پرسپولیس نیوز : مسئول مسابقات لیگ برتر گفت: امیدوارم دوستانی که در هفته اول بازی دارند، بازی‌ها را به‌خوبی برگزار کنند.

سعید فتاحی در خصوص اینکه چند ورزشگاه در آستانه مسابقات لیگ برتر دچار مشکل هستند، گفت: از فردا هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر آغاز می‌شود و خوشحالیم که آغاز مسابقات با ولادت امام هشتم توأم شده است. مسابقه افتتاحیه بین تیم‌های پدیده و پرسپولیس در مشهد برگزار می‌شود که جا دارد از مسئولان استان خراسان تشکر کنم که همت کردند این بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود. امیدوارم مردم به ورزشگاه بیایند و از فوتبال لذت ببرند.

وی افزود: ۴ بازی فردا و ۴ بازی روز جمعه برگزار می‌شود که خوشبختانه ورزشگاه وطنی آماده مسابقه با ذوب‌آهن شده، البته رختکن‌های این استادیوم دچار مشکل است که امیدوارم تا هفته سوم آماده و به مسابقات برسد. امیدوارم دوستانی که در هفته اول بازی دارند، بازی‌ها را به‌خوبی برگزار کنند.

* امیدوارم وزارت نیرو به ما کمک کند

فتاحی تاکید کرد:امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد که مردم قائمشهر میزبان خوبی برای ذوب‌آهن باشند. شرایط باید طوری رقم بخورد که هوادارانی که به ورزشگاه می‌آیند تیم خود را تشویق کنند. ورزشگاه نفت مسجد سلیمان هم شرایط خوبی نداشت که خدا را شکر آن هم برطرف شده و آماده برگزاری مسابقه است. ورزشگاه گسترش فولاد تبریز به علت اینکه نور ورزشگاه مناسب نبود، به ورزشگاه یادگار امام منتقل شد. نامه‌نگاری‌ها از سوی باشگاه انجام شده است. بقیه ورزشگاه‌ها مشکل خاصی ندارند و می‌توانند میزبان خوبی برای اولین هفته باشند. ولی از مسئولان وزارت نیرو خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه می‌دانیم شرایط کمبود برق وجود دارد، خیلی سخت است که بخواهیم بازی در شب برگزار شود. ان‌شاءالله کمکمان کنند و نهایت همکاری را انجام دهند تا بازی‌ها بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

*فیفا اجازه نمی دهد در هوای گرم بازی کنیم

وی تصریح کرد: ما به دنبال این بودیم تا بازی‌ها در روز برگزار شود اما به علت گرمای شدید امکان برگزاری مسابقه وجود نداشت. در شرایطی که فیفا این اجازه را به ما نمی‌دهد بازیکنان در این هوای گرم بازی کنند. باید بازی‌ها بعد از اذان مغرب برگزار شود که تابش آفتاب نداشته باشیم و بتوانیم از لحاظ قانونی شرایط بازی‌های لیگ را برگزار کنیم.

