خبرگزاری پرسپولیس : بازیکن اسبق فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم های پرسپولیس و استقلال و گلزنی برای هر دو تیم در شهرآورد را در کارنامه دارد، گفت: حاضرم مجانی برای پرسپولیس کار کنم.

غلامرضا فتح آبادی اظهار داشت: زمانی بازیکنان آرزو داشتند تا رایگان و بدون دریافت حتی یک ریال پیراهن پرسپولیس یا استقلال را برتن کنند اما هم اکنون شرایط تفاوت زیادی کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز فوتبال ایران نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده است عنوان کرد: پول های سنگینی که وارد فوتبال شده است به بازیکنان، مربیان، مدیران و در نهایت به پیکره فوتبال آسیب می رساند.

فتح آبادی با تاکید براینکه امروزه به توانایی های پیشکسوتان سرخابی توجهی نمی شود گفت: ما سختی زیادی در دوران قهرمانی متحمل شدیم و حتی حاضر بودیم رایگان برای کمک به این تیم ها کار کنیم اما مدیران انرا نپذیرفتند.

وی گفت: حتی با مسوولان پرسپولیس صحبت کرده و اعلام کردم که مجانی برای برطرف کردن مشکل عدم گلزنی کریم انصاری فرد کار می کنم و باشگاه تنها پول بنزین مرا بدهد که متاسفانه آنهم پذیرفته نشد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: از این فوتبال بیش از 50 بخیه را به یادگار در بدنم دارم اما امروزه کسی حالی از من نمی پرسد. امروز پیشکسوتانی که می توانند در تیم های پایه حضور یافته و با استفاده از تجربه و دانش خود بازیکنان سازی کنند، دیده نمی شوند.

وی درخصوص تعداد بازی هایی که در شهرآورد تهران انجام داده است گفت: حدود 13 بازی برای سرخابی ها انجام داده و در هر دو تیم نیز گلزنی کرده ام و خاطرات بسیار خوبی از این بازی ها دارم.

فتح آبادی درباره دلیل رفتنش از پرسپولیس به استقلال عنوان کرد: ازپرسپولیس رفتم تا جا برای جمشید شاه محمدی باز شود. در آن زمان علی پروین در طول فصل از 13 یا 14 بازیکن استفاده می کرد و نمی خواستم تیم ملی را هم از دست بدهم.

وی در ادامه گفت: دوستی خوبی با مظلومی داشتم و به استقلال رفته و به همراه این مهاجم خط حمله خوبی را برای استقلال تشکیل دادیم.

وی درپاسخ به این سوال که چرا جذابیت های شهرآورد نسبت به دهه های گذشته کاسته شده است، اذعان کرد: آن زمان بازیکنان برای پیراهن تیم خود ارزش زیادی قائل بودند و با تمام وجود برای شادی هواداران تلاش می کردند. درحالیکه هیچ پولی نیز نبود. اما هم اکنون پول حرف نخست را می زند.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: زمانی که به پرسپولیس آمدم پس از 3 بازی به ترکیب رسیدم و علی پروین پیراهن تیم را به من داد و گفت: این پیراهن را برای خودت نگه دار! این صحبت پروین درس های زیادی برایم داشت و تا روزی که در پرسپولیس بودم برای حفظ این پیراهن جنگیدم.

وی درپاسخ به این سوال که بحث آموزش درفوتبال امروز چه جایگاهی دارد گفت: در فوتبال امروز این مساله جایگاهی ندارد و کسی دنبال این نیست که بازیکن و استعدادهای خوبی پرورش دهد. هم اکنون خیلی راحت بازیکنی را وارد تیم ملی می کنند و برای ماندنش التماس می کنند ولی ما جرات نمی کردیم که بگوییم مصدوم هستیم، چراکه جایگاه خود را از دست می دادیم.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران گفت: در خانه 66 متری پدری ام به پاهایم وزنه بسته و تمرین می کردم که اهل خانواده می گفتند این پسر مشکل پیدا کرده است، برای رسیدن به ترکیب اصلی و حفظ آن با تمام وجود تلاش می کردم ولی گمان نمی برم امروزه بازیکنی حاضر باشد با تمامی این امکانات دقایقی بیش از دیگران تمرین کند.

فتح آبادی ادامه داد:سال های در سایپا فعالیت می کردم و مدیرعامل وقت به من گفت هر بازیکنی که تحویل تیم بزرگسالان باشگاه بدهم، 500 هزار تومان پاداش خواهید گرفت اما پرسپولیس حاضر نشد تا رایگان کار کنم. من شفاف زندگی کرده ام و برای تامین هزینه های زندگی 15 سال با تاکسی کار می کردم اما در فوتبال ما شفافیت وجود ندارد.

وی در مورد کناره گیری سیدمهدی رحمتی از تیم ملی فوتبال ایران گفت: به طور یقین رحمتی تشخیص داده که باید در این زمان در تیم ملی نباشد. احتمال دارد با رفتن این دروازه بان در آینده با مشکل روبرو شویم اما اگر بستر فراهم بود و چند دروازه بان خوب ساخته بودیم امروز به فکر جانشین خوب برای رحمتی نمی گشتیم.

وی درخصوص پیش بینی خود از نتیجه شهراورد هفتاد و ششم گفت: امیدوارم بازی خوب و جوانمردانه ای برگزار شود تا تماشاگران از آن لذت ببرند و تاکنون نیز هیچگاه نتیجه را پیش بینی نکردم چراکه فوتبال و به خصوص شهرآورد را نمی توان پیش بینی کرد.

وی در خصوص صحبت های تعدادی از بازیکنان استقلال که گفته بودند برخی از نتایج شهرآوردها از پیش تعیین شده بود، گفت:من در 13 شهرآورد حضور داشتم و هیچ گاه چنین مساله ای ندیدم

فتح آبادی افزود:بازیکنان هر دو تیم برای موفقیت دراین دیدار با تمام وجود تلاش می کنند و تعیین نتیجه شهرآورد از قبل را تکذیب می کنم.

فتح آبادی درمورد خاطره های خود از حضور در شهرآورد اذعان کرد: تمامی این بازی ها برایم خاطره بوده است. با پیراهن هر دو تیم در شهرآورد گلزنی کرده ام و هموراه با تمام وجود برای پیراهنی که برتن داشتم جنگیدم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)