مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال سپاهان گفت: براي ماندن در سپاهان با هيات مديره باشگاه مذاكره كرده و خواسته‌ام تيمي قوي‌تري نسبت به به گذشته ببنديم.

 

در آستانه بازي چهارشنبه تيم‌ فوتبال سپاهان ايران برابر الجزيره امارات در ليگ قهرمانان آسيا امير قلعه نويي به سوالات مختلفي درباره اين مسابقه، شرايط سپاهان و برنامه‌هايش براي آينده پاسخ داد كه مشروح آن در زير مي‌آيد:

* شرايط سپاهان پيش از بازي با الجزيره را چطور ارزيابي مي‌كنيد و با توجه به صعود به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا، رويكردتان نسبت به اين مسابقه چيست؟

شرايط ما خوب است، ما بازي قابل قبولي را برابر الهلال عربستان انجام داديم كه موقعيت‌هاي زيادي را به دست آورديم،‌ اما تنها يك گل به ثمر رسانديم. در بازي‌هاي قبل هم چنين وضعيتي داشتيم. به طور مثال از 10 فرصت 100 درصد گل ممكن است تنها يك گل بزنيم. اما بعد از آن قهرماني سپاهان در ليگ برتر تا حدودي مسجل شد، بازيكنان از نظر رواني شرايط روحي اوضاع بهتري پيدا كردند و توانستيم مقابل الهلال خوب باشيم، هر چند متاسفانه نتوانستيم بيش از يك گل بزنيم. خوشحالم كه شرايط تيم بعد از آن مسابقه دوباره بهبود يافت و بازيكنان ريكاوري خوبي داشتند. بازي با الجزيره هم براي ما سخت است و سپاهان بي‌شك مي‌خواهد با موفقيت در اين مسابقه به عنوان سرگروه به مرحله بعدي راه پيدا كند. در اين حالت ما در مرحله بعد ميزبان خواهيم بود كه اين به سود سپاهان است.

* توصيف‌تان از شرايط گل زني در سپاهان بدين معنا است كه از مهاجمان اين تيم راضي نيستيد؟

خير. صحبت من راضي بودن يا نبودن از مهاجمان نيست. وقتي يك تيم موقعيت‌هاي گل زني به دست مي آورد و بعد آن‌ها را به هدر مي‌دهد، همه تيم در اين پروسه سهيم هستند. ما بايد در هفته‌هاي پاياني بيش از پيش قدر موقعيت‌هايمان را مي‌دانستيم. هدر دادن فرصت‌ها در ديداري كه روي تيم فشار زيادي وجود دارد و پرس شديدي انجام مي‌شود، روي بازيكناني كه در عقب تيم هستند تاثير زيادي مي‌گذارد و ممكن است ساختار دفاعي به مشكل بر بخورد. به هر حال آن‌ها تلاش زيادي مي‌كنند تا حريف را كنترل كرده و با موقعيت سازي، تيم بتواند گل بزند.

* تصميمتان براي ماندن در سپاهان براي فصل آينده و يا رفتن از اين تيم به كجا رسيد؟

من بر اساس يكسري برنامه‌ها و خواسته‌ها تصميم‌هايي در اين زمينه گرفتم و آن را به اطلاع هيات مديره باشگاه سپاهان رساندم. به آقاي سمعي نژاد (مدير عامل كارخانه فولاد مباركه اصفهان) گفتم كه در ايران رسيدن به موفقيت آسان است، اما نگهداشتن آن بسيار سخت است. هميشه به قطاري كه در حركت است سنگ مي‌زنند و كسي سنگي به قطار ساكن پرتاب نمي‌كند. خوشبختانه ما موفقيت‌هايي بدست آورديم كه تداوم آن سال به سال سخت‌تر مي‌شود. قطعا با تيمي كه الان داريم موفقيت در سال بعد دشوارتر است و بايد آنقدر توانمند باشيم كه بتوانيم از موانع سدراه عبور كنيم. همچنين ما بازي‌هاي سختي را در مراحل بعدي ليگ قهرمانان آسيا داريم كه با تيمي بهتر مي‌توانيم به موفقيت در آسيا اميدوارتر باشيم. از اين حيث درخواست‌هايي داشتم مبني بر اينكه بازيكنان فعلي تقريبا حفظ شوند و چند بازيكن جديد مدنظرم را هم بگيريم. نگاه هيات مديره هم به اين مساله خيلي نزديك بود. انشاالله با توافق نهايي طرفين در اين زمينه مي‌توانيم همكاري‌مان را ادامه دهيم.

