چهارشنبه 9 اردیبهشت (9:00)

مرجع خبری پرسپولیس : به گزارش مرجع خبری پرسپولیس تیم فوتبال چلسی در نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد در ورزشگاه نیوکمپ تیم فوتبال بارسلونا را با تساوی بدون گل متوقف کند .

1- فارغ از نتیجه برگشت و مشخص شدن چهره تیم صعود کننده، چلسی سه شنبه شب در نوکمپ یک مجموعه نزدیک تر به فینال بود ؛ تیمی که توانست قوی تر از میزبان قوی خود ظاهر شود و بسته نگه داشتن دروازه پیتر چک، مثل همان چند گلی بود که بارسا به دنبال آن می گشت اما چلسی با مقاومتش به آن رسید. گاس کبیر، گاس هجومی، گاس جادویی و در نهایت گاس هیدینگ معجزه گر چیزی بود مثل تیم تحت اختیارش که با همه بزرگی ، قابلیت مچاله شدن در یک کمد کوچک را هم داشتند. مسی بهتر بود یا مالودا؟ لیونل در فوجی از مدافعان زرد پوش گم می شود و اینیستا بعد از عبور از چند مدافع خشن تازه چند نفر دیگر را می بیند؛ درست مثل دویدن روی “تردمیل” که هیچگاه مسیر برای رسیدن تمام نمی شود و همواره چند قدم تا ماندن باقیست. اما در سوی مقابل مالودا برای نشان دادن هنرش تنها لازم است از بند آلوز رها شود یا دروگبا از اشتباه مهلک مارکز استفاده کند و فقط او بماند و ویکتور والدس. 2- در معادله بارسا و چلسی در زمین نوکمپ ، متغیرها با قوانین این بازی تعریف می شدند. لمپارد و بالاک به زیر صفر میل می کردند چون شناسه برتری آنها هجوم و ساختن است اما در عوض الکس و اسین ستاره بودند زیرا زدن و تخریب مهمترین ماموریت آنها بود و این چنین است که چلسی پرزور تر از بارسا ظاهر می شود. اینک فوتبال نتیجه گرا و تدافعی زرد ها که به بهترین نتیجه ممکن رسید، نزدیک تر از بارسا به رم است چون گاس و چلسی برای رفتن به فینال از استخوان های نرم تری برخوردارند و اگر غیر از این بود هرگز یازده ستاره گران قیمت، بیش از نیمی از بازی را نمی توانستند در فضایی به کوچکی یک باکس هجده قدم ، زندگی کنند آن هم با کمترین اشتباه .

 3- گاس می تواند مدعی شود دفاع نمی کنیم اما در عمل ، تدافعی بودن را معنی جدیدی کند ، چلسی می تواند برای رسیدن به اولین جام لیگ قهرمانان در همه عمرش، به اندازه ضعیف ترین تیم لیگ برتر دفاع کند یا به عبارت منطقی تر فوتبال نتیجه گرای مدرن ارائه دهد چون استخوان آنها آنقدر نرم است که به غضروف می زند. اگر غیر از این بود حتما استخوانبندی شان به خاطر تجمع بیش از اندازه در یک سلول چند نفره با دو جین مدافع ، خرد می شد. 4- و باز هم چلسی به رم نزدیک تر است چون آنها مجددا قادرند در استمفورد بریج، همانطور که سی دقیقه نخست مقابل لیورپول در فضای یک سوم دفاعی خود جمع شده بودند،این بار هم برابر بارسا دفاع کنند . نه هواداری برای آنها سوت می کشد و نه دستمال سفیدی به علامت اعتراض به اهتزاز در می آید چون زرد های شب نوکمپ ، اصولا با گاس کبیر هم قابلیت دفاع صرف در زمین خودی را دارند چرا که فلسفه چلسی نه آبشخوری در فوتبال رویایی دارد و نه همانند بارسا استخوان های محکمی که به هنگام نیاز ، مانع از جا شدن آنها در یک کمد تنگ و بد بو شود. 5- چلسی به رم نزدیک تر است چرا که غالبا با هر ضربه کرنر یا ایستگاهی از پشت محوطه جریمه قادرند حلقه شادی گل تشکیل دهند بدون آنکه نیازی به بیش از پانصد پاس صحیح یا هفتاد درصد مالکیت توپ و زمین را داشته باشند. یک گل این چنینی در خانه خودی،سپس رو آوردن به همان دکترین شب نوکمپ و رسیدن به رم و اولین جام لیگ قهرمانان در همه دوران. آن وقت است که بی استخوان بودن فضیلت است و دفاع یازده نفره در زمین خودی ارزش. 6-اعتراف به بیشتر بودن شانس چلسی دلیلی بر ناتوانی بارسا در زمینه فوتبال نیست چرا که فیلا یکی از فنی ترین کشتی گیران چند دهه اخیر را پسرکی از کرج می دانست که با همه فنون و ریزه کاری هایش هرگز نتوانست برای رسیدن به قله ، حریف چرک بودن رقیبی از گرجستان شود. فنون حیدری بکر بود اما دستان کورتانیدزه آنتی بکر.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)