سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان ابراز اطمینان کرد، دوپینگ، دستکاری نتایج و خرید امتیاز بازی در لیگ یک فوتبال وجود دارد.

بهمن فروتن در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: معتقدم صددرصد دوپینگ، دستکاری نتایج و خرید امتیاز بازی‌ها در لیگ یک وجود دارد و کافی است کسی در فوتبال ما نوک پایی به توپ زده باشد تا بتواند این موضوع را به طور واضح تشخیص دهد.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای در فوتبال برای آبروداری روی این مسائل سرپوش می‌گذارند. البته این مشکل لیگ یک نیست، بلکه مشکل کل فوتبال ماست، چراکه این شیوه نشان می‌دهد چگونه تیم‌هایی با قدرت کمتر می‌توانند حریفان قدرتمندتر از خود را شکست دهند. در این میان مشخص نیست کدام تیم قدرت واقعی را داشته، چراکه با دوپینگ تیم لیگ یکی می‌تواند تیم ملی ایران را هم شکست دهد.

سرمربی مس رفسنجان تصریح کرد: در همین دوره لیگ برتر سرمربی به مسئولان تیمش گفته اگر می‌خواهید به لیگ برتر بروید، 7 میلیارد تومان به من بدهید و خودم می‌دانم چگونه این پول را کجا و چگونه هزینه کنم. متاسفانه روح کاسب‌کاری در لیگ یک حاکم شده، البته کاسبی شغل شریفی است اما وقتی قرار برای کسب نامشروع باشد و غیرشرافتمندانه باشد مشکل ایجاد می‌شود.

فروتن ادامه داد: برخی بازیکنان در لیگ یک کارشان فروش امتیاز است و در تیم‌ها تقسیم می‌شوند تا به واسطه آنها امتیازات مسابقات خرید و فروش شود! آن بازیکنانی که حاضر نیستند وجدان خود را زیر پا بگذارند نیز ناچار هستند سه اخطاره یا مصدوم شوند و به میدان نروند. این تاثیرگذاری روی بازیکنان ایرانی به مرور آنقدر رشد می‌کند که بر توان کل فوتبال ما تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: بنابراین فوتبال ایران در جریانی افتاده که منجر به سقوط آزاد این ورزش مردمی شده و به نظر می‌رسد قدرت‌های محرکه این جریان آنقدر پر زور هستند که هیچ نهادی توان مقابله با آنها را ندارد.

سرمربی مس رفسنجان در ادامه گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بزرگترین اشتباه در مبارزه با این جریان منفی نشانه‌روی انگشت سبابه به سوی تک تک افراد است، چراکه بدین ترتیب ساختار پوسیده از نظرها دور می‌ماند. اکنون هم تعجب می‌کنم کسانی پرچم مبارزه با تبانی را در دست گرفته‌اند که خودشان در طول فصل امتیازات زیادی را از این راه کسب کرده‌اند.

بهمن فروتن با اشاره به اینکه در هفته پایانی لیگ یک خوشبختی تیم فراز کمالوند به معنای بدبختی تیم او بود، تصریح کرد: یکبار دیگر هم این اتفاق افتاد، زمانی که فراز در شیرین فراز و من در شموشک بودم. آن زمان من افتادم و باز هم خوشبختی کمالوند سبب بدبختی تیم من شد. با این حال من و فراز قربانی لیگ دسته یک هستیم. کمالوند به این دلیل قربانی شد که آزادانه در این فضا کار می‌کرد و من هم به دلیل اینکه صادقانه کار می‌کردم قربانی شدم اما این ساختار هر دو ما را محروم کرد.

وی ادامه داد: اکنون مقصر کیست؟ فراز که شجاعانه حرکت کرده یا فروتن که صادقانه پیش رفته یا ساختاری که در نهایت این شرایط را به وجود آورده و مورد قبول گردانندگان فوتبال است؟

سرمربی مس رفسنجان خاطر نشان کرد: فوتبال ما یکسری گردانندگان مرئی و یکسری گردانندگان نامرئی دارد. مسئولان مرئی شامل مدیران فدراسیون از کفاشیان گرفته تا تاج و سازمان لیگ، کمیته انضباطی و اخلاقی و … هستند اما گروه نامرئی همان گردانندگانی هستند که دوپینگ، خرید و فروش امتیاز و بازیکن را در اختیار دارند. من در این 7 سال به این نتیجه رسیدم که گروه گردانندگان نامرئی به مراتب قوی‌تر از گروه مرئی هستند. گروه گردانندگان مرئی با تمام وجود دوست دارد سالم کار کند اما برای مقابله با گروه نامرئی نیاز به حمایت نهادهای نظارتی دارد تا فوتبال از سقوط آزاد نجات پیدا کند.

فروتن در مورد پیشنهاد قلعه‌نویی برای دخالت قوه قضائیه گفت: زمانی باید به سراغ قاضی بروید که سند و مدرک دارید. بنابراین به نظرم ابتدا باید وزارت اطلاعات ورود کند و سپس مستندات به دست قاضیان سپرده شود.

وی افزود: در لیگ یک 140 بازیکن کاسب داریم که از راه خرید و فروش امتیازات پول در می‌آورند و البته دلال‌های‌شان را هم پشت سر دارند بنابراین ابتدا باید مقابل این افراد ایستاد و مدیران باشگاه‌ها را آگاه کرد.

فروتن در پایان گفت: به نظرم کسانی که می خواهند ناپاکی خودشان دیده نشود کمالوند را جلو انداخته‌اند تا قربانی شود. گناه کمالوند این است زرنگ تر از بقیه بوده و در واقع سایرین می‌خواهند او را به دلیل آنکه از آنها جلوتر بوده زمین بزنند وگرنه دغدغه فوتبال پاک در این میان وجود ندارد. در واقع جریان نامرئی با جلو انداختن تک چهره‌ها قصد مخفی کردن خودش را دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)