اتفاقات تلخ در استادیوم های تبریز در راه است

مرجع خبری پرسپولیس : جالب اینکه مدیرعامل شهرداری مدعی است در بازی پرسپولیس با تراکتورسازی، طرفداران پرسپولیس به تیم میهمان فحاشی کرده اند و همین مسئله باعث شده تا تماشاگرانی که البته تماشاگر شهرداری نبوده اند، با چنین واکنش هایی تلافی کنند!

 

در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی که در نخستین هفته لیگ برگزار شد و از سوی هواداران میهمان اتفاقات تلخی در ورزشگاه آزادی رقم خورد، ادعایی از سوی مقامات و مسئولان تیم میهمان صورت گرفت مبنی بر اینکه خاطیان و به اصطلاح تماشاگرنماها (هرچند وجود این تعداد تماشاگرنما خود جلب توجه است!) طرفدار تیم تبریزی نبوده اند!

 

بعد از بازی پرحاشیه روز شنبه مابین پرسپولیس و شهرداری تبریز نیز ادعای مشابهی از سوی مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز مطرح شده است. ادعای جالبی که جوابی جز خنده نمی تواند داشته باشد! مدیرعامل شهرداری تبریز، شعارهای سیاسی، پرتاب اشیا و فحش های نود و هفت دقیقه ای تماشاگران و طرفداران تیمش را متاثر از اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتورسازی می داند!

 

البته با این ادعا که هیچ سند و مدرکی مبنی بر طرفداری آنها از شهرداری تبریز وجود ندارد و نباید برچسب هواداران شهرداری را به آنها زد! نکته جالب اینکه، مدیرعامل شهرداری مدعی است در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی، طرفداران پرسپولیس به تیم میهمان فحاشی کرده اند و همین مسائله باعث شده تا تماشاگرانی که البته تماشاگر شهرداری نبوده اند، با چنین واکنش هایی تلافی کنند!

 

ششگلانی رئیس هیئت فوتبال آذربایجان تبریز هم به این ادعا مهر تایید می زند و می گوید: «در همه ورزشگاه ها این اتفاقات رخ می دهد و یک مسئله کاملا طبیعی است! کار فرهنگی یک شب نتیجه نمی دهد و احتیاج به زمان داریم. نمی توانم تضمین بدهم که در بازی های بعد چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد!»

 

این ادعا زنگ خطری است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نباید نسبت به آن بی تفاوت باشد. مجتبی شریفی که داعیه برخورد با ناپاکی ها و مسائل خلاف فرهنگ را در فوتبال ایران دارد، چطور می تواند در مقابل چنین الفاظ زشت و رکیکی آنهم خطاب به مرد اخلاق دو دهه اخیر فوتبال ایران بی تفاوت بماند؟!

 

پرونده اتفاقاتی که تبریزی ها در دو بازی با پرسپولیس رقم زدند و به راحتی خودشان را از هر تقصیری مبرا کردند، همچنان باز است و به ادعای خودشان تضمینی برای تکرار نشدن آنها وجود ندارد!

 

البته نباید فراموش کرد که در بازی جام حذفی مقابل فولاد گستر نیز چنین اتفاقاتی افتاده بود و حتی با شیئی مشکوک به علی دایی حمله کرده بودند. مجموعه اتفاقاتی که به بدترین شکل ممکن رخ داد و واکنش و جریمه ای در خور آن از سوی کمیته انضباطی اتخاذ نشده است.

 

موضوعی که ترازوی عدالت این کمیته را به طور کلی زیر سوال می برد. مسلما اگر هر تیم دیگری این اتفاقات را رقم می زد ، با شدیدترین جرایم مواجه و نقره داغ می شد. اما به نظر می رسد کمیته انضباطی در قبال تیمهای تبریزی انعطاف و لطافت ویژه ای دارد و به هیچ عنوان جرایمی را که می تواند این مشکلات را ریشه کن کند برای تبریزی ها در نظر نمی گیرد.

 

عاملی که باعث می شود مدیران تیم های تبریزی و حتی رئیس هیئت فوتبال استان خیلی راحت به انکار چنین اتفاقاتی از سوی هواداران تیمهایشان بپردازند و با سینه ای سپر کرده و قیافه ای حق به جانب ، به دنبال مقصران این حوادث بگردند، آنهم در زمین قربانی!

 

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در صورتی که با اتفاقات بازی شهرداری و پرسپولیس برخورد قاطع نکند، باید عواقب اتفاقات بعدی که رئیس هیئت فوتبال آذربایجان مژده آن را داده به گردن بگیرد! واقعا ترس مجتبی شریفی و کمیته انضباطی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)