*تیم‌های پرطرفدار فکر می‌کنند ما استقلالی یا پرسپولیسی هستیم

وی در ادامه گفت: متأسفانه بعضی از تیم‌ها هنوز قراردادهای بازیکنان را نبسته‌اند و ما نمی‌دانیم چه کار باید کنیم. دوستان در کمیته تمام تلاششان را کردند تا زود کار انجام شود. متأسفانه یک چیز ساده را خیلی سخت انجام می‌دهند، هر تیم تقریباً ۱۰ تا ۱۵ بازیکن ثابت دارد. حداقل می‌توانند کارت این بازیکنان را صادر کنند. مدارک لازم را ارسال کنند تا کارت بازی صادر شود.حتی کادر فنی که از قبل مشخص شده نیز می‌تواند مدارک را صادر کند تا کارت صادر شود. نباید دقیقه ۹۰ کارها انجام شود. ۱۰ باشگاه هستند که هنوز کارهای لازم را انجام نداده‌اند و تا روز آخر کارشان ادامه پیدا کرده، طبق قانون باید ۷۲ ساعت قبل تمام موارد بررسی شود و کمیته نقل و انتقالات به مشکل برخواهد خورد، خدای نکرده اگر مشکلی پیش بیاید چه کسی پاسخگوست؟ بعد اگر اتفاقی بیفتد می‌گویند کمیته مسابقات یا سازمان لیگ مقصرند. تیم‌های پرطرفدار هم احساس می‌کنند که ما یا استقلالی هستیم یا پرسپولیسی. هر کاری اگر در زمان خودش انجام بشود، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. سازمان لیگ نباید مظلوم واقع شود. قضیه سوپرلیگ چرا باید اتفاق بیفتد؟

* چند کارت از استقلال، پرسپولیس و تراکتور صادر نمی‌شود

فتاحی در ادامه گفت: چرا من و همکارانم باید به خاطر سوپرجام فحش بخوریم. ما نتیجه ۳ بر صفر را اعلام نکردیم. این اتفاق مربوط به باشگاه استقلال می‌شود که مدیریت این باشگاه مقصر است. چند دفعه باید نامه‌نگاری می‌کردیم؟ چند دفعه باید تماس‌کاری کنیم تا در بازی شرکت کنند. وقتی احترام نمی‌گذارند،این اتفاق رخ می‌دهد.در حال حاضر ۸ تیم برای ثبت قرارداد بازیکنان حاضر نشدند. با توجه به زمان کمی که وجود دارد اگر شبانه‌روز همکاران من در هیأت فوتبال حاضر شوند، نمی‌توانند کارها را به نحو احسن انجام دهند. در حال حاضر چند کارت از باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتور صادر نمی‌شود. وقتی مدارک لازم را ارسال نکنند همین می‌شود. مجبور می‌شوند اجازه بازی را به این بازیکنان ندهند و همین باعث می‌شود تا هواداران معترض شوند. این تیم‌ها از ۴ خرداد زمان داشتند که این مدارک را ارسال کنند.

* هیچ جای دنیا عضو هیات مدیره در مورد همه چیز صحبت نمی‌کند

فتاحی در ادامه در خصوص رأی صادر‌شده در خصوص سوپرجام و اینکه زمانی رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال تأکید کرد اگر رأی این بازی برنگردد، ما استقلال را از ادامه حضور در رقابت‌ها کنار می‌گذاریم، گفت: ما بر اساس مصاحبه عزیزان در باشگاه‌ها تصمیم نمی‌گیریم. ما در خصوص سوپر لیگ بر اساس مصاحبه افراد تصمیم گیری نکردیم و رأی ندادیم. ما بر اساس نامه‌نگاری‌هایی که انجام دادیم، رأی دادیم. در این خصوص آقای ملکی حاضر شدند و صراحتاً اعلام کردند که من اختیار تام دارم و گفتند در آن زمان تیم ما حضور ندارد، الان هم باید بگویم که آقای زمانی فردی محترم است، عضو هیأت مدیره باشگاه هستند اما هیچ‌جای دنیا ندیدید که عضو هیأت مدیره باشگاهی بخواهد راجع‌به همه چیز صحبت کند. ایشان در مورد بازیکن، در مورد برنامه تیم، در مورد سرمربی صحبت می‌کند. اگر استقلال مدیرعامل دارد او باید نامه‌نگاری کند و اعتراض کند. بعد از اینکه بازی برگزار نشد نامه‌نگاری کرده و نامه را با امضای رئیس سازمان لیگ به دبیر کل ارسال کردیم. برای تصمیم نهایی این نامه‌ها به کمیته انضباطی ارسال  شد که خدا را شکر همه موارد اجرا شد. دوستان بدانند که ۱۰ روز فرصت دارند به کمیته استیناف اعتراض کنند که بررسی می‌شود و هر رأیی که از سوی کمیته استیناف صادر شود ما انجام می‌دهیم.

* هواداران استقلال در آینده متوجه می‌شوند چه کسی در خصوص سوپرجام مقصر بود
رئیس مسابقات لیگ برتر در ادامه در خصوص مراسم برترین‌های لیگ هفدهم و اینکه بعضی از بازیکنان نسبت به انتخاب بازیکنان که به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند معترض بودند و حتی گفتند کی‌روش در بعضی از تصمیم‌ها حضور داشت گفت: این سوال‌تان را از روابط عمومی سوال کنید اما تا جایی که من می‌دانم تمام رأی‌هایی که صادر شده موجود است، فکر نمی‌کنم کار سختی باشد که بخواهیم این رأی‌ها را نشان دهیم. مطمئناً هر کسی که معترض است می‌تواند این رأی‌ها را بررسی کند. ما هم حدی داریم که می‌توانیم صحبت کنیم یا حرفی بزنیم. مطمئناً هر کاری انجام می‌شود دستور از بالادستی صورت می‌گیرد. اگر اشتباهی صورت گرفته می‌تواند به کمیته انضباطی برود و تصمیم‌گیری شود. ممکن است کمیته مسابقات در بعضی تصمیمات اشتباه کرده باشد. مطمئناً قانون همه این اتفاقات را پیش‌بینی کرده است، اجازه بدهید همه چیز طبق قانون انجام شود.چند سال دیگر خود هواداران خواهند فهمید چه کسی مقصر بود. موضوع سوپرجام را به هواداران واگذار می‌کنیم. ان‌شاءالله هواداران استقلال در ادامه متوجه شوند چه کسی در خصوص سوپرجام مقصر بود. مطمئن هستم کارلوس کی‌روش در خصوص رأی‌ها هیچ نظری نداده است. نمی‌دانم کی‌روش حق رأی داشته است یا نه، یا اصلاً رأی داده یا نداده است، اما می‌دانم هر فردی یک حق رأی دارد. هر کسی که به بازیکنان رأی داده یا سرمربی بوده یا سمتی در باشگاه داشته است. این را بدانید سازمان لیگ یا باید این مراسم را برگزار کند یا نکند. مطمئناً وقتی فیفا مراسمی را برگزار می‌کند خیلی‌ها نسبت به برگزاری مسابقه معترضند. ممکن است فردی ناراحت شود از انتخاب رونالدو یا فردی از انتخاب مسی ناراحت شود، این طبیعی است و در همه دنیا وجود دارد.

*خودم به بیرانوند گفتم قبل از جام جهانی نظرسنجی می‌شد او رای نمی‌آورد
وی در پایان در خصوص اینکه اگر این مراسم قبل از جام جهانی رأی گیری می‌شد قبول دارید که رأی‌ها تغییر می‌کرد، گفت: من حتی در حاشیه مراسم به بیرانوند گفتم اگر کسی قبل از جام جهانی قرار بود رأی بدهد مطمئناً علیرضا بیرانوند انتخاب نمی‌شد و فرد دیگری به عنوان دروازه‌بان انتخاب می‌شد، اما عملکرد بیرانوند در جام جهانی طوری بود که اصلاً هر کسی که می‌خواست فردی را انتخاب کند، علیرضا بیرانوند را به عنوان بهترین بازیکن می‌دانست. متأسفانه بعد از اینکه لیگ تمام شد، جام جهانی شروع شد. این مراسم همیشه بر اساس آغاز فصل جدید لیگ است که قبل از شروع لیگ برگزار می‌شود.ما باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دادیم که تحت تأثیر جام جهانی قرار نگیریم که حالا این اتفاق افتاد. نمی‌توانم به شما بگویم این اتفاق رخ نداده است و تأثیر زیادی هم داشته است. به هر حال مراسم برگزار شد امیدوارم سال آینده بهتر از این برگزار شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)