مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی شاهین بوشهر گفت: اگر قول و قراری به من ابلاغ شود سر قول‌مان می‌مانیم و کرار را در فینال بازی نمی‌دهیم.

فیروز کریمی در نشست خبری پیش از دیدار فردا با پرسپولیس گفت: به دلیل نبودن لک چیرا در بازی گذشته که برای سال نو میلادی عازم کشورش شد مجبور بودیم از شکوری استفاده کنیم که این بازیکن هم مصدوم بود. ما جزو بهترین خط‌های دفاعی هستیم و به جز یکی دو بازی گذشته در خط دفاع عملکرد خوبی داشتیم.

وی با اشاره به مسابقه تیمش مقابل پرسپولیس گفت: فردا هر دو تیم انگیزه خواهند داشت چون هر دو بازی قبل را باخته‌اند به خصوص پرسپولیس که نتوانست خواسته‌های دنیزلی را پیاده کند. فکر می‌کنم با توجه به پتانسیل دو تیم فردا شاهد بازی سنگینی خواهیم بود. برای سه امتیاز به تهران آمده‌ایم و اطمینان داشته باشید یک بازی تهاجمی ارائه می‌کنیم.

کریمی اظهار داشت: من به باشگاه متعهد شده‌ام که در دور برگشت جزو یک سوم بالایی جدول لیگ باشیم. هر چند 4 یا 5 بازیکن اصلی را در بازی فردا در اختیار نداریم ولی مطمئن هستم بقیه می‌توانند جای آنها را پر کنند. ما پیش‌بینی مصدومان را در همان بدو حضورمان کرده بودیم که اگر به چنین شرایطی برسیم، جای نگرانی نداشته باشیم.

کریمی در خصوص اینکه آیا از جاسم کرار در مسابقه فینال جام حذفی برابر استقلال استفاده می‌کنید یا خیر، گفت: من که توافقی ندیدم و نه شنیده‌ام تا حالا هم کسی به من چیزی نگفته اما رابطه‌ام با استقلال حسنه و دوستانه است. اینگونه تعهدها در فالب فوتبال نمی‌گنجد ولی من به استقلال ارادت دارم و حتی اگر مسئولان شاهین این قول را به پرسپولیس، ملوان و فجر سپاسی هم می‌دادند در چارچوب روحیه جوانمردی به قول‌مان عمل می‌کردیم.

سرمربی شاهین تاکید کرد: نمی‌دانم چه قولی بین مسئولان رد و بدل شده ولی فتح‌الله زاده می‌تواند گواه دهد من در آن دیدار حضور نداشتم. اگر قول و قراری به من ابلاغ شود ما سر قول‌مان می‌مانیم اما باید چند مسئله را مدنظر قرار دهیم. اول اینکه آیا کرار تا آن زمان سالم است؟ دوم اینکه آیا در شرایط تیمی ما حضور دارد و سوم اینکه آیا قرار است اصلا از او استفاده کنیم؟ این بازیکن در حال حاضر آماده است ولی زیاد با تیم تمرین نکرده و در بازی فردا از او استفاده نخواهیم کرد.

کریمی در خصوص اینکه قبول دارید کرار بازیکن پرحاشیه‌ای است، گفت: برای او حاشیه درست کرده‌اند. او این روزها اولین بازیکنی است که به تمرینات ما می‌آید و آخرین بازیکنی است که از تمرینات ما می‌رو.د من جز دوستی از او چیزی دیگر ندیدم و کرار برای بزرگترهای تیم احترام ویژه‌ای قائل است و حالا کوچک‌ترها را وادار کردم که به او احترام بگذارند.  اطمینان می‌دهم که از این بازیکن در نیم فصل دوم حاشیه نخواهید دید.
به اعتقاد من کرار به لحاظ اخلاقی و فنی بهترین بازیکن آسیایی لیگ برتر است.

وی در خصوص هادی شکوری گفت: این بازیکن مشکلی ندارد و تنها کمی عصب سیاتیک او با مشکل مواجه است. یکی از خبرنگاران پرسید شکوری در نیم فصل می‌خواست به پرسپولیس برود و آیا بازی کردن این بازیکن فردا مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد که کریمی گفت: لیگ دیگر حرفه‌ای شده و اگر بخواهیم این گونه حساب کنید، 13 بازیکن پرسپولیس دوست داشتند که به تیم من بیایند. ما حتی می‌خواستیم شکوری را با بازیکنان پرسپولیس عوض کنیم و اگر اینگونه است باید بگوییم آنهایی که می‌خواستند به تیم ما بیایند، نباید فردا مقابل شاهین بازی کنند. با این وجود اگر شکوری فردا حتی مثل روز بازی با فولاد از پس وظایفش برنیاید، نباید به حساب این بگذاریم که او می‌خواسته به پرسپولیس بیاید.

