سرمربی کهنه‌کار منچستریونایتد با انتشار بیانیه‌ای در باشگاه منچستریونایتد رسما در انتهای فصل جاری از سمت سرمربیگری این تیم کنار می‌رود.

به گزارش تسنیم و به نقل از ایندپندنت، پس از اینکه روزنامه‌های تایمز و تلگراف اعلام کردند سرالکس فرگوسن، سرمربی موفق و کهنه‌کار منچستریونایتد قصد دارد این هفته از سمت سرمربیگری این تیم خداحافظی کند این سرمربی اسکاتلندی پس از 27 سال سرمربیگری در اولدترافورد به طور رسمی از سمت خود کناره‌گیری و به عنوان مدیر باشگاه منچستریونایتد فعالیت خواهد کرد.

فرگوسن 71 ساله که اخیرا سیزدهمین قهرمانی خود در لیگ برتر را با تیم منچستریونایتد تجربه کرده در بیانیه‌ای که در سایت این باشگاه منتشر شد گفت که در بهترین شرایط و زمان مناسب تصمیم به کناره‌گیری از این تیم گرفته است. او از تمام بازیکنان فعلی، بازیکنان گذشته، خانواده گلیزر و هواداران این تیم تشکر کرد.

فرگوسن گفت: برای کناره‌گیری از سمت سرمربیگری منچستریونایتد خیلی فکر کردم و این تصمیمی نبود که به سادگی بتوانم بگیرم. به نظرم اکنون زمان مناسبی برای این کار بود.  برایم خیلی مهم بود که در بهترین و قدرتمندترین شکل تیم از این سمت کنار بروم و حالا زمان مناسبی برای این کار بود.

وی افزود: کیفیت تیمی که قهرمان این فصل لیگ برتر شد با ترکیب سنی مناسب بازیکنان باعث شد تیمی نسبتا جوان پایه‌گذاری شود و آینده روشنی در انتظار این باشگاه باشد. امکانات و زیرساخت‌های باشگاه منچستریونایتد در دنیا در بین بهترین‌هاست و ورزشگاه اولدترافورد یکی از قابل احترام‌ترین و بهترین مکان‌های ورزشی دنیا به شمار می‌رود.

سرمربی شیاطین سرخ تصریح کرد: در ادامه نیز در این باشگاه خواهم بود و در پست مدیر و سفیر این باشگاه ایفای نقش خواهم کرد. با وجود این فعالیت‌ها و در کنار علایقی که دارم باز به آینده فکر می‌کنم. از همین جا باید از خانواده‌‍ام تشکر ویژه‌ای کنم به خاطر عشقی که به من دادند و در این مدت از من حمایت کردند که برای رسیدن به این جایگاه بسیار ضروری بود.

فرگی ادامه داد: همسرم «کتی» در این راه کلید موفقیتم بود و با تشویق و حمایتش باعث شد به این موفقیت‌ها برسم. کلمات برای بیان این احساسم کافی نیست.

فرگوسن گفت: باید از تمام بازیکنان جدید و قدیمی این تیم که در طول این سالیان با تلاش و فداکاری خود باعث به دست آمدن این افتخارات به یادماندنی شدند تشکر کنم. بدون کمک آنها این باشگاه به این افتخارات بزرگ نمی‌رسید.

این مربی خاطرنشان کرد: در سال‌های اولیه که به اولدترافورد آمدم حمایت هیات مدیره و سربابی چارلتون از من فوق‌العاده بود. آنها به من زمان و اعتماد به نفس لازم را دادند تا باشگاهی بزرگ را بنا کنم نه تیمی بزرگ را!

فرگوسن گفت: در طول دهه گذشته خانواده گلیزر شرایط لازم برای منچستریونایتد را فراهم کردند تا به بهترین نحو ممکن توانایی‌های خودم را به اثبات برسانم. در کنار این خوشحالم که با مدیر اجرایی قابل اعتماد و مستعدی همچون دیوید گیل کار کردم. قلبا از تمامی آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

سرمربی منچستر در پایان گفت: از هوادارانمان ممنونم. هوادارانمان در طول سالیان گذشته همواره با فروتنی از ما حمایت کرده‌اند.  برایم افتخار و امتیازی بزرگ است که در این مدت این فرصت را پیدا کردم که در کنار این تیم باشم و دوران ارزشمند و طلایی را با این باشگاه سپری کردم.

سرمربی اسکاتلندی سرخپوشان منچستر تا کنون افتخارات زیادی را به نام خود ثبت کرده است که از آن جمله می‌توان 13 قهرمانی در لیک برتر، 5 قهرمانی در جام حذفی انگلیس، 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)