مرجع خبری پرسپولیس : چهارمين تساوي پرسپوليس در رقابت هاي ليگ برتر با حاشيه ها و تبعاتي براي اين تيم پرطرفدار همراه بود. حاشيه هايي كه تبديل به سوژه رسانه ها براي پرداختن به آن شده ست و لزوم در نظر گرفتن تدابيري براي خنثي كردن آن بيش از پيش احساس مي شود.


زير سوال رفتن توانايي فني كرانچار از جمله سوژه هایی است كه بعد از توقف پرسپوليس مقابل تيم شاهين بوشهر به آن پرداخته مي شود به گونه اي كه يكي از پيشكسوتان پرسپوليس مدعي شده بركناري كرانچار قبل از باز با استقلال مي تواند شوك خوبي باشد! در چنين شراطي وقتي پيشكسوتان و خاك خورد هاي پرسپوليس از اينگونه صبر و طاقت خود را از دست مي دهند چه توقعي مي توان از هواداران داشت.

 

در اين ميان اما به رغم اشتباهات غيرقابل انكار كرانچار در چيدمان نفرات و اتخاذ سيستم مناسب در مقابل تیمهای بسته ، اين سوال پيش مي آيد كه بالاخره بايد به مربي خارجي فرصت و زمان كافي را داد يا خير متاسفانه بسياري از آنهايي كه مي گفتند بايد به كرانچار به عنوان يك مربي خارجي فرصت داد حالا در حال حمله و انتقا شديد از سرمربي پرسپوليس هستند. سوال ديگر اينكه اگر پرسپوليس در آخرين ثانيه ها و روي اشتباه فردي دروازه اش را باز شده نمي ديد و با برتري 2 بر يك ميدان را ترك مي كرد آيا كسي امروز اينگونه از كرانچار انتقاد مي كرد يا خير؟! آيا مقصر دريافت گل دوم پرسپوليس در دقيقه 93 زلاتكو كرانچار بود؟!


با اين وجود نمي توان كرانچار را از برخی اشتباهات مبرا دانست و در عين حال نبايد فراموش كرد كه پرسپوليس در حال حاضر با صدر جدول فقط سه امتياز فاصله دارد. آيا به خاطر فاصله سه امتياز با صدر جدول بايد اين همه انتقاد مطرح كرد و تا اين حد براي سرمربي و برخي بازيكنان پرسپوليس حاشيه سازي كرد؟!

در عين حال بايد به كرانچار متذكر شد كه برخي اشتباهات او در ارنج و تاكتيك تيم پرسپوليس به هيچ وجه قابل گذشت نيست. او در حالي در شش بازي متوالي از حسين بادامكي در پست هافبك دفاعي استفاده مي كند كه اين بازيكن سالهاست در سمت راست خط مياني بازي مي كند. در واقع اگر امروز برخي تماشاگران براي در اقدامي غيرقابل قبول عليه بادامكي شعار مي دهند به خاطر اين است كه كرانچار از اين بازيكن در پست غير تخصصي استفاده مي كند. بنابراين اگر بادامكي انتظارات را برآورده نكرده نبايد چندان از او خرده گرفت بلكه مقصر سرمربي تيم است كه 90 دقيقه از بادامكي در پست غيرتخصصي استفاده مي كند. جالب اينكه ميثم بائو سالهاست در پست هافبك دفاعي يا هافبك نفوذي استفاده مي كند اما كرانچار اين بازيكن را در پست غير تخصصي هافبك كناري سمت راست يا چپ قرا رمي دهد و آن وقت انتظار دارد بائو كيفيت بالايي در پست غيرتخصصي داشته باشد.

اينكه مهدي شيري به رغم توانايي هايش تبديل به يك نيمكت نشين محض شده يا شيث رضايي حتي در ليست 18نفره هم قرار نمي گيرد از جمله مواردي است كه بايد آن را ناشي از كج سليقگي كرانچار دانست. كرانچار مطمئن باشد كه اگر يك مربي ايراني به جاي او سرمربي پرسپوليس بود از شيث رضايي در تركيب اصلي استفاده مي كرد و بازيكني مثل مهدي شيري حداقل يكي از نفرات تعويضي تيم بود. مواردي از اين قبيل در تيم پرسپوليس بسيار زياد است اما پرداختن به آنها بدون ادله كافي جايز نيست.

در مجموع اما شايسته است كه مسوولان باشگاه، سرمربي و بازيكنان در اظهارنظرهاي خود هوشيار باشند تا حاشيه هاي جديدي از اين رهگذر متوجه شوند.

حسين قدوسي

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)