پرسپولیس نیوز: پرسپولیس با پیروزی در دربی فینال جام حذفی، در مقابل ۲۴ پیروزی استقلال، تعداد پیروزی‌های خود را به عدد ۲۷ رساند.

سرخپوشان ایران، برتری مطلق خود در کسب پیروزی نسبت به تیم استقلال در رقابت‌های لیگ برتر را به مجموع رقابت‌های دو تیم کشاندند. سرخ‌پوشان و آبی‌پوشان با احتساب بازی فینال دوره ۳۶ جام حذفی کشور تا کنون ۹۵ بار در رقابت‌های رسمی به مصاف یکدیگر رفته‌اند. در این ۹۵ مسابقه سهم استقلال از پیروزی‌ها ۲۴ و سهم پرسپولیس ۲۷ بوده است.

دو تیم همچنین با احتساب بازی‌های دوستانه و غیر رسمی ۱۰۱ بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که استقلال 26 برد داشته اما دو برد از میان این مسابقات، بر اساس قوانین و قواعد فوتبال قابل محاسبه نیست چون بر اساس پروتکل‌های برگزاری مسابقات برگزار نشد و بردهای این تیم باید 24 برد حساب شود، یک بازی 75 دقیقه طول کشید و یک بار بازیکن تعویضی استقلال دوباره به زمین برگشت.

اما با این وجود پرسپولیس این دو برد غیراستاندارد را هم پشت سر گذاشت و با برتری 27 بر 26 بالادستی پنجاه ساله آبی ها در پیروزی های شهرآورد را هم پشت سر گذاشت.

فاصله بردهای دو تیم در مقطعی در اواخر سال 1390 به 8 برد هم رسیده بود که حالا به لطف پیروزی های متوالی گل محمدی و همکاران قبلی اش نه تنها این فاصله جبران شده که پرسپولیس از رقیب دیرینه عبور کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)