پرسپولیس این هفته باید در آبادان به مصاف تیم صنعت نفت این شهر برود که کسب ۳ امتیاز آن از اهمیت خاصی برای شاگردان گل محمدی برخوردار است.

فرشاد پیوس ستاره محبوب و اسبق پرسپولیس می گوید: به هر حال ۱۰ نفره شدن پرسپولیس در دیدار با آلومینیوم اراک و اخراج عجیب علیرضا بیرانوند به علاوه نادیده گرفتن خطای پنالتی روی شیخ دیاباته در بازی برابر فولاد خوزستان دست به دست هم داد که یحیی گل محمدی عصبانی شود و آن حرف را بزند. با این وجود من بعید می دانم یحیی گل محمدی در عمل بخواهد در آبادان با تیم امید پرسپولیس به مصاف صنعت نفت برود و بازی کند. تیم صنعت نفت تیم خوب و خطرناکی است که در هفته های اخیر نشان داده با سرمربی خارجی اش پیشرفت کرده است. بنابراین بازی کردن با امیدها می تواند خطرناک باشد.

او ادامه می دهد: البته باید به یحیی گل محمدی حق داد که عصبانی باشد. قضاوت ها در لیگ برتر با مشکلاتی مواجه شده و تیم پرسپولیس در دو هفته اخیر از این ناحیه متضرر شده است. پرسپولیس تیم پرطرفداری است که به هر حال انتظارات از آن بالاست. مسئولیت مستقیم نتایج پرسپولیس هم با یحیی گل محمدی است و طبیعی است او بابت این موضوع ناراحت و شاکی باشد. تنها کاری هم که از دستش بر می آید مصاحبه کردن در این رابطه است. رئیس کمیته داوران آقای خداداد افشاریان هم تأیید کرد که پنالتی مسلم پرسپولیس در دیدار با آلومینیوم اراک نادیده گرفته شده است اما او نگفت همین پنالتی چقدر ممکن است تأثیرگذار باشد. به نظر می رسد در فصل جاری رقابت برای قهرمانی بسیار سخت، دشوار و نزدیک به هم باشد. همین پنالتی سوخته روی مهدی ترابی شاید در پایان فصل نتیجه قهرمانی را رقم بزند. برهمین اساس انتظار این است که داوران با تجربه تری در دیدارهای آتی تیم های مدعی و حتی پایین جدولی و در حال سقوط در لیگ برتر سوت بزنند.

پیوس ضمن اشاره به اینکه بحث ورود VAR دیگر خیلی قدیمی شده است، یادآور شد: مدت هاست در خصوص وارد کردن تکنولوژی کمک داور ویدئویی بحث می شود اما به جایی نمی رسد. من بعید می دانم فصل آینده هم فوتبال ما بتواند از این تکنولوژی بهره مند شود اما صحبت اینجاست که آیا کمبود VAR بهانه خوبی برای قضاوت های اشتباه است؟ اینکه داوران اشتباه می کنند و دوستان کارشناس داوری بحث کمبود کمک داور ویدئویی را پیش می کشند چندان جالب نیست. در گذشته هم کمک داور ویدئویی نداشتیم اما داوری مثل علیرضا فغانی را پیدا کردیم که در فینال المپیک و بازی های مهم جام جهانی سوت زد. برهمین اساس خواهش من از کارشناسان داوری این است که با استفاده از لفظ کمک داور ویدئویی روی اشتباهات عجیب برخی داوران عزیز و زحمتکش سرپوش نگذارند.

داوران که همه هم می دانیم چقدر زحمت می کشند و متأسفانه دستمزد خوبی هم ندارند باید این مسئله را در نظر داشته باشند که چقدر روی سرنوشت تیم ها می توانند تأثیرگذار باشند و انتظار می رود با دقت و وسواس زیادی سوت بزنند. البته ما داوران بسیار خوبی داریم و برخی از آنها واقعا آدم را یاد علیرضا فغانی می اندازند اما توقع داریم اشتباهات داوری هر چه کمتر و کمتر باشد.

آقای گل سابق فوتبال ایران در مورد اولین تمرین لئاندرو پریرا همراه پرسپولیس نیز می گوید: من واقعا نمی دانم او در چه سطحی است. یحیی گل محمدی حتما تحقیقات لازم را در مورد این برزیلی انجام داده که خواستار خرید او شده است. معمولا بازیکنان خارجی در ایران چندان نمی توانند موفق ظاهر شوند و تیم پرسپولیس تجربه خوبی از خرید بازیکن خارجی ندارد. با این حال در همین فوتبال مهاجمی برزیلی مثل شیمبا درخشیده و الان در ۳۹ سالگی هم در مس رفسنجان خیلی خوب بازی می کند. امیدوارم لئاندرو پریرا هم مهاجمی شبیه شیمبا یا در همان سطح باشد و بتواند به خط حمله پرسپولیس کمک کند. به نظرم جدایی یورگن لوکادیا خیلی به تیم پرسپولیس و شخص یحیی گل محمدی لطمه زد. مهاجم هلندی بی معرفتی کرد و امیدوارم این برزیلی مهاجم ششدانگ و گلزنی باشد.

او در ادامه عنوان کرد: جدول رده بندی لیگ برتر در حال حاضر بسیار حساس شده است. سپاهان و پرسپولیس ۳۶ امتیازی هستند و استقلال هم رقابت شانه به شانه ای با این دو تیم دارد. گل گهر سیرجان با امیر قلعه نویی و تراکتور هم پشت سر استقلال می آیند و بازی ها فوق العاده حساس شده است. با این وجود معتقدم باز پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ برتر است. یحیی گل محمدی یک سرمربی با تجربه است که بازیکنان با تجربه بالای بین المللی در اختیار دارد. البته داوری ها در دو هفته اخیر پرسپولیس را اذیت کرده اما این موضوع هم دنباله دار نخواهد بود. پرسپولیس باید این دو بازی گذشته مقابل فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک را فراموش کرده و با قدرت به بازی های بعدی فکر کند. این تیم شایسته ترین برای قهرمانی است و من به این حرف خودم ایمان و اطمینان کامل دارم.

ستاره پیشین خط حمله تیم ملی کشورمان در پایان در مورد انتخاب سرمربی ایران نیز می گوید: اول باید از قطری ها تشکر کنیم. شاید فقط آنها می توانستند فوتبال ایران را از دست کارلوس کی روش نجات دهند. ظاهرا فوتبال ما با این آقا رودربایستی دارد که هر زمانی بیکار می شود باید سرمربی تیم ملی ایران شود! این بار اما قرار است کی روش در قطر مشغول به کار شود و بالاخره فوتبال ایران می تواند به یک مربی دیگر فکر کند. من هنوز فکر می کنم سرمربی ایرانی برای تیم ملی بهتر باشد اما باید دید در نهایت فدراسیون چه تصمیمی خواهد گرفت؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)