سرمربی تیم فوتبال سپاهان پیروزی بر پرسپولیس را حق مسلم تیمش دانست.

به گزارش تسنیم از اصفهان، حسین فرکی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: این برتری را به هواداران و مجموعه باشگاه تبریک می‌گویم، چرا که برای آن بسیار تلاش کردیم. ما وعده یک بازی زیبا را داده بودیم و تا آنجایی که به ما برمی‌گشت آن را انجام دادیم.

وی افزود: می‌دانستیم مقابل پرسپولیس که تیم بزرگی است و 2 بازی گذشته را برده و انگیزه بالایی دارد و با روحیه به میدان آمده بود کار دشواری داریم با این حال از ابتدا پیش‌بینی می‌کردیم که پرسپولیس برای گرفتن یک امتیاز به میدان خواهد آمد و ما باید فشار بیاوریم تا بتوانیم به گل برسیم اما کار به جایی رسیده بود که در ثانیه‌های پایانی بازی و در حالی که موقعیت‌های زیادی را از دست داده بودیم، پیروز شدیم.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: این برتری حق مسلم سپاهان بود و برای آن تلاش کرده بودیم. پرسپولیس به دنبال کسب یک امتیاز و تخریب بازی ما بود اما ما توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و 3 امتیاز این بازی خانگی را به نفع خودمان رقم بزنیم.

فرکی درباره اینکه چرا بازیکنان سپاهان موقعیت‌های پیاپی گلزنی را از دست می‌دهند، اضافه کرد: مهمترین موضوع در این بخش این است که بچه‌ها زیر فشار هستند و به خاطر اینکه چند بازی را نتوانستند پیروز شوند، تمرکز لازم را ندارند. مثلا اگر در همین بازی با پرسپولیس موقعیت دقیقه 2 ما به گل تبدیل می‌شد از همان ابتدا از فشار خارج می‌شدند. البته برای تیمی باتجربه‌ای مانند سپاهان باید این موضوع در اولویت باشد.

وی ادامه داد: بین 2 نیمه به بازیکنانم گفتم چرا وقتی موقعیت ایجاد می‌کنند نمی‌توانند دروازه را باز کنند؟ به هر حال ما روی این بخش کار می‌کنیم. ما آمده بودیم پرسپولیس را ببریم که این اتفاق هم رخ داد. واقعا اگر چند برد پی‌درپی به دست بیاوریم فشار از روی تیم ما برداشته می‌شود و می‌توانیم توانایی خود را نشان دهیم اما در مجموع باید هنگام زدن ضربات آخر آرامش داشته باشیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم چون خیلی خوب است که اگر به جای یک گل با اختلاف 3 یا 4 گل پیروز شویم آن وقت همین تفاضل گل ممکن است جایی به کمک‌مان بیاید.

سرمربی سپاهان در مورد اینکه محرم نویدکیا پاس‌های اشتباه در بازی داشت، خاطرنشان کرد: محرم خودش بهتر از همه می‌داند که این مشکل را دارد و حتی به من هم آن را اعلام کرده است، اما این موضوع برای من خیلی مهم نبود، همین که نویدکیا با این شرایط خودش را به این بازی رسانده و این احتمال وجود دارد که باز هم مصدوم شود و از میادین دور شود، سبب می‌شود در کار او تاثیر بگذارد.

فرکی ادامه داد: بحث اعتماد به نفس هم هست، چرا که اگر محرم نویدکیا سالم باشد بهترین پاسور فوتبال ایران است. او باید بیشتر بازی کند تا تسلطش افزایش یابد و اشتباهات کمتری داشته باشد اما در همین بازی هم پاس‌هایی داد که بی‌نظیر است و من در فوتبال ایران مانند آن را ندیده‌ام. باید او زمان بگذارد تا در تیم جا بیفتد البته همان توپ آخر را هم که خیلی محکم زد، بخش دیگری از عملکردش بود. به هر صورت اصل موضوع همین است که محرم باید بیشتر بازی کند.

وی در مورد مقایسه شریفی با خلعتبری هم یادآور شد: شرایط این 2 بازیکن با یکدیگر متفاوت است و خلعتبری تجربه بازی در تیم ملی و اعتماد به نفس بیشتری را دارد اما عملکرد شریفی هم در بازی مقابل تیمی چون پرسپولیس خوب بود و من این بازیکن را در پست خود جابه‌جا کردم و معتقدم عملکرد خوبی داشت، البته هنوز با شریفی کامل آشنا نیستم و باید در طراحی‌ تمرینات نقاط ضعف و قوت او را شناسایی کنم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: مهدی بازیکن خوب، باهوش و خطرسازی است که باید با تمرین و تمرین مهارت خودش را بالا ببرد و در آن صورت می‌تواند هم به تیم ملی و هم به سپاهان کمک بسیار زیادی کند.

فرکی درباره سیستمی که تیمش مقابل پرسپولیس بازی کرد، گفت: ما از همان اول سیستم 2-4-4 لوزی را در دستور کار داشتیم اما اعتقاد من این است که سیستم بخش سازماندهی است و خود بازیکنان هستند که با تلاش و دوندگی‌شان در زمین سیستم‌ها را تغییر می‌دهند من قبول دارم که بازیکن نباید در سیستم محدود باشد و روبه‌جلو حرکت کند. بازیکنان باید براساس توانایی که دارند کار را دنبال کنند و سیستم شناور را در زمین شکل بدهند. مهم این است که ما در خط دفاع غافلگیر نشویم و گل نخوریم.

وی در خصوص تعطیلی 12 روزه لیگ برتر و اینکه آیا این مساله به ضرر سپاهان خواهد بود، خاطرنشان کرد: تعطیلات طولانی نیست به خاطر همین ما به تیم 4 روز استراحت دادیم تا پس از 4 روز تمرینات‌مان را آغاز کنیم، ضمن اینکه 26 مهر باید در جام حذفی به میدان برویم پس تیم‌ها از این تعطیلات متضرر نمی‌شوند. البته باید ببینیم چند ملی‌پوش داریم تا برنامه‌ریزی کنیم. طبق برنامه ملی‌پوشان‌مان 23 مهر به تیم اضافه می‌شوند و مشکلی وجود ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)