فرشاد پیوس آقای گل سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران معتقد است نباید خیلی روی قرعه پرسپولیس مانور داد.

فرشاد پیوس در خصوص قرعه کشی مسابقات لیگ برتر و مصاف هفته اول پرسپولیس با ذوب آهن در اصفهان، گفت: به نظر من تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ برتر شود اصلا نباید توجهی به قرعه داشته باشد. پرسپولیس باید تمرکزش را روی خودش گذاشته و از همان هفته اول لیگ را با قدرت آغاز کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم روی این موضوع مانور کنیم در هفته‌های دوم و سوم نیز برابر تیم خوب فولاد خوزستان و آلومینیوم در اراک به مشکل بر خواهیم خورد. ذوب آهن، فولاد و آلومینیوم هر سه حریفان خوب و قابل احترامی هستند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. پرسپولیس پرافتخارترین تیم لیگ برتر است و اصلا و ابدا نباید به این مسائل توجهی کند.

آقای گل سابق فوتبال ایران در خصوص تقابل استقلال و سپاهان اصفهان در هفته اول لیگ نیز خاطرنشان کرد: قطعا بازی سختی خواهد بود و شاید گل‌های کمی داشته باشد. دو تیم مدعی قهرمانی در هفته نخست شناختی هم از یکدیگر نداشته و همین کار را برای استقلال و سپاهان سخت خواهد کرد. این دو به همراه پرسپولیس، فولاد جواد نکونام و گل گهر با سرمربیگری بچه محل قدیمی‌ام امیر قلعه نویی باز هم مدعیان اصلی یا ۵ ضلعی قهرمانی خواهند بود.

پیوس ضمن اشاره به تجمع هواداران جلوی در باشگاه و اعتراض به عدم خرید مهاجم، یادآور شد: هواداران پرسپولیس تحت هر شرایطی از تیم خود حمایت کرده و می‌کنند. این تجمع هم چیز خاصی نبود و من شنیدم بیشتر حرف از خرید مهاجم و تقویت خط حمله پرسپولیس بوده است. این نظر خود من است که پرسپولیس نیاز به مهاجم گلزن دارد. مشکل اصلی پرسپولیس در فصل گذشته در خط دفاع و حمله بود. خط دفاع با خرید علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی فر تقویت شده است اما خط حمله همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد.

مهاجم پیشین پرسپولیس افزود: اینکه کاسیانو را بخرند یا مهاجم دیگری تشخیص یحیی گل محمدی است. باشگاه باید به خواسته‌های سرمربی توجه کند و شکی هم وجود ندارد پرسپولیس تا به امروز خریدهای بسیار خوبی داشته است. دست آقای درویش درد نکند چون بازیکنان بزرگ و امتحان پس داده ای را خریده است اما پروسه خرید مهاجم خیلی طولانی و اعصاب خرد کن شده است. وقتی ما می‌بینیم سایر تیم‌ها و رقیبان پرسپولیس به راحتی مهاجم می‌خرند اما ما از جذب فروارد خارجی عاجز شده ایم ناراحت کننده است.

پیوس خاطرنشان کرد: من باز تکرار می‌کنم زحمات مدیرعامل پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی قابل تقدیر است. تیم استارت خوبی زد و ستاره‌های شناخته شده ای را جذب کرد اما ناگهان این روند به قول یحیی گل محمدی متوقف شد. از قدیم گفته اند کار را که کرد؟ آن که تمام کرد. من البته مطمئن هستم در فرصت باقی مانده آقای درویش و دوستان یکی دو مهاجم خوب هم خریده و به تیم اضافه می‌کنند تا پرسپولیس قوی تری راهی مسابقات لیگ بیست و دوم شود.

وی در مورد مهدی عبدی، حامد پاکدل و شرزود تمیروف سه مهاجم فعلی پرسپولیس نیز اظهار داشت: در خصوص شرزود تمیروف من قبلا حرف‌هایم را زده ام. آنچه عیان است چه حاجت به بیان است اما می‌دانم مهدی عبدی پتانسیل بالایی دارد. او ۷ گل در لیگ برتر و ۲ گل در جام حذفی بدون پنالتی زده است. در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا سابقه گلزنی دارد و انتظارات از او بالاست. مهدی باید فصل جدید را فقط با انگیزه آقای گلی آغاز کند هرچند شنیدم مصدوم شده است. او جوان است و می‌تواند با تمرینات بیشتر و تمرکز بهتر حتی بهترین مهاجم لیگ برتر شده و مسافر جام جهانی شود. حامد پاکدل هم مهاجم زحمتکشی است. او در فصل گذشته اغلب با بدشانسی روبرو شد و البته هر زمانی هم بازی کرد گل زد و اثر خودش را گذاشت. حامد پاکدل می‌دانم خیلی پرسپولیسی است و او هم باید به فکر زدن گل‌های بیشتر در فصل جدید باشد. راحت تر بگویم مهاجم پرسپولیس همیشه باید جلوی دروازه حریفان گرسنه باشد و دنبال گلزنی!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)