سه شنبه 13 اسفند (11:23)

مرجع خبری پرسپولیس : مسعود شصت چی اینبار با یک مربی مطرح خارجی اشتباه گرفته می شود .

نام: مسعود
نام خانوادگي: شصت‌چي
اتهام: كلاهبرداري و جعل عنوان
با اين عبارات آشنا هستيد. نوروز 87، مسعود شصت‌چي آنقدر سر و صدا كرد كه حتي اعتراض برخي محافل مديريتي را نيز به دنبال داشت. اما مهران مديري از كار خودش دفاع كرد تا در نوروز 88، شاهد ادامه مرد هزار چهره باشيم. اين‌بار مرد دوهزارچهره قرار است مخاطبان را در كنار خنده به چالشي جدي نيز دعوت كند.
 قرار بود عوامل سريال 15 قسمتي مرد دوهزارچهره ديروز در ورزشگاه راه‌آهن تهران صحنه‌هاي مربوط به قسمت فوتبالي سريال را فيلم‌برداري كنند ولي كار صحنه‌هاي داخلي كمي بيشتر از حد معمول به طول انجاميد و به همين دليل طي دو، سه روز آينده مديري و همكارانش بخشي از فوتبال ايران را در قالب طنز به نقد مي‌‌‌كشند.
تمامي عوامل در فضايي استرليزه به سر مي‌‌‌برند. خبري كه به لو رفتن داستان منجر شود و نبايد به بيرون درز پيدا كند. مجله «ايران‌دخت» گزارشي از اين مجموعه تهيه كرده بود كه چون مديري تصور مي‌‌‌كرد اين گزارش همزمان با ويژه‌نامه نوروزي روي دكه‌ها قرار مي‌‌‌گيرد با تهيه آن مخالفتي نداشت.

ولي چاپ زودهنگام مجله فوق كه با لو رفتن بخش‌هايي از داستان همراه شد باعث گرديد عوامل مجموعه دست به سانسور شديد خبري بزنند. براي مثال زمان فيلمبرداي صحنه‌هايي كه شصت‌چي با يك مربي مشهور خارجي اشتباه گرفته‌ مي‌‌‌شود، هيچ عكاسي اجازه عكسبرداري ندارد.
 قرار بود مرد هزار چهره با فوتبال به پايان برسد. اما دلايل مختلفي مانع آن شد تا تيم نويسندگان مرد دوهزارچهره بخشي از مجموعه جديد را به فوتبال اختصاص بدهند. پارسال حتي برنامه‌ريزي ابتدايي براي حضور علي پروين و اينكه او شصت‌چي را با يك مربي خارجي اشتباه مي‌‌‌گيرد انجام شد ولي…!
در مرد دو هزار چهره مسعود از زندان آزاد شده و در فضاهاي متفاوتي قرار مي‌‌‌گيرد. كاراكتر خاصي از يك مربي مدنظر مديري نيست و تنها شايد چند جمله كليدي از زبان مسعود شصت‌چي باعث شود مخاطبان به ياد تكيه كلام‌هاي يك مربي خاص بيفتند كه احتمالا در رديف مربيان فعال داخلي قرار ندارد.
اين قسمت را اميرمهدي ژوله نوشته است. ژوله خود زماني در روزنامه‌هاي ورزشي مطالبي در مورد فوتبال به زبان طنز مي‌نوشت كه همين باعث مي‌شود منتظر نگاه‌ حرفه‌اي‌تري به فوتبال در سريال مرد دوهزار چهره باشيم.
سعي شده رفتار مربيان، بازيكنان و تماشاچيان فوتبال در حد مقدورات مورد توجه قرار گيرد اما نكته مهم اين است كه به همه‌چيز خيلي كلي پرداخته مي‌شود. به عبارتي مخاطبان به اندازه مسعود شصت‌چي مي‌توانند با فوتبال ارتباط برقرار كنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)