پرسپولیس نیوز : مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 آلمان با تاکید بر حمایت قاطع از تیم ملی در این مقطع گفت: بازیکنان و مربیان از طریق رسانه‌ها متوجه حمایت‌مان می‌شوند و بچه‌ها با یک بازی حساب شده می‌توانند قطر را ببرند.

حسین فرکی با بیان اینکه الان همه باید از تیم ملی حمایت کنند تا این تیم در اولین گام سه بازی پیش‌رو بتواند قطر را از پیش‌رو بردارد، اظهار کرد: با توجه به فرصت‌های از دست رفته گذشته،‌ تیم ما الان وضع امتیازی خوبی ندارد اما از طرفی می‌دانیم این تیم قابلیت جبران گذشته را هم دارد. بازی با قطر مهمترین مسابقه ما از سه بازی آینده است که برد در آن مجموعه تیم و به ویژه بازیکنان را به ادامه راه امیدوار می‌کند. معتقدم تیم ملی می‌تواند با یک بازی حساب شده قطر را در دوحه شکست دهد، چون هرچند آنها سرمایه‌گذاری زیادی کرده و از بازیکنان چندملیتی بهره می‌برند اما توان فنی‌شان با بازیکنان ایرانی قابل قیاس نیست.

** با یک بازی حساب شده می‌توانیم قطر را ببریم

وی افزود: بچه‌ها اگر حواس‌شان را به خوبی جمع کنند، می‌توانیم برنده باشیم. الان که بازی‌ها حساس شده ما قطر را به شکل ویژه به حساب می‌آوریم و گرنه اصلا آنها حریفی در حدواندازه بازیکنان ما نیستند. تشخیص کادر فنی این بود که تیم ملی ادامه تمریناتش تا بازی با قطر را در امارات سپری کند که فکر می‌کنم به افزایش آرامش تیمی هم کمک کرد. از طرفی ملی‌پوشان مدتی در آب‌و هوای مشابه قطر تمرین کردند و الان مهیای بازی در هوای دوحه شده‌اند.

** الان نقش رسانه‌ها در حمایت از تیم ملی ویژه است

مربی تیم ملی در جام جهانی 2006 آلمان در پاسخ به اینکه نقش حمایتی مردم، مسوولان و کارشناسان در مقطع فعلی باید چگونه باشد و چطور می‌تواند بر روحیه تیم ملی تاثیر بگذارد نیز گفت: این نقش حمایتی به ویژه الان اهمیت زیادی دارد. با پیشرفت فضای ارتباطی در دنیا الان بازیکنان و مربیان اگرچه در دوبی هستند و فردا (یکشنبه) هم به قطر می‌روند اما از طریق فضای مجازی کاملا در جریان اخبار مثبت و منفی قرار می‌گیرند. رسانه‌ها در این مقطع نقش ویژه‌ای داشته که می‌تواند حامل پیام‌ها و حمایت‌ها از تیم ملی باشد.

** با نشستن وینگادا روی نیمکت تیم ملی مخالفم!

فرکی در واکنش به اینکه حضور نلو وینگادا در کادر فنی تیم ملی را چگونه ارزیابی می‌کند، هم اظهار کرد: مخالفت این حرکت بودم. وینگادا مربی بزرگ و نام‌آشنایی است و از فوتبالیست‌های ایرانی هم شناخت دارد اما این تصمیم به طور شخصی برایم قابل هضم نبود. شاید در جاهای دیگر دنیا اتفاقاتی از این دست می‌افتد اما برای ما عادی نیست و پذیرش آن خیلی سخت است چون به وجهه ملی ما ضربه می‌زند. اگر قرار نیست او روی نیمکت بنشیند و کنار کی‌روش باشد که اصلا حضورش اینقدر نیاز به سروصدا و حتی گفتن داشت و اگر هم بخواهد روی نیمکت بنشیند، یک سوال اساسی به وجود می‌آید که او در این مقطع چه کمکی می‌تواند بکند؟

این مربی در توضیح بیشتر علت موضع‌گیری‌اش گفت: به هر حال این سوال بزرگ وجود دارد که وینگادا چه شناخت بیشتری نسبت به کی‌روش و سایر مربیان از قطر و تیم ملی ایران دارد؟ و نحوه کمک کردن او به تیم ما مبهم است. اگر قرار است روی نیمکت بنشیند می‌خواهد چه کند؟ تصمیم به یکباره برای حضور او روی نیمکت تیم ایران را نوعی توهین به خودمان قلمداد می‌کنم. نهایتا ما فقط آرزوی پیروزی تیم ملی را داریم.

** فعلا فقط حضور حسن جعفری از سپاهان در تیم ما قطعی شده

سرمربی تیم فولاد خوزستان درباره عملکردشان در فصل نقل و انتقالات، اظهار کرد: چند بازیکنی که برای این فصل به آنها نیازی نداشتیم، از باشگاه جدا شدند اما اکثریت بازیکنان مابقی که تمایل به ماندن‌ آنها داشتیم قراردادشان را با فولاد تمدید کرده یا در حال تمدید کردن هستند. همچنین در جذب بازیکنان جدید فعلا فقط حضور حسن جعفری از سپاهان در تیم ما قطعی شده و با سایر بازیکنان مدنظر در حال مذاکره هستیم که بزودی تکلیف آنها مشخص می‌شود.

** علی کریمی را می‌خواهیم اما همه چیز به نظر او بستگی دارد

فرکی در واکنش به اینکه با توجه به حضور فولاد در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌تان را چند درصد نسبت به پارسال تقویت می‌کنید و آیا برای جذب علی کریمی هم وارد عمل شده‌اید، گفت: ما تمایل به حضور علی کریمی در فولاد داریم و تصمیم‌ باشگاه در این باره را هم اعلام کردیم. اگر لازم باشد با علی صحبت خواهم کرد اما توافق نهایی منوط به نظر خود اوست که باید ببینیم چه تصمیمی می‌گیرد. اما در بحث تقویت تیم ما تمرکز را روی کیفیت بازیکنان خارجی گذاشتیم. دفاع فصل پیش از ما جدا شد اما یک مهاجم برزیلی خوب گرفتیم. همچنین یک هافبک مهاجم و یک مدافع برزیلی دیگر را هم می‌گیریم. امیدواریم این تیم بتواند در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق باشد.

** با برطرف شدن مشکلات از استادیوم جدید فولاد استفاده می‌کنیم

وی درباره برنامه آماده‌سازی پیش از فصل فولاد نیز تصریح کرد: پس از ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره)، ما تمرینات را از پنج‌شنبه این هفته آغاز می‌کنیم. بعد از دو روز تمرین اردوی 10 روزه‌ای را در بروجرد خواهیم داشت. همچنین دو اردوی دیگر پیش از شروع فصل در سرین و تهران هم برنامه‌ریزی کردیم و اردوی خارج از کشور نخواهیم داشت. تقریبا در ایام تابستان پیش از فصل که یک‌ماه می‌شود، در مناطق خوش‌ آب‌وهوا هستیم و با شروع رقبت‌های لیگ و از ابتدای پاییز که هوای اهواز بهاری می‌شود. همچنین اگر مشکلاتی که برای چمن استادیوم جدید فولاد وجود دارد حل شده و اسکوربورد و برخی موارد دیگر هم تامین شود، می‌توانیم از ورزشگاه جدید باشگاه هم استفاده کنیم که تا حد زیادی مشکل وجود گردوغبارهای احتمالی هنگام بازی‌های خانگی هم برطرف می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)