خبرگزاری پرسپولیس : کارشناس داوری ایران درخصوص داوربازی ایران و لبنان در مقدماتی جام ملت های آسیا 2015 اظهار داشت: گمان می کنم نیشی مرا داور این مسابقه برای این رقابت بسیار بزرگ بود.

محمد فنایی روز چهارشنبه افزود: کمک های نیشی مورای ژاپنی بسیار هماهنگ بودند و او تمام تلاش خود را کرد تا بهترین قضاوت را ارایه کند.

وی درخصوص نحوه داوری نیشی مورا ادامه داد: او اشتباهات کمی داشت که در جریان بازی تاثیر گذار نبودند. البته شاید در برخی از صحنه ها می توانست به بازیکنان لبنان کارت زرد بدهد.

وی گفت : شاید به دلیل مسائلی که بین تیم ملی فوتبال ایران و کشورهای عربی پیش آمده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای کاهش حساسیت ها چنین داور بزرگی را برای این مسابقه انتخاب کرده است.

 

این در حالی است که فنایی در کارشناس داوری مسابقه هفته قبل استقلال و پرسپولیس تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی روی صحنه هایی کاملا مشابه صحنه های خطای بازی ایران و لبنان را تایید کرده بود.

 

 

کارشناس داوری: هر دو پنالتی ایران درست بود/ منتظری باید اخراج می‌شد

منوچهر نظری معتقد است هر دو پنالتی که داور برای تیم ملی فوتبال ایران گرفت صحیح بود.

 

کارشناس مسائل داوری درباره عملکرد گروه داوری در بازی بین‌ ایران و لبنان توضیح داد: به اعتقاد من نیشیمورای ژاپنی و کمک‌هایش عملکرد خوبی داشتند و قضاوت محکمی انجام دادند. البته صحنه قابل بحثی هم در بازی نبود و تنها در یک مورد داور می‌توانست پژمان منتظری را اخراج کند که ما شانس آوردیم و این بازیکن فقط یک اخطار گرفت.

 

کارشناس داوری همچنین درباره صحنه پنالتی اولی که روی اشکان دژاگه گرفته شد، افزود: پنالتی اول 100 درصد درست بود و مدافع حریف دژاگه را سرنگون کرد. کمک داورهای ما بدانند که وظیفه آن‌ها دیگر تنها خط نگه داشتن نیست و بیش از یک دهه است که در چنین مواقعی به داور کمک می‌کنند. صحنه پنالتی اول را فقط کمک‌داور دید.

 

نظری همچنین درباره پنالتی دومی که باز هم بر روی دژاگه اتفاق افتاد، گفت: مدافع حریف با دست راست خود، دست دژاگه را گرفت و مانع از حرکت او به سمت دروازه شد بنابراین خطا کاملا محرز بود و هر دو پنالتی داور هیچ مشکلی نداشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)