شد. کمیته انضباطی این اختیار را دارد که در مسایل انضباطی داوری نه فنی ورود کند البته با توجه به اینکه هیچ یک از اعضای کمیته انضباطی داور نیستند آنها باید از کمیته داوران استعلام می‌گرفتند که خطایی که میثم حسینی مدافع پرسپولیس انجام داد مستحق چه جریمه‌ای است.

غیاثی تصریح کرد: گذشته از خطای آشکار داور در صحنه‌ای که اتفاق افتاد در پایان آن صحنه که میثم حسینی خودش تصمیم گرفت به جای داور بازیکن سپاهان را تنبیه کند و به او لگد زد و جریمه‌اش کارت قرمز بود. البته ابتدا بازیکن سپاهان خطا کرده بود ولی در این صحنه باید کمیته انضباطی از کمیته داوران استعلام می‌گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)