پرسپولیس نیوز: مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ اعتقاد دارد، ۷۰ درصد بدهی باشگاه‌ها به دلیل عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی است.

سعید فتاحی پس از دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس که با پیروزی یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید، در واکنش به اعتراض خبرنگاران به پرتاب سنگ و اشیای مختلف و جابه‌جایی خبرنگاران از جایگاه خود اظهار داشت: شما می‌توانید از این اتفاقات، فیلم و عکس تهیه کنید و ما هم برخورد خواهیم کرد. ما در این بازی ناظر انضباطی داشتیم.

وی درخصوص اینکه مأموران نیروی انتظامی از خبرنگاران خواستند که جایگاه خود را ترک کنند، گفت: آنها می‌خواستند جو را آرام کنند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص بازگشت تماشاگرانی که بلیت داشتند، اما نتوانستند بازی را تماشا کنند، تصریح کرد: بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ داده باشد. ما از ساعت ۱۱ اینجا هستیم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، اطلاع‌رسانی است و نمی‌خواهیم سر هم کلاه بگذاریم. مشکل ما این است که تماشاگرانی که بلیت ندارند، تجمع می‌کنند. خود مردم باید این مسائل را رعایت کنند. در بلیت‌فروشی کاغذی یا الکترونیکی هم شاهد این اتفاقات هستیم. خبرنگاران باید فرهنگ‌سازی را شروع کنند.

فتاحی در پاسخ به این پرسش که چرا درهای ورزشگاه ساعت هشت باز نشد، خاطرنشان کرد: قرار بود درهای ورزشگاه از ساعت ۱۲ باز شود که این اتفاق از ساعت ۱۰ رخ داد. نیروی انتظامی تلاش زیادی کرد و نظم خوبی در ورزشگاه حکمفرما کرد. فقط در آخر مسابقه آن اتفاقات افتاد.

وی در این خصوص که آیا در سایر دیدارهای لیگ برتری هم به دوربین‌ها اجازه ورود به ورزشگاه داده می‌شود یا خیر، گفت: در بقیه مسابقات هم اجازه ورود دوربین‌های برنامه‌های تولیدی را نمی‌دهیم. در مجمع فدراسیون فوتبال چنین چیزی تصویب شد و ما به خاطر حق باشگاه‌ها این کار را می‌کنیم. همه باشگاه‌ها، ۷۰ درصد درآمد خود را از حق پخش تلویزیونی دارند. به احترام مردم این بازی و سایر دیدارها را پخش مستقیم می‌کنیم، اما جلوی دوربین‌های برنامه‌های تولیدی را می‌گیریم. همان کاری که صداوسیما انجام می‌دهد و با یک شرکت قرارداد می‌بندد و این شرکت باید قراردادهای آگهی‌ها و سایر برنامه‌ها را  مدیریت کند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه افزود: اگر دوربین‌های شبکه‌های تلویزیونی بخواهند در مسابقات حضور یابند، باید با شرکتی که فدراسیون فوتبال با آن قرارداد دارد، هماهنگ کنند. ما قبل از شروع لیگ با این شرکت قرارداد بستیم، اما مسئولان صداوسیما آن زمان قول دادند این مشکل حل شود که این اتفاق رخ نداد. ۷۰ درصد بدهی باشگاه‌ها در سال‌های اخیر به خاطر حق پخش تلویزیونی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)