پرسپولیس نیوز : علی کریمی در نظر سنجی تلویزیونی برنامه 90 در حالی با کسب 52 درصد آراء از سوی مردم به عنوان محبوبترین بازیکن انتخاب شد که از نظر سوابق و آمار نیز فاصله قابل توجهی با نفر دوم داشت.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، علی کریمی در نظرسنجی تلویزیونی برنامه 90 در رقابت با فرهاد مجیدی و خداداد عزیزی با کسب 52 درصد آراء به عنوان محبوبترین بازیکن شناخته شد. این در حالی بود که به نظر می‌رسد هر یک از ستاره‌های دیگر پرسپولیس چون؛ احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری و … هم در این نظرسنجی قرار می‌گرفتند، باز شانسی برای دیگر رقبا وجود نداشت اما این نظرسنجی بین نفراتی برگزار شد که در سه نظرسنجی دیگر توانستند در صدر قرار بگیرند.

علی کریمی در این نظرسنجی در مقابل فرهاد مجیدی و خداداد عزیزی که 33 و 15 درصد آراء را کسب کردند، در حالی به موفقیت رسید که در کارنامه فعالیت حرفه‌ای او نقاط درخشان بسیاری وجود دارد. این سه به ترتیب 130 (با احتساب سه بازی ملی رده المپیک)، 45 و 47 بازی ملی را در کارنامه دارند که کریمی فاصله‌ای بعید را نشان می‌دهد.

خداداد عزیزی در خارج از ایران خود را تا سطح حضور در باشگاه کلن آلمان بالا کشید ولی فرهاد مجیدی به بازی در تیم‌های اماراتی و قطری پرداخت و در اروپا به بازی در راپیدوین از لیگ اتریش اکتفاء کرد.

در این میان، علی کریمی که کارنامه درخشانی دارد، در چند مرحله نیز از بازی در تیم‌های مطرح اروپایی انصراف داد. کریمی فوتبال در رده‌های پایه را در تیم‌های نفت و سایپا پشت سر گذاشت و سپس به فتح پیوست تا خدمت سربازی را در این تیم پشت سر بگذارد. او در خرداد سال 77 به پرسپولیس پیوست و اولین بازی رسمی خود برای پرسپولیس را در 22 شهریور همان سال برابر پلی‌اکریل انجام داد.

علی کریمی می‌توانست از پرسپولیس به لیگ ایتالیا برود و در پروجا بازی کند اما رقم پائین پیشنهاد مالی آنها او را از این امر منصرف کرد. حضور در آتلتیکو مادرید می‌توانست یکی از بهترین اتفاقات برای او باشد که با توجه به تکنیک ناب و شرایط سنی که داشت، سکوی پرتابی به تیم‌های مطرح‌تر باشد. فراز و نشیب زیادی طی شد و مهمترین مساله این بود که کریمی قید پیشنهاد بالاتر اماراتی و مقیم شدن در نزدیکی ایران را بزند. در روزی که پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های آسیایی خود میزبان الهلال بود، خبر رسید که نمایندگانی از اسپانیا در ورزشگاه حضور یافته‌اند. کریمی آن روز جدا از زدن یک گل و دادن یک پاس گل، در طول بازی درخشان ظاهر شد اما او در نهایت الاهلی امارات را انتخاب کرد و دوستان نزدیک او تمایل به زندگی در نزدیکی ایران را دلیل این امر توصیف کردند.

علی کریمی پس از الاهلی راهی بایرن مونیخ شد. این انتقال در شرایطی اتفاق افتاد که هیچکس انتظار آنرا نداشت و نه تنها در ایران و آسیا، بلکه در آلمان به یک غافلگیری بدل شد. این غافلگیری به حدی بود که سردبیر مجله کیکر برای او نوشت: «کریمی برف مونیخ را نخواهد دید» اما او نه تنها در مونیخ برف بازی کرد، بلکه بهار آن شهر را هم دید.

او طی سال‌های 84 تا 86 در بایرن مونیخ بود و پس از آن به قطر و سپس پرسپولیس و استیل آذین پیوست و در سال 89 با پیراهن شالکه دوباره در بوندس لیگا حاضر شد.

از میان نفرات حاضر در نظرسنجی دوشنبه شب برنامه 90، کریمی و عزیزی عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به خود اختصاص داده‌اند و خداداد عزیزی نیز پس از حضور در تیم فوتبال پرسپولیس و درخشش در تیم ملی، مسیر خود برای حضور در کلن و فوتبال آلمان را هموار دید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)