یک نشریه عربستانی از احتمال اجرای قانون جدیدی در لیگ قهرمانان آسیا به ضرر باشگاه های ایران خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال اجرای قانون «بازی جوانمردانه مالی» در لیگ قهرمانان آسیا است که «خبر بدی برای استقلال و پرسپولیس» به شمار می آید.

بر اساس گزارش امروز (شنبه) نشریه الریاضیه عربستان کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی است تا این قانون را از سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا اجرا کند. این نشریه از احتمال اجرایی شدن قانون بازی جوانمردانه مالی از فصل 25 ـ 2024 خبر داد که مطابق آن، باشگاه‌ها باید به‌اندازه‌ای خرج کنند که به همان میزان درآمد به دست آورده باشند.

در صورت اجرای این قانون در مسابقات لیگ قهرمانان، باشگاهی که درآمد سالیانه اش از هزینه هایش کمتر باشد در این صورت با محرومیت از تورنمنت مواجه خواهد شد.

این قانون جدید AFC برای باشگاه های بزرگ کشورمان مثل استقلال و پرسپولیس که در کسب مجوز حرفه ای و درآمدزایی مشکل دارند، خبر بدی به حساب می آید.

با این تفاسیر می‌توان گفت کار باشگاه‌های ایرانی برای شرکت در مسابقات باشگاهی قاره آسیا، دشوارتر از گذشته خواهد شد. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قانون بازی جوانمردانه را در سال 2009 تصویب کرد و سال گذشته، یوونتوس را به‌دلیل نقض قانون بازی جوانمردانه مالی از شرکت در لیگ کنفرانس اروپا محروم کرد. در صورتی که AFC هم قانون فوق را مانند یوفا تصویب کند و پای آن بایستد، باشگاه‌های ایرانی باید از همه راه‌های درآمدزایی مانند حق پخش تلویزیونی بهره ببرند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)