تمام وعده های انصاری فرد برای انتخاب سرمربی

مرجع خبری پرسپولیس : “فردا سرمربي پرسپوليس را انتخاب مي ‌كنيم. ” تاكنون چند بار اين جمله را از زبان مديرعامل پرسپوليس شنيده‌ايد؟

عباس انصاري‌فرد را با كدام وعده عمل نشده‌اش مي‌شناسيد؛ قهرماني در آسيا، موفقيت در جام حذفي، كسب سهميه ليگ قهرمانان يا انتخاب سرمربي پرسپوليس؟
حدود 22 روز ديگر نهمين دوره ليگ برتر آغاز خواهد شد و اين در حالي است كه هنوز آن “فردايي “‌كه مسئولان پرسپوليس به ويژه مديرعامل اين باشگاه وعده آن را براي انتخاب سرمربي داده‌اند، فرا نرسيده است. گويي در فرهنگ لغات مديران اين باشگاه فردا، معني ديگري دارد. عباس انصاري‌ پس از رفتن وينگادا هر روز وعده مي‌داد كه به زودي سرمربي جديد معرفي مي‌شود اما اين اتفاق تاكنون رخ نداده است.
نگاهي به مصاحبه‌هاي مدير عامل باشگاه گوياي همه چيز است:

* دنيزلي گزينه اصلي سرمربيگري پرسپوليس است. با اين مربي مذاكرات اوليه انجام شده و ظرف دو روز آينده مذاكرات بعدي با او انجام خواهد شد و دنيزلي را به ايران دعوت خواهيم كرد.(شنبه 9 خرداد 88)

* با دنيزلي در تماس هستم و او تا فردا به ما جواب نهايي را مي‌دهد. من با دنيزلي گفت وگو كردم و تلاش مي‌كنم او را به پرسپوليس بياورم. به جزو او 8 گزينه ديگر در ليست پرسپوليس حضور دارند. تروسيه، توماس دال، هنري ميشل، زدنيك زمن و 4 مربي بزرگ ديگر در ليست ما هستند. تا پايان هفته تكليف سرمربي پرسپوليس را روشن خواهم كرد. (دوشنبه 11 خرداد 88)

* تا پايان هفته سرمربي جديد انتخاب مي‌شود تا تيم براي فصل آينده آماده شود. ما 4 گزينه بسيار خوب در نظر داريم ولي فعلا نام آنها را اعلام نمي‌كنيم تا به توافق برسيم. (سه‌شنبه 26 خرداد 88)

* تا فردا (شنبه) تلكيف سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس و بازيكنان اين تيم مشخص خواهد شد. پس از جلساتي كه در هيات مديره باشگاه پرسپوليس در خصوص مسائل مختلف برگزار كرديم سرانجام مي‌توانيم اعلام كنم كه تا فردا (شنبه) سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در ليگ نهم انتخاب و معرفي خواهد شد. اعضاي كميته فني در نهايت تصميم به انتخاب سرمربي خارجي از ميان 4 گزينه گرفتند. ( جمعه 29 خرداد 88)

* فردا (يكشنبه) از ميان كلاوس تاپ مولر و پروزوويچ سرمربي جديد پرسپوليس را معرفي مي‌كنيم.(شنبه 30 خرداد 88)

* برخي فكر مي‌كنند ما در خواب به سر مي‌بريم چون برخلاف گذشته بي‌سر و صدا و بدون حاشيه و جنجال تيم خود را مي‌بنديم. قيمت تاپ مولر بالا است و در عين حال ما با گزينه‌اي از فرانسه، كرواسي و برزيل مشغول مذاكره هستيم تا در صورتي كه با مولر به توافق نرسيم، گزينه‌هاي ديگري را هم مد نظر داشته باشيم. (يكشنبه 7 تير 88)

* امسال تيم بهتري هستيم. ضعف‌ها را برطرف كرديم و به هواداران قول مي‌دهم كه قهرمان ليگ برتر شويم. پرسپوليس مديري نمي‌خواهد كه تيم اول را در باره قهرمانان كند چون اين كار سختي نيست. پرسپوليس مديري مي‌خواهد كه تيم را از رده پايين به صدر جدول بكشاند و تيم را از شرايط بحراني خارج كند. ما اگر با تاپ مولر به توافق نهايي نرسيم با مربياني از برزيل يا آرژانتين قرارداد خواهيم بست و اميدوارم بتوانيم امروز تكليف اين بحث را مشخص كنيم.(دوشنبه 8 تير 88)

*با مربياني از كشورهاي آلمان، هلند و آرژانتين در حال مذاكره هستيم. با وجود حرف و حديث‌هاي فراوان با هوشياري كامل به دنبال بهترين انتخاب هستيم تا بعدا پشيمان نشويم. امروز و فردا تشكيل جلسه خواهيم داد و در مورد گزينه‌هاي احتمالي بحث و تبادل نظر خواهيم كرد تا به بهترين نتيجه برسيم. با بررسي كارنامه بنيتو فلورو سانس به اين نتيجه رسيديم كه او شرايط لازم را ندارد. به هواداران پرشور پرسپوليس اعلام مي‌كنم كه اگر انتخاب سرمربي تيم كمي به طول انجاميده، به دليل آن است كه مي‌خواهيم فردي را در راس كادر فني قرار دهيم كه در طول فصل نگراني از بابت مربيگري نداشته باشيم. هواداران پرسپوليس مطمئن باشند كه سرمربي تيمشان را به زودي معرفي خواهيم كرد و پرسپوليس اين فصل تيمي خواهد بود كه به لحاظ مربي و تركيب بازيكنان بسيار قدرتمند است و براي قهرماني وارد مسابقات خواهد شد. (شنبه 13 تير 88)

*من مي‌دانم تيم‌هايي مثل راه‌آهن به سادگي مربيان خارجي مي‌آوردند. ما اگر مي‌خواستيم مثل اين تيم‌ها مربي بياوريم گزينه‌هاي زيادي را مدنظر داشتيم اما شرايط پرسپوليس با ساير تيم‌ها متفاوت است. با رايزني‌هاي كميته فني با يك سرمربي هلندي به توافق رسيده‌ايم و اين مربي قطعا قبل از اردوي تركيه يعني يكشنبه براي امضاي قرارداد نهايي به ايران خواهد آمد. (جمعه 19 تير 88)

* از ميان رايزبرگن و دو نامزد ديگر مربيگري پرسپوليس يك نفر را پيش از اردوي تركيه به عنوان سرمربي پرسپوليس انتخاب خواهيم كرد. (شنبه 20تير 88)

* با رايزبرگن صحبت‌هاي خوبي داشتيم و كميته فني برنامه‌هاي اين مربي را به خوبي آناليز كرد. فردا جلسه‌اي برگزار مي‌كنيم وتكليف اين مربي را مشخص خواهيم كرد. (يكشنبه 21 تير 88)

اين جملات آن چيزي است كه مديرعامل باشگاه پرسپوليس در حدود 45 روز گذشته مطرح كرده است. انصاري فرد هر روز از مذاكرات با مربيان بزرگ صحبت مي‌كرد اما هيچ كدام از اين حرف‌ها به مرحله عمل نرسيده است. او گاهي اوقات از تلاش‌هايي براي منصرف كردن مربيان خارجي براي آمدن به پرسپوليس صحبت‌ مي‌كرد. مشخص نيست چگونه باشگاه‌هايي نظير راه‌آهن، فولاد و … توانستند اين كار را انجام دهند و پرسپوليس نيز در سال‌هاي گذشته اين كار را انجام مي‌داد، اما اكنون همه دست به دست هم داده‌اند تا پرسپوليس را زمين بزنند؟ البته در دوران مديريت فعلي اين موضوع نكته عجيبي نيست. نگاهي به روند حضور وينگادا در پرسپوليس نشان مي‌دهد كه شرايط كنوني به گونه‌اي ديگر در گذشته وجود داشته است. موارد زير مربوط به زماني است كه او تازه مديرعامل شده بود:

* از كادر فني به صورت كامل حمايت مي كنيم.(19/10/87؛ اولين اظهار نظر پس مديرعامل شدن)

* امروز به كادر فني گفتيم با قدرت به كار خود ادامه دهيد.( 23/10/87 )

* بعدازظهر درباره كادر فني تصميم مي گيريم. (25/10/87؛ در حاشيه مجمع انتخابات سازمان ليگ)

* هيچ تصميمي درباره كادر فني نمي گيريم. (25/10/87؛ بين دو نيمه بازي ايران و سنگاپور)

* حضور بوناچيچ در پرسپوليس منتفي است. ما با قدرت از پيرواني حمايت مي كنيم.( 27/10/87 پس از پيروزي برابر فولاد)

* ايويچ به پرسپوليس نخواهد آمد. ما از پيرواني حمايت مي كنيم.( 1/11/87 در جمع پيشكسوتان پرسپوليس)

* پيرواني براي آوردن ايويچ اختيار تام دارد.( 2/11/87)

* اين روز ها اسامي زيادي را به عنوان سرمربي اعلام كرده اند. با اين كار به تيم استرس وارد مي شود. اجازه بدهيد پيرواني كارش را انجام دهد.( 6/11/87 )

* به سرمربي گفتيم بدون گوش دادن به شايعات با قدرت به كارش ادامه دهد.( 9/11/87 پس از جلسه هيات مديره)

* نمايندگان گئورگي هاجي به ما پيشنهاد دادند، اما ما نپذيرفتيم. شايد من با 50 نفر هم صحبت كرده باشيم ولي تاكنون هيچ چيز مشخص نيست. اين ساخته ذهن برخي افراد است اما ما نگاه وسيع تري به اين مسئله داريم. ما هميشه به پيرواني قوت قلب داده ايم و از او حمايت مي كنيم.( 9/11/87)

* پرونده سرمربي خارجي قبل از من در هيات مديره مطرح شد. من آمدم و طبق كار هيات مديره آنرا پيگيري كردم اما همچنان از پيرواني مانند روز اول حمايت مي كنيم.( 11/11/87)

* بار ديگر تاكيد مي كنم هيات مديره از پيرواني به صورت كامل حمايت مي كند.( 14/11/87)

* از مذاكرات با وينگادا بي اطلاعم. من الان رشت هستم و نمي دانم اين شايعات چگونه مطرح مي شود. در اين شرايط صحبت از مربي خارجي بي معني است. ما از پيرواني حمايت مي كنيم.( 16/11/87 پس از پيروزي مقابل داماش)

* وينگادا روز دوشنبه براي عقد قرارداد به تهران مي آيد تجربيات اين مربي به كمك پرسپوليس خواهد آمد.( 18/11/87)

تمام اين موارد همانند قصه 200 هزار دلاري است كه همراه خودروي مديرعامل پرسپوليس به سرقت رفت. روزي كه پژو پارس متعلق به مديرعامل از مقابل درب باشگاه به سرقت رفت، برخي از مسئولان پرسپوليس به خبرنگاراني كه در محل حضور داشتند اعلام كردند در آن خودرو 200 هزار دلار مربوط به اردوي تركيه وجود داشته اما يك روز بعد وقتي بازتاب منفي اين قضيه را ديدند مجبور به تكذيب آن شدند.
قصه مربيگري پرسپوليس هم به همين صورت است. انگار در اين باشگاه صداقت موج مي‌زند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)