تغییر قانون گل زده در خانه حریف باعث شده پرسپولیس برای صعود تنها به پیروزی احتیاج داشته باشد.

شکست ناجوانمردانه مقابل الدحیل قطر باعث شد پرسپولیس نتواند به صدرنشینی خود ادامه دهد و الدحیل با ۹ امتیاز در صدر است و شارجه و پرسپولیس با ۷ امتیاز این تیم را تعقیب می‌کنند.

پیش از این عنوان می شد پرسپولیس به دلیل گل زده در خانه حریف در بازی رفت با الشارجه که ۲-۲ مساوی شد بالاتر از این تیم است و جدول afc هم همچنان همین مساله را نشان می دهد:

ابتدا تصور می‌شد پرسپولیس اگر بتواند با نتیجه ۰-۰ یا ۱-۱ الشارجه را متوقف کند، باتوجه به قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، به مرحله بعدی خواهد رفت اما کمیته برگزاری مسابقات در جلسه ای که برای برگزاری مسابقات پس از کرونا برگزار کرد و شکل جدید بازیها و تک حذفی شدن مراحل حذفی را تصویب کرده به حذف گل زده در خانه حریف در مرحله گروهی رای داد.

به این ترتیب برای انتخاب تیم بالاتر در جدول ابتدا تیم برنده در بازی های رودررو، سپس تفاضل گل و پس از آن گل زده ملاک هستند و گل زده در خانه حریف ملاک نیست چرا که بازی ها متمرکز در قطر برگزار می‌شود.

این تغییر قانون به نوعی اجحاف در حق پرسپولیس خواهد بود چرا که سرخ ها در خانه الشارجه توانستند دو گل به این تیم بزنند اما برای صعود امتیازات مساوی با این تیم کافی نیست و حتما باید هفته آخر حریف خود را ببرند. متن قانون حذف شده از آیین نامه مسابقات به شکل زیر است:

متن قانون چگونگی تعیین تیم برنده هم به شرح زیر است:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)