تغییر قانون فدراسیون فوتبال به سود دو بازیکن پرسپولیس خواهد بود.

در قانون جدید نقل و انتقالات هر تیم ۱۹ بازیکن بزرگسال خواهد داشت و خبری هم از سهمیه زیر ۲۵ ساله نخواهد بود.

نکته مهم این است که این بند عملا به ضرر تیم پرسپولیس بود و دو بازیکن جوان این تیم را مشمول لیست بزرگسالی می‌کرد.

مهدی عبدی که سالها در فهرست زیر ۲۳ و این فصل زیر ۲۵ ساله پرسپولیس بود، حالا باید به جمع بزرگسالان اضافه شود و محمد عمری نیز با پایان دوره حضور در سهمیه امید، می‌توانست در لیست زیر ۲۵ قرار بگیرد.

اما در قوانین جدید بند جالبی وجود دارد که یک معافیت بزرگ محسوب می‌شود. بر این اساس هر باشگاه امکان استفاده از ۶ بازیکن آکادمی بدون محدودیت سنی در لیست خود خواهد داشت.

بنابراین مهدی عبدی و محمد عمری نیز مشمول این قانون می‌شوند و از لیست بزرگسالان پرسپولیس خارج خواهند بود و یحیی میتواند آنها را حفظ کند.

نکته مهم این است که علاوه بر بازیکن آکادمی، بازیکنان سرباز، قرضی و تیم ب نیز به این شکل می‌توانند بدون محدودیت سنی در لیست قرار بگیرند.

یکی از دیگر از مهم‌ترین بندهایی که در حال حاضر نیز مورد توجه هواداران فوتبال قرار گرفته این است که بازیکنان لژیونر قادر به عقد قرارداد به صورت قرضی با باشگاه‌های ایرانی نیستند. در حال حاضر پیام نیازمند، محمد محبی و مهدی قایدی از سه باشگاه پورتیموننزه، الاهلی و سانتاکلارا قرض گرفته شده و در فوتبال ایران بازی می‌کنند .

یک قانون دیگر درباره لژیونرهای ایرانی مصوب شده و آن هم این است که این بازیکنان در صورت بازگشت به باشگاه‌های ایرانی به عنوان سهمیه خارجی وارد فهرست تیم‌ها خواهند شد، در حالی که پاسپورت آنها ایرانی است‌. به عنوان مثال اگر بازیکنی مثل محمد نادری قصد بازگشت از لیگ ترکیه به ایران را داشته باشد، باشگاهی که او را استخدام می‌کند عملا باید یکی از سهمیه‌های خارجی خود را به این موضوع اختصاص بدهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)