مرجع خبری پرسپولیس : صبر کنید ! این فیلم هنوز به پایان نرسیده . معمولا قسمت پایانی فیلم های ایرانی پر از صحنه های خاطره انگیز وصال است !

بازگشت به عقب:

1- در کشاکش جنگ سهام پرسپولیس در سالیان گذشته که هرکسی مدعی مالکیت این تیم بود ، در مقطعی عباس انصاریفر مدیرعامل این تیم شد. در همان زمان بود که کریمی جوان با عباس انصاریفر به اصطکاک شدیدی رسید و حتی تا مرز اخراج هم پیش رفت و این اولین جنگ حاج عباس با کریمی بود.

2- چند هفته مانده به پایان لیگ برتر فصل گذشته بود که در پایان یکی از بازی های تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ، علی کریمی که در آن بازی کاپیتان پرسپولیس بود از وضعیت این تیم خصوصا در بخش مدیریتی زبان به انتقاد گشود و با مصاحبه حاج عباس مبنی بر اخراج کریمی از تمرینات تا اطلاع ثانوی قضیه حالت جدی تری به خود گرفت.

هر کس نداند خود حاج عباس می داند که بازگشت علی کریمی به پرسپولیس در فصل گذشته مرهون جیب پر پول حسین هدایتی بود و الا پول فسخ قرارداد کریمی آنقدر بالا بود که در مخیله هیچ کس نمی گنجید که کریمی  به پرسپولیس بیاید و البته این سرآغاز دوستی و علاقه ای شد بین هدایتی و کریمی تا بدانجا که این دو شراکتی در تجارت نیز بهم زده اند.

اما رفتارهای عجیب کریمی که در تیم امید و در یک بازی دوستانه داور آن بازی را کتک زد و البته برخی مصاحبه های جنجالی اش باعث نشد تا در سنینی که کم کم به بازنشستگی نزدیک میشود ان رفتار ها کنار بگذارد. بی احترامی او به خوردبین در یکی از تمرینات این فصل یکی دیگر از رفتارهای عجیب او بود.
اخراج کریمی از تمرینات و جو شدیدی که از سوی هواداران پرسپولیس علیه عباس انصاریفر وجود داشت باعث شد تا اینبار هم آقای مدیرعامل کوتاه بیاید و کاری به کار جادوگر یاغی خویش نداشته باشد تا در فرصتی مقتضی انتقام خویش را از او بستاند.

سکانس اول:

بلافاصله بعد از پایان لیگ ، حاج عباس سناریوی جدایی کریمی را به مرحله اجرا در می آورد. کمی دقت در نحوه جذب بازیکنان جدید پرسپولیس و تمدید قرارداد با برخی دیگر ، این فرضیه را تا حدود زیادی تائید می کند. 
چگونه می شود که با پایان یافتن مسابقات لیگ برتر ، پرسپولیس موفق به جذب مهاجمی مانند آرفی می شود ، جلال اکبری را از سپاهان می آورد ، بائو را با آنهمه متقاضی به چنگ می آورد اما نمی تواند با کریمی تمدید قرارداد کند. کریمی که جایگاهش نزد هواداران خیلی بالاتر از امثال آرفی و بائوست. در واقع اگر قرار بود که هواداران پرسپولیس از بین جذب بائو و کریمی یک گزینه را انتخاب کنند آن گزینه بی شک جادوگر بود اما ….

سیاست عباس انصاریفر برای فصل آینده، بی شباهت به برادر کوچکترش محمدحسن نیست. چه اینکه محمدحسن هم برای آنکه پس از جدایی علی پروین ازپرسپولیس انتقاد و اعتراضی به او وارد نباشد، آری هان و پس از او بلافاصله دنیزلی را به پرسپولیس آورد تا دیگر کسی یادی از سلطان نکند و در اینجا بار دیگر تاریخ تکرار می شود تا با حضور چهره هایی مثل هوار ملامحمد ، کلاه کج، بائو ، آرفی ، اکبری ، شیری ، شیث و …  و با بیانیه ها و مصاحبه هایی که حاج عباس علیه کریمی و مدیربرنامه هایش به راه انداخته و توپ را به زمین آنها قل داده ، اعتراضی به آقای مدیرعامل وارد نباشد.

اما کسی به این فکر نمی کند که با جدایی مازیار زارع و پژمان نوری و با احتمال نیامدن چه کسی می خواهد جنگهای میانه میدان پرسپولیس را به عهده بگیرد؟ عباس انصاریفر تا بدینجا برنده دوئل با کریمی است چرا که آلترناتیوی چون ملامحمد را رو کرد و البته جو افکار عمومی را با خود همراه کرده ضمن آنکه اعلام کرده بود تا ساعت 12 نیمه شب دوشنبه منتظر کریمی می ماند اما چگونه می شود که شما منتظر کریمی باشید و لیست بازیکنانتان را پر کرده اید؟
حاج عباس با دست پس زد و با پا پیش کشید اما باید دعا کند تا این پرسپولیس مثل فصل گذشته نشود که در آنصورت اینبار اوست که باید برود. 

سکانس دوم:

در محبوبیت علی کریمی بین هواداران پرسپولیس شکی وجود ندارد اما اینکه فکر کنید در ماجرای تمدید نکردن قراردادش با پرسپولیس فقط حاج عباس مقصر است اشتباه می کنید. مفادی که از قرارداد جادوگر به بیرون درز پیدا کرده حکایت از آن دارد که کریمی در هر موقع از فصل که خواست از پرسپولیس جدا بشود هرچند مدیربرنامه های این بازیکن عنوان می کند که:” منظور از این بند گنجانده شده در قرارداد کریمی همان قانونی است که در فدراسیون فوتبال رایج است.” و حال این سوال مطرح است که اگر منظور چنین چیزی بوده که آقای فاضلی عنوان می کند پس چه نیازی به مطرح کردن این بحث در قرارداد است؟

اینکه در هر موقع از فصل او بتواند از پرسپولیس جدا بشود ویا اینکه مالیات او را باشگاه بپردازد و تا نیم فصل تمامی پول خود را از باشگاه پرسپولیس دریافت کند و نیز  بندی که در قراردادش مبنی بر اینکه او در مدت حضور در پرسپولیس نیازی به رودر رو شدن با مدیرعامل را ندارد، در واقع شروط عجیبی است که مصداق سنگ بزرگ علامت نزدن است. شاید این نوع قرارداد در دنیای فوتبال مسبوق به سابقه نبوده و برای آقای مدیرعامل خیلی گران تمام می شده است.
به هرحال تا ساعات پایانی نیمه شب دو شنبه هم خبری از تمدید قرارداد کریمی نشد اما …

سکانس پایانی:

صبر کنید!
این فیلم هنوز به پایان نرسیده است. اینجا ایران است و هر آن امکان وقوع اتفاقی جدید می رود. شاید این فیلم هم مثل همه فیلم های ایرانی به خوبی و خوشی به پایان برسد چرا که کریمی بازیکن آزاد است و هر موقع که بخواهد می تواند با هر تیمی قرارداد ببندد و البته حضور او منوط به خارج شدن نام بازیکنی از لیست پرسپولیس است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)