وی در خصوص اظهار نظر مظلومی درباره کرار مبنی بر اینکه ما مسلمان هستیم و باید به قول‌هایمان عمل کنیم،‌ گفت: من خیال کردم شما محسن مسلمان را می‌گویید و گفتم نکند کار ما به جایی رسیده که او هم برای ما تعیین تکلیف می‌کند. همانطور که اشاره کرده‌ام نیاز به مکتوب کردن قول نیست و من اگر قولی رد و بدل شده باشد، عملی خواهم کرد. به یاد بیاوریم 10 بازیکن را کنار گذاشتم و اگر می‌توانستیم کارت بازی بازیکنان امیدمان را بگیریم از دو بازیکن دیگری هم که در ترکیب بهره بردم، هرگز استفاده نمی‌کردم. بازیکنان تیم‌های لیگ برتری 5 درصد بیشتر با هم تفاوت ندارند و من به خاطر این 5 درصد تفاوت اخلاقیات را زیر پا نخواهم گذاشت.

سرمربی شاهین در خصوص تغییر زمان بازی فینال جام حذفی گفت: برنامه‌های سازمان لیگ را دیده‌ام و انصافا آنها در حد استاندارد کار می‌کنند. 14-15 سال پیش را به یاد آورید که ما حتی برنامه بازی بعد و محل برگزاری مسابقات‌مان را نمی‌دانستیم و معلوم نبود هفته بعد به شیراز می‌رویم یا مشهد اما امروز برنامه سال آینده را هم به ما داده‌اند.

کریمی تاکید کرد: سال قبل به ما گفته بودند فینال جام حذفی به صورت رفت و برگشت می‌شود ولی وقتی جدول را امروز نگاه می‌کردم حتی یک جای خالی هم نبود که با فاصله یک هفته‌ای دو بازی رفت و برگشت را بتوان انجام داد. بازی عقب افتاده و برنامه برای هر دو تیم یکی است. امیدوارم اگر اتفاقی قرار است رخ بدهد به نفع تیم ما باشد.

وی در ادامه با سؤال تکراری یکی از خبرنگاران مواجه شد که مسئولان باشگاه‌ استقلال اعلام کردند شاهینی‌ها کرار را بازی نمی‌دهند. و شما چه نظری دارید با طعنه گفت: اتفاقا یکی از مسئولان ما گفت که استقلالی‌ها قول دادند رحمتی، جباری،‌حیدری و تیموریان هم بازی نمی‌کنند. انشاءالله قول آنها قول باشد و حتی اگر بازی کردند،‌ ایرادی ندارد. رحمتی گل بخورد بقیه هم گل نزنند.

کریمی در پاسخ به سؤال خبرنگار بوشهری مبنی بر اینکه مشکلات مالی چه قدر در کار شما تاثیرگذار است، گفت: مشکلات مالی ما حداقل از پرسپولیس و استقلال کمتر است. امیدواریم مشکلات پرسپولیس تا فردا و مشکلات مالی استقلال تا فینال جام حذفی ادامه داشته باشد. پرداختی ما بد نبود و فقط در ابتدا مدیریت پرداخت نداشتیم و تا آنجا که من می‌دانم دریافتی دو تیم سرخابی 5 درصد پایین‌تر از ما است و به همین خاطر روحیه آنها نسبت به ما کمتر شده است.

وی عنوان کرد: مسائل مالی تاثیرگذار است اما بازیکنی که وارد زمین شود نه به چک و نه به سفته فکر می‌کند و اگر این حرف‌ها را می‌زند فقط بهانه است. من قبول دارم که باشگاه باید پایبند باشد اما با بازیکنان صحبت کردیم که اولویت مالی را به بعد از بازی با فینال موکول کند و مسئولان ما هم تلاش خود را انجام دهند. در زمین بحث مالی نداریم و فقط به مسائل فنی فکر می‌کنیم. نتیجه‌اش این شده که فینالیست شده‌ایم و سعی می‌کنیم تا بازی فینال قوی‌ تر شویم تا در اوج شرایط جسمی و روحی به استقلال بخوریم.

وی در پایان گفت: امیدوارم استقلال تا آن زمان قهرمانی‌اش در لیگ مسجل شده باشد و جام حذفی را به ما عنایت کند چون آنها جام زیاد دارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)