پرسپولیس نیوز : مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باید بازیکنان پرسپولیس را به جایی برسانیم که به جای فراری بودن از شکست، از تساوی هم متنفر باشند چون تساوی هم برای ما که می‌خواهیم به قهرمانی برسیم، مثل شکست است.

رضا فروزانی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: در بازی با صبا حقمان پیروزی بود و تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی نداشتیم. در نیمه اول این شانس را داشتیم که دو، سه گل بزنیم ولی فرصت‌ها از دست رفت. می‌خواستیم اولین پبروزی خارج از خانه را کسب کنیم و کاملا استحقاق آن را داشتیم، اما خودمان فرصت‌ها را از دست دادیم. البته ما در خارج از خانه هم گل نزده بودیم و این طلسم در بازی با قم شکست.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویم طلسم در لفظ است وگرنه فکر می‌کنم اینکه بازی‌های بدون پیروزی و چند شکست ما با بازی‌های خارج از خانه متقارن شد، اتفاق است. چنانکه در خانه هم با کسب پیروزی‌های مورد نظرمان که با اختلاف گل بیشتر همراه باشد فاصله داریم. در همین بازی با صبا موقعیت‌هایی داشتیم که بعضا در بازی‌های خانگی نداشتیم. همانطور که گفتم از نظر فوتبالی، حق ما پیروزی بود.

مربی پرسپولیس در پاسخ به این مطلب که این حق را خود بازیکنان پرسپولیس باید بگیرند، تصریح کرد: کاملا درست است، فوتبال این حرف‌ها سرش نمی‌شود. اتفاقا کادر فنی و شخص آقای دایی مرتب بر همین مساله تاکید دارند و به بازیکنان یادآوری می‌شود که باید حق خودشان و پرسپولیس را در بازی‌ها بگیرند.

وی افزود: البته در نظر هم می‌گیریم که خط جلوی پرسپولیس کاملا عوض شده و بچه‌های جدید در آن قرار دارند. می‌بینیم که خط دفاع با تغییرات کم نسبت به گذشته چگونه عمل می‌کند. جدای از این مطلب عادت کردن به فشار بازی در پرسپولیس هم سخت است. الان این فشار نسبت به ابتدای فصل بیشتر شده است. اول فصل هم صحبت از قهرمانی بود اما این تیم با این نفرات و با هدایت آقای دایی در بازی‌ها یک چیزهایی از خود نشان داد که حالا آن خواسته به یک باور بدل شده است. همه از تیم، قهرمانی و رفتن به بالای جدول را می‌خواهند و بچه‌ها زمان لازم دارند، با این شرایط هماهنگ شوند. این تیم خیلی خیلی از قهرمانی دور شده بود. عوض کردن شخصیت یک نفر زمان زیادی می‌برد. در حالی که ما می‌خواهیم شخصیت یک تیم با مجموعه‌ای از نفرات را عوض کنیم. الان می‌بینیم که این تیم آن تیم سال قبل نیست که راحت با شکست کنار می‌آمد. از شکست فراری است ولی باید به مرحله‌ای برسیم که تساوی هم برای بچه‌ها مثل یک شکست باشد و از شکست متنفر بشوند.

دستیار علی دایی درباره دریافت گل روی یک ضربه شروع مجدد و ضربات شروع مجدد زیادی که نصیب پرسپولیس می‌شود ولی کمتر به نتیجه می‌رسد، گفت: اتفاقا یکی از تاکیدها در تمرینات، کار روی ضربات شروع مجدد است. روی این ضربات اشتباهاتی می‌شود که در تمرینات بارها روی آن کار می‌شود ولی شرایط مسابقه و تمرین فرق می‌کند. در تمرین ضربه را دوباره می‌زنند ولی مسابقه دکمه برگشت ندارد، اما این رویه رفته رفته تغییر می‌کند. مثلا شما ضربات شروع مجدد خلعتبری را می‌بینید که یکی هم به تیر زد و در تمرینات گاه خود آقای دایی تمرینات اختصاصی او را دنبال می‌کند.

فروزانی درباره دو بازی خانگی و یک بازی خارج از خانه تا آخر نیم فصل پیش روی پرسپولیس قرار دارد و امکان کسب سه پیروزی پیاپی گفت: اصولا هدف ما، این است. البته این فقط هدف نیست بلکه با توجه به آنالیز دقیقی که از حریفان داریم و توانایی نفرات خودمان، انتظار کسب سه پیروزی را داریم. البته بازی‌های خانگی ما هم برابر حریفان سر سختی است با راه آهن هم احتمالا باید در تختی بازی کنیم. بچه‌ها راه آهن را خوب می‌شناسیم و کسب سه پیروزی پیاپی کاملا در قواره بچه‌های ما قرار دارد. آقای دایی هم با تعطیل نکردن تمرینات، جدیت خود را نشان دادند تا بچه‌های تیم هم متوجه اهمیت موضوع بشوند.

وی درباره اینکه تمرینات در غیاب ملی پوشان چگونه خواهد بود، تصریح کرد: یک مشکل بزرگ ما همین است. مشکل کوچکی هم نیست. از این 9 نفر، فقط پولادی به خاطر مصدومیت در برنامه تیمی ما نبود، در این مدت چگونه باید عمل کنیم، مورد بحث است. نفراتی که به تیم ملی بزرگسالان رفتند در عمل آنقدر دیر می‌آیند که ما آنها را فقط برای بازی با داماش داریم. بدون آنکه شرایط بدنی و روحی آنها معلوم باشد چه رسد به اینکه تمرین کنند.

فروزانی در پایان درباره حضور نفراتی مثل صادقیان و عالیشاه در تیم 22 ساله‌ها گفت: من فکر می‌کنم آقای کی‌روش اصلا بازی‌های هفته‌های اخیر را به خاطر مسافرت دنبال نکردند و چندان هم روی نظرات دستیاران خود نظر ندارند، چون اگر غیر از این بود باید این دو بازیکن یا حداقل برای مقطع فعلی باید صاقیان را در تیم ملی می‌دیدیم. هر چند من جای این بحث را هم خالی می‌گذارم که بازیکن بعد از تداوم در موفقیت باید به تیم ملی دعوت شود و پس از آن، راحت هم کنار گذاشته نشود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)