پرسپولیس نیوز : پیشکسوت فوتبال گفت: با توجه به احتمال هم گروهی با یک تیم آفریقایی در جام جهانی، توگو حریف خوبی برای آمدگی مقابل تیم‌های آفریقایی بود.


مرتضی فنونی‌زاده ، در مورد پیروزی ۲ بر صفر ایران مقابل توگو، گفت: بازی خوبی بود تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی نیاز به برگزاری دیدارهای دوستانه بیشتری دارد تا بتواند خود را از لحاظ آمادگی به شرایط ایده‌آل برساند.

وی افزود: در جام جهانی ممکن است یکی از حریفان ما تیمی از قاره آفریقا باشد به همین خاطر بازی دوستانه مقابل توگو اهمیت زیادی داشت چرا که بازیکنان را می‌تواند از لحاظ ذهنی آماده رویارویی با چنین حریفانی کند. تیم‌های آفریقایی آمادگی جسمانی بالایی دارند و از سرعت بالایی برخوردار هستند. خوشبختانه در این مسابقه با وجود اینکه ایران تغییرات زیادی کرده بود توانست پیروزی را به خود اختصاص دهد.

فنونی‌زاده در رابطه با عملکرد سامان قدوس و بازیکنان ذخیره تصریح کرد: با یکی، دو بازی نمی‌توان در مورد عملکرد قدوس نظر صریح داد به هر حال او در تیم باشگاهی‌اش عملکرد خوبی داشته و باید دید در آینده چه عملکردی دارد امروز بازیکنان ذخیره عملکرد خوبی داشتند و توانستند در نهایت بازی را برای خود کنند البته در نیمه اول یک مقدار بی‌برنامه بودیم اما در نیمه دوم بازی خودمان را بر حریف دیکته کردیم و توانستیم ۲ بر صفر به پیروزی برسیم.

وی در مورد دیدار بعدی تیم ملی مقابل روسیه، تصریح کرد: روسیه یکی از تیم‌های خوب اروپایی و میزبان جام جهانی است که مطمئناً می‌خواهد نتایج خوبی در جام جهانی بگیرد. آنها با تمام توان به مصاف ایران می آیند بازی مقابل روسیه بسیار سخت‌تر از بازی مقابل توگو است امیدوارم در این دیدار عملکرد خوبی داشته باشیم و بتوانیم خودمان را آماده حضور در جام جهانی کنیم. فکر می‌کنم در دیدار مقابل روسیه کی‌روش از نفرات اصلی خود استفاده خواهد کرد.

فنونی‌زاده در مورد مطرح شدن بحث خوشگذرانی بازیکنان پرسپولیس قبل از بازی با الهلال، گفت: این خبر هنوز تأیید نشده اما اگر چنین چیزی صحت داشته باشد یک خیانت ملی اتفاق افتاده چرا که این بازی دیدار نماینده ایران بود. امیدوارم چنین چیزی صحت نداشته باشد اما اگر این طور بوده باید برخورد جدی با متخلفان صورت بگیرد.

وی در مورد دیدار برگشت پرسپولیس مقابل  الهلال تصریح کرد: انسان به امید زنده است اما بعید می‌دانم پرسپولیس بتواند نتیجه بگیرد چرا که جبران ۴ گل خورده بسیار سخت است. امیدوارم در بازی برگشت نتیجه‌ای رقم بخورد که یک حذف سربلند داشته باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)