* آيا از باشگاه‌هاي ديگر از جمله سايپا و تراكتورسازي پيشنهادهايي داشتيد؟

خير با هيچ كدام از باشگاه‌هاي ديگر مذاكره‌اي نداشتم.

* در ابتداي فصل خيلي‌ها معتقد بودند تيمي كه با هزينه‌هاي هنگفتي بسته مي‌شود بايد قهرمان شود و اگر غيراز اين باشد تعجب دارد؛ نظرتان در اين‌باره چيست و آيا فصل آينده تيم‌تان با هزينه‌هاي بيشتري بسته خواهد شد؟

ما خوشحاليم در ابتداي ليگ تيمي را بستيم كه همه فكر مي‌كنند مثلا 20 ميليارد تومان برايش هزينه شده در حالي كه اصلا چنين نيست. من بارها گفتم و الان هم از اين طريق اعلام مي‌كنم آقايان ليست هزينه‌هايشان را بياورند و ما هم مي‌آوريم تا ببينيم كه نتيجه چه مي‌شود! ما خوشحال مي‌شويم ليست هزينه‌هي چهار تيمي اول ليگ با هم مقايسه شده تا روشن شود چه تيمي چقدر هزينه كرده است. رقم‌هايي كه درباره سپاهان گفته مي‌شود درست نيست. اگر تيم ما اينگونه ديده مي‌شود بخاطر مديريت هزينه‌اي بود كه انجام شد. در سپاهان رقم‌هايي خرج شده كه خيلي‌ها فكر مي‌كنند دو برابر آن بوده است. اين اتفاق به زرنگي‌ سپاهان و مديريت محمدرضا ساكت هم برمي‌گردد. بياييم قراردادهايمان را مقايسه كنيم. يكي از كارهاي معقولي كه انجام داديم اين بود كه ما 17 جابجايي نسبت به دوره‌اي در گذشته داشتيم كه در اين جريان 10 بازيكن با كيفيت جذب كرديم. مثلا قرارداد دو بازيكن تبديل به يك بازيكن خيلي‌خوب مبدل شد. در كنار آنها ما با بازيكناني چون اميد ابراهيمي، نصيري و… هم قرارداد بستيم كه ارقام آن بيش از 40 ميليون يا 20 ميليون تومان نيست؛ هرچند بنده براي فصل آينده خواستم كه رقم قرارداد اين‌ بازيكنان افزايش يابد. در نهايت همانطور كه گفتم مديريت هزينه‌ها بود كه باعث شد سپاهان به خوبي اما با هزينه به مراتب كمتر از آنچه تصور مي‌شود، بسته شود.

* منظورتان از اينكه گفته بوديد تغيير و تحولات در مديريت سپاهان و موفقيت اين تيم باعث شده عده‌اي نخواهند دوباره به قهرماني برسيد و سنگ‌اندازي مي‌كنند چيست؟ آيا تاثيري بر ادامه همكاري‌تان با مجموعه سپاهان مي‌گذارد؟

به هر حال بعضي‌هاي وقت‌ها كه در جايي تغيير و تحولاتي صورت مي‌گيرد، يكسري افراد هستند كه سوءاستفاده كرده و نمي‌توانند يكسري مسايل را ببيند. از زماني كه آقايان سميعي‌نژاد و حسيني به مجموعه سپاهان اضافه شدند شرايط بهتر شده است. البته آقايان رجايي و پورسينا هم زحمت‌هاي زيادي براي سپاهان كشيدند. اما يكسري آدم‌ها از بيرون مجموعه سپاهان درصدد ضربه زدن به اين تيم هستند. رفتار آنها ممكن است ذهنيت‌هايي را براي مديران جديد بوجود آورد. مي‌خواهند ذهن آنها را به هم بريزند كه اين باعث لطمه ديدن تيم مي‌شود. خوشحاليم كه هر دو مدير جديد به رغم آنكه عده‌اي دنبال سوءاستفاده بوده و دوست نداشتند موفقيت‌هاي سپاهان تداوم يابد، از تيم ما حمايت كردند. به هر حال با قهرماني ما در ليگ امسال ركوردهاي جديدي براي سپاهان به ثبت مي‌رسد؛ ركوردهايي از قبيل اولين تيمي كه دوسال پياپي قهرمان ليگ مي‌شود، ميزان امتياز كسب شده، البته اگر ما از بازي‌هاي آينده سه امتياز بگيريم، جمع امتيازات‌مان به 68 رسيده و ركورد امتياز در ليگ برتر كه 67 بود را مي‌زنيم؛ هرچند آن ركورد هم براي فصل پيش و متعلق به سپاهان بود. همچنين مي‌توانيم ركوردهاي آقاي گلي ليگ در دو سال پياپي، بهترين خط حمله، كمترين باخت و… را در پايان ليگ داشته باشيم. خب يكسري‌ها دوست نداشتند اين‌ها را ببينند و قبل از بازي با صنعت نفت رفتارهاي ناشايستي انجام دادند. قطعا طرفداران تيمي كه در ليگ قهرمانان آسيا صدرنشين است و قبل از بازي با صبا با چهار امتياز اختلاف در ليگ برتر هم صدرنشين است، نمي‌آيند با انجام رفتارهايي، بر روحيه تيم‌شان تاثير بگذارند. آن دو، سه نفر از هواداران تيم نبوده و خارج از مجموعه سپاهان بودند. خوشبختانه خدا كمك كرد و ما بازي آبادان را برديم و الحمدالله شرايط هم در حال حاضر خوب است.

* اخيرا به ملاقات ناصر حجازي رفتيد، شنيده مي‌شد با او مشكلاتي داريد، آيا آنها را به فراموشي سپرديد؟

من هيچ مشكلي با كسي ندارم. ناصر حجازي هم از جمله آنهاست.

* شايعه شده كه مقابل بيمارستان با برخي از هواداران حجازي درگير شديد و با دخالت پليس ماجرا خاتمه يافته است، آيا واقعا چنين بود؟

من واقعا متاسفم براي كساني كه دم از اخلاق‌مداري و فرهنگ مي‌زنند اما خودشان ضداخلاق و فرهنگ عمل مي‌كنند. چنين اخباري اصلا صحت ندارد. بنده به اتفاق آقاي ترابپور كه از رفقايم هست برنامه‌ريزي كرديم تا به عيادت ناصرخان برويم. در بيمارستان حدود 15 دقيقه با دكتر قاسمي مسوول آنجا درباره وضعيت جسماني ناصرخان صحبت كرديم. آنها از ما پذيرايي كردند و خوشحالم كه حجازي از بخش مراقبت‌هاي ويژه خارج شد. آنجا آتيلا حجازي و همسرش، برخي دوستان قديمي چون آقايان امامي، خلج و اسدي هم آنجا بودند. در لحظاتي كه آنجا بوديم درباره بازي با فولادگستر تبريز حرف‌هايي زده شد، درباره برخي مسايل قديمي صحبت كرديم، با ناصرخان كه صحبت مي‌كردم گفت كه نتوانسته بازي سپاهان برابر الهلال را تماشا كند. مقداري درباره بازي چهارشنبه حرف زديم و… . همه اقدامات ما در برنامه‌ريزي ديروز همين بود. ضمن اينكه بنده آنجا خبرنگاري نديدم؛ مقابل بيمارستان هم مردمي حضور داشتند كه براي سلامتي ناصرخان دعا مي‌كردند. تعدادي از طرفداران حجازي هم حضور داشتند. ما با برخي از آنها و بعضي از پرسنل بيمارستان عكس‌هايي هم گرفتيم و آنها نسبت به بنده اظهار لطف داشتند. اما بعد از آن جالب بود كساني كه اخلاق و معرفت را سرلوحه كارشان عنوان مي‌كنند، خبرهايي منتشر كردند كه دور از معرفت بود.

* ظاهرا براي حضور در دوره‌اي از كلاس‌هاي مربيگري شهريور عازم انگلستان مي‌شويد، ويژگي‌هاي اين دوره و نحوه حضور شما به چه كيفيتي است؟

بنده حدود پنج‌، شش ماه پيش مداركم را براي شركت در دوره مربيگري كه اتحاديه فوتبال انگليس برگزار مي‌كند ارايه كردم و هفته پيش اعلام شد كه براي حضور در اين دوره قبول شدم. جا دارد از محمد تقوي كه براي اين كار تلاش كرد هم تشكر كنم. اين دوره كه بالاترين مدرك مربيگري در اروپا را خواهد داشت به مدت سه هفته در كمپي در انگلستان برگزار مي‌شود. خوشحالم كه در آن قبول شدم. برنامه‌ به گونه‌اي است كه يك هفته كار تئوري دارند و يك هفته هم عملي.

* آيا مربيان ايراني تاكنون موفق به حضور در اين دوره شده‌اند؟

اطلاع دقيقي ندارم اما تا جايي كه تقوي مي‌گفت تاكنون هيچ ايراني در اين دوره شركت نكرده است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)