پرسپولیس نیوز : سرپرست پیشین تیم های پایه پرسپولیس معتقد است برخی باشگاه‌ها به اجبار و فقط به خاطر قانون در رده‌های پایه تیمداری می‌کنند.

یعقوب فاطمی مقدم در رابطه با شرایط آکادمی باشگاه پرسپولیس گفت: متاسفانه باشگاه ها از بازیکنان استفاده نمی‌کنند. در طول فصل تنها دو جلسه دو بازیکنمان را به تیم اصلی بردند و اهمیت نمی دهند. همه تیم های دنیا از پایه ها بازیکن به تیم اصلی می برند برای مثال رئال مادرید از پنج بازیکن خودش در ترکیب اصلی استفاده می‌کند اما در اینجا به اعتقاد من چون قوانین فیفا برای تیمداری آنها را مجبور کرده در رده پایه فعالیت می کنند.

وی افزود: باشگاه ها بودجه آنچنانی در اختیار پایه ها قرار نمی دهند و اکثر قراردادها حدود چهار پنج میلیون است. البته امسال درصد زیادی از قراردادها پرداخت شد.

سرپرست پیشین تیم های پایه پرسپولیس خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها بیست روز مانده به آغاز مسابقات برای بازیها استارت زدند اما با این وجود تیم ما برای اولین بار در سالهای اخیر چهارم شد. با این وجود بدون اینکه علت خاصی وجود داشته باشد کادر را عوض کردند. موضوعی که دوست دارم علت آن را بدانم.

وی در مورد شرایط سخت افزاری برگزاری بازیها مانند کیفیت زمین ها و یا سطح داوری ها خاطرنشان کرد: کلا داوری ها متوسط بود. هم ضعف داشت و هم نقاط قوتی را به همراه داشت. زمین ها هم برخی تیم ها در مضیقه بودند و حتی برای برگزاری برخی بازیها تا شهریار هم می رفتیم.

فاطمی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا در رده پایه فسادهای مالی و اخلاقی وجود دارد گفت: من هم در این مورد خیلی مسائل را شنیدم اما هیچ مستنداتی برای اثبات آن وجود ندارد. وقتی هم مستنداتی نیست و بنده هم چیزی ندیده ام نمی توانم در مورد آن اظهار نظر کنم.

وی در پایان گفت: در پایه های پرسپولیس متاسفانه خیلی بازیکنان بودند که به خاطر اهمیت ندادن مسئولان باشگاه به آنها رفتند. چند بازیکنی که پرسپولیس برای آنها زحمت کشیده بود از این باشگاه جدا شدند چرا که امیدی برای حضور در تیم بزرگسالان نداشتند. یکی از بازیکنان ما امسال به پیکان رفت و توانست به تیم اصلی این تیم هم برسد اما در پرسپولیس این بازیکنان امیدی برای حضور در تیم اصلی ندارند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)