مرجع خبری پرسپولیس : کار‌شناس داوري فوتبال کشورمان تاکيد کرد که بهتر است کميته داوران فدراسيون فوتبال براي دربي روز جمعه استقلال و پرسپوليس به محسن ترکي و يا سعيد مظفري‌زاده براي قضاوت اين ديدار اعتماد کند.

 

محمد فنايي با اشاره به شرايط ديدار حساس استقلال و پرسپوليس تهران اظهارکرد: اين ديدار با توجه به پيشينه‌اش براي تمام جامعه فوتبال و هواداران پرشمار اين دو تيم اهميت بسياري دارد و مي‌طلبد که کميته داوران براي انتخاب قاضي آن يک داور با تجربه و کارکشته را انتخاب کند.

وي افزود: به اعتقاد من اين ديدار ريسک پذير نيست و کميته داوران بايد به محسن ترکي و سعيد مظفري‌زاده که امروز دو تن از داوران با تجربه و موفق فوتبال ما هستند و سابقه قضاوت اين ديدار را دارند اعتماد کرده و زمينه يک قضاوت بي‌حاشيه ديگر را در اين دربي هم فراهم کند.

 

 

وي ادامه داد: البته اين صحبت من به اين معني نيست که داوراني نظير‏ فغاني، ‏قهرماني و‏ ممبيني، صلاحيت و ظرفيت قضاوت اين ديدار را ندارند‏ بلکه بنا به تجربه گذشته، قضاوت داوري که تجربه قبلي اين ديدار را دارد بهتر مي‌دانم.

 

کار‌شناس داوري فوتبال کشورمان در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا اوضاع کيفي قضاوت در ليگ بر‌تر نسبت به ادوار گذشته اين مسابقات تغيير رو به رشدي داشته، گفت: البته تاکنون 6 هفته از اين مسابقات را پشت سر گذاشته‌ايم و براي قضاوت زود است اما فکر مي‌کنم شرايط بهتري نسبت به گذشته بر سيستم کيفي داوري ما حاکم شده است.

 

فنايي همچنين در خصوص شعارهايي که اين روز‌ها از سکوهاي ورزشگاه بر عليه داوران ليگ بر‌تر شنيده مي‌شود، گفت: به هر ترتيب مخاطبان فوتبال ما جواناني هستند که ديدن مسابقات فوتبال را يک تفريح مي‌دانند و البته در برخي اوقات توانايي مهار هيجانات خود را ندارند. با اين حال من اعتقاد دارم کميته انضباطي فدراسيون فوتبال بايد با اتخاذ تدابير تنبيهي شديد‌تر زمينه کمتر شدن اينگونه شعار‌ها را فراهم کند.

 

وي ادامه داد: البته يکي از مهم‌ترين مباحثي که زمينه ايجاد اينگونه فضا‌ها را در ورزشگاه ايجاد مي‌کند، واکنش‌هاي عجيب و تند برخي مربيان به قضاوت داوران ليگ برتري است که کميته انضباطي در اين مورد نيز بايد به شديد‌ترين وجه ممکن با مربيان خاطي برخورد و زمينه احترام آن‌ها به داوران را فراهم آورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)