آمار دايي در 22 بازي ليگ با پرسپوليس

مرجع خبری پرسپولیس : اگرچه علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر دنيا خواهان تماشاي بازي زيبا هستند اما از آنجا كه به خوب بازي كردن امتياز نمي‌دهند اگر نگوييم تمام مربيان اما اكثر آنها به‌دنبال فوتبال نتيجه‌گرا مي‌روند تا ضمن جلب اعتماد مديران باشگاه، عمر مربيگري‌شان در آن تيم هم كوتاه نباشد. 

بدون تعارف اكثر هواداران تيم‌هاي بزرگ دنيا هم دوست دارند تيم‌شان اول سه امتياز بازي را به‌دست آورد بعد دنبال فوتبال زيبا برود اما در اين ميان انتظار هم مي‌رود كه تيم‌ها با توجه به بضاعت فني و پتانسيلي كه دارند فوتبال قابل قبولي را به نمايش بگذارند. امروز اگر ديدن بازي بارسلونا براي خيلي‌ها لذتبخش است به خاطر شكل بازي آنهاست چرا كه حتي وقتي پيروز نمي‌شوند هم زيبا بازي مي‌كنند.

در فوتبال ما هم چنين مسائلي وجود دارد. امروز از علي دايي به خاطر پيروزي‌هايش با حداقل گل و زيبا بازي نكردن پرسپوليس انتقاد مي‌شود. البته نگاهي به نتايج دايي در ليگ برتر از هفته 22 فصل گذشته كه مسووليت فني پرسپوليس را برعهده گرفت تا حدودي به اين ادعا مهر تاييد مي‌زند. به اين آمار دقت كنيد:

 

پرسپوليس- ذوب‌آهن اولين حضور دايي در پرسپوليس بود كه در تاريخ 19/10/88 در تهران يك- يك مساوي شد. آنها بعد از اين بازي شكست سنگين يك-4 را در بوشهر مقابل شاگردان ياوري متحمل شدند و پس از آن 5 هفته متوالي پيروز شدند اما به يكباره دچار افت شده و از شش بازي پاياني صاحب دو شكست و 4 تساوي شدند. آن موقع اين صحبت‌ها مطرح بود كه پرسپوليس چون شانسي براي قهرماني و كسب سهميه آسيايي ندارد همه تمركز و انرژي خود را به جام حذفي معطوف كرده است. 4 پيروزي از 5 برد دايي با اختلاف يك گل بود. آنها فقط پيكان را يك-3 بردند كه گل اول آنها هم توسط حسين معمار در دقيقه 9 گل به‌خودي بود.

13 بازي، 5 برد، 3 باخت و 5 تساوي، 15 زده، 16 خورده و 20 امتياز كارنامه دايي در ليگ برتر بود. پرسپوليس در 6 مسابقه‌اي كه در جام حذفي انجام داد هم فقط 2 بازي برابر AL هرمزگان و گسترش فولاد را با اختلاف 2 گل پشت سر گذاشت.

تيم دايي امسال و در ليگ دهم هم پيروزي‌هايش با حداقل گل بوده است. او از 9 بازي صاحب 5 پيروزي، يك باخت و 3 تساوي شده و تفاضل گلش هم 4 است. البته سرمربي پرسپوليس در آخرين كنفرانس مطبوعاتي خود در مواجهه با اين پرسش گفت كه تيمش فرصت‌هاي زيادي را از دست داده و در فوتبال نتيجه‌گرا، پيروز شدن از زيبا بازي كردن مهم‌تر است. به‌هرحال براي هواداران پرسپوليس هم، پيروزي در تمام بازي‌ها و قهرماني مهمتر از زيبا بازي كردن خواهد بود اما از آنجا كه علي دايي خودش از بهترين مهاجمان فوتبال كشور بوده و آقاي گل فوتبال جهان هم هست، انتظار مي‌رود مثل دهه 60، پرسپوليس را هجومي‌تر و پيروزي‌هاي اين تيم را پرگل‌تر ديد.

اما آمار كلي دايي در 22 مسابقه‌اي كه مسووليت فني پرسپوليس را در ليگ برتر عهده‌دار بود، آمار خيلي خوبي نيست.
22 بازي، 38 امتياز يعني 7/1 امتياز براي هر بازي
28 گل زده يعني 2/1 گل در هر مسابقه
25 گل خورده يعني 1/1 گل در هر بازي

حتما دايي براي اين مهم راهكارهاي مورد نظرش را دارد و شايد اگر تا امروز موفق به جذب يك مهاجم ديگر شده بود الان شرايطش فرق مي‌كرد و در بازي با شهرداري تبريز مجبور نمي‌شد از آرفي كه فصل گذشته از زمان حضور دايي و در 13 بازي فقط 112 دقيقه فرصت بازي را به‌دست آورده بود استفاده كند. آرفي در 8 بازي گذشته فصل جاري هم نيمكت‌نشين و بعضا سكونشين بود. به هرحال بايد ديد پرسپوليس و دايي در پايان ليگ چه نتيجه‌اي را براي هواداران رقم مي‌زنند و اولين برد اين تيم با اختلاف بيش از يك گل كي و كجا رقم مي‌خورد.

 

منبع: ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)