فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس معتقد است یحیی گل محمدی تا کنون عملکرد بسیار خوبی داشته است و صدرنشینی پرسپولیس گواه این ادعا هست.

فرزاد آشوبی پس از بیان این جمله، گفت: یحیی گل محمدی نشان داد فلسفه تاکتیکی پرسپولیس را توانسته است تغییر دهد. فوتبال رو به جلویی را از این تیم شاهد هستیم اما منطقی و می‌توان به عملکرد سرمربی پرسپولیس نمره قبولی داد. تیم پرسپولیس با کسب ۲۴ امتیاز در ۱۱ بازی بسیار خوب کار کرده و نمره یحیی گل محمدی نیز تا همین الان عالی بوده است.

وی ادامه داد: پرسپولیس فصل گذشته گل‌های زیادی خورد که همین گل خوردن‌های جلوی قهرمانی این تیم را گرفت. یحیی گل محمدی به درستی هم درد را تشخیص داد و هم درمان را! پرسپولیس با خرید علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر و گئورگی گولسیانی توانست نقطه ضعف فصل گذشته خود را ترمیم کند. الان هم می‌بینید در ۱۱ بازی گذشته این تیم فقط ۳ گل خورده که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. شما فقط در تیم‌های بزرگ و قهرمان چنین آماری را خواهید دید.

هافبک سال‌های نه چندان دور پرسپولیس ضمن اشاره به انتقادات فعلی مبنی بر کم گل زدن تیم یحیی گل محمدی، یادآور شد: انتقاد کردن راحت ترین کار ممکن است. من نمی‌گویم این پرسپولیس بدون ایراد است و همه می‌دانیم تعداد گل‌های زده تیم صدرنشین لیگ برتر یک مقدار کم بوده است اما این تیم در حال حاضر صدرنشین لیگ است. باید کارشناسی کرد و دقیق آنالیز انجام داد که این پرسپولیس چگونه توانسته است به صدر جدول برسد. آنچه مشخص است تغییر فلسفه پرسپولیس نسبت به سال گذشته بوده است که باعث شده این تیم کمتر گل بخورد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عملکرد خط حمله این تیم خاطرنشان کرد: من تصور می‌کنم یحیی گل محمدی ابتدا تلاش کرد مشکل و ضعف خط دفاع تیمش را درست کند و سپس به خط حمله بپردازد. پرسپولیس اول باید از آن تیم فصل گذشته که گل‌های آسانی می‌خورد فاصله می‌گرفت و حالا می‌بینید این تیم با شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا و به دو مهاجم هم بازی می‌کند. احتمالا پرسپولیس از هفته دوازدهم شاید با شیوه متفاوتی بازی کرده و تعداد گل‌های زده این تیم بالاتر هم برود.

فرزاد آشوبی همچنین افزود: از آن طرف به نظر می‌رسد استقلال هم قصد ندارد کوتاه بیاید. این تیم مدافع عنوان قهرمانی است و از قضا نسبت به سال گذشته هم تغییر مربی داشته و هم از لحاظ سیستم و روش بازی تفاوت‌هایی داشته است. تیم فرهاد مجیدی اول دنبال گل نخوردن بود و تیم ساپینتو به نظر می‌رسد فوتبال هجومی‌تری ارائه می‌دهد ولی استقلال فصل گذشته قهرمان شد. امسال هم من تصور می‌کنم رقابت اصلی برای کسب عنوان قهرمانی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس باشد که هم از لحاظ مهره و هم فوتبالی سرتر از سایرین هستند.

وی در ادامه درخصوص تعطیلی لیگ برتر نیز گفت: به هر حال اولویت با تیم ملی است و برنامه‌های لیگ هم بر این اساس تنظیم می‌شود. اینکه این تعطیلی به سود لیگ برتر است یا به ضرر آن را باید مربیان لیگ برتری بگویند اما به نظر من واقعا کار سختی است که شما بتوانید بازیکنان را ۲ ماه و نیم بدون مسابقه رسمی آماده نگه دارید. ظاهرا قرار است برنامه ادامه مسابقات لیگ برتر هم با نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی تنظیم شود! من دلیل آن را نمی‌دانم اما باید این وسط بین سرمربی تیم ملی و مربیان لیگ برتری تعامل هم وجود داشته باشد.

فرزاد آشوبی در خصوص دعوت بازیکنان جوان و نسبتا ناشناخته به اردوی تیم ملی بزرگسالان خاطرنشان کرد: من خودم در رده پایه‌ها مربیگری می‌کنم و قطعا با این تصمیم بزرگ کارلوس کی‌روش موافق هستم. دعوت از جوانان به اردوی تیم ملی به سود فوتبال ماست و باعث پیشرفت آن می‌شود. جوان یعنی بنزین سبز و تیم ملی هم بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیاز به پوست اندازی دارد. هر چند تجربه نشان می‌دهد در چند سال اخیر بیشتر از آینده نگری در تیم ملی و فوتبال ما نتیجه گرایی حاکم شده است. شاید مربیان ملی و باشگاهی چندان مقصر نباشند چرا که مدیران ما هم کم طاقت هستند و پای مربیان خود نمی‌ایستند. شما می‌دانید آرسن ونگر پس از موفقیت‌های اولیه سال‌ها افتخاری با آرسنال کسب نکرد و دنبال جوانگرایی رفت آن هم به لطف حمایت مدیران این باشگاه! آرسنال برای خودش فلسفه داشت و به دنبال کشف، پرورش و فروش و درآمدزایی از طریق جوانان مستعد خود بود. این باشگاه فلسفه مشخصی داشت و به نتایج ونگر هم کاری نداشت اما اینجا اگر نتیجه نگیری باید با شغل خودت خداحافظی کنی!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)