پرسپولیس نیوز : تیم ملی بسکتبال ایران با برتری برابر فیلیپین قهرمان آسیا شده و برای دومین بار راهی جام جهانی شد.

دیدار فینال بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قهرمانی بسکتبال آسیا در حضور حدود 15 هزار تماشاگر سالن «مال آو ایژیا آره‌نای» شهر مانیل در فیلیپین آغاز شد. تقریبا تمام تماشاگران حاضر در سالن چیزی جز قهرمانی تیم ملی فیلیپین در این بازی خانگی اما فوق‌‌العاده حساس نمی‌خواستند. حتی رئیس جمهور فیلیپین و معاون اول او نیز به همراه مانی پاکیائو، بوکسور مشهور فیلیپینی در سالن حاضر بودند تا پیروزی و قهرمانی تیم ملی بسکتبال کشورشان را از نزدیک ببینند.

بازی با برتری تیم میزبان شروع شد و تا حدودی کنترل بازی را هم در دست گرفتند اما بازیکنان ایران با تقویت دفاع خود و بازی موثر بازیکنانی مثل حامد حدادی و اوشین