فدراسيون فوتبال فرانسه در مورد نحوه سيدبندي تيم ها براي مسابقات پلي آف جام جهاني ۲۰۱۴ در اروپا، به فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) اعتراض مي كند.

به گزارش ساكرنت،هشت تيم دوم گروه هاي مقدماتي جام جهاني در اروپا دوشنبه آينده در زوريخ قرعه كشي مي شوند تا مشخص شود در مرحله پلي آف كه به صورت رفت و برگشت از ۱۵ تا ۱۹ نوامبر برگزار خواهد شد، چه تيم هايي به مصاف هم مي روند.
در مرحله مقدماتي تيم فرانسه در گروه I با تيم اسپانيا مدافع عنوان قهرماني جهان و اروپا همگروه است.
اكنون نوئل لو گرائت رييس فدراسيون فوتبال فرانسه با بيان اينكه تيم ها پس از پيروزي در مسابقات مقدماتي، ۲.۵ امتياز بيشتر از برد در بازي هاي دوستانه مي گيرند، گفت: با مسوولان فيفا تماس خواهيم گرفت. اين مسئله به دليل اينكه برخي تيم ها پنج تيمي و برخي ديگر شش تيمي هستند، كمي غير منصفانه است. رقباي ما در گروه هاي ديگر در مسابقات رسمي توانسته اند امتيازات بيشتري كسب كنند. اين قانوني مدتي است كه وجود دارد اما بايد تغيير كند.
بر اساس قانون، چهار تيمي كه در رده بندي فيفا بالاتر هستند، سيدبندي مي شوند و در نتيجه با قرعه راحت تري روبرو خواهند شد. اما فرانسه كه تيم بيست و پنجم رده بندي فيفا است، به احتمال فراوان سيدبندي نخواهد شد. تيم هاي پرتغال و يونان هم در رده بندي بالاتر از فرانسه هستند و اوكراين در صورت پيروزي مقابل سن مارينو، در رده بندي امتيازي بيشتري نسبت به فرانسه كسب خواهد كرد.
حتي اگر اوكراين بعد از انگليس به صورت خودكار به جام جهاني صعود كند، شاگردان روي هاجسون همچنان بالاتر از فرانسه باقي خواهند ماند و باز هم فرانسه شانس اندكي براي حضور در سيدبندي خواهد داشت.
سوئد هم در صورت تساوي در آلمان بالاتر از فرانسه خواهد بود. درست مثل بوسني كه اگر به تساوي برسد و يونان در صدر گروه خود قرار بگيرد.
شاگردان ديديه دشان روز جمعه در ديداري دوستانه استراليا را ۶ بر صفر شكست داد و در آخرين بازي خود در مقاماتي جام جهاني قبل از اعلام رده بندي فيفا، به مصاف فنلاند مي رود.
سيدبندي تيم ها بعد از اعلام رده بندي فيفا در روز پنجشنبه مشخص مي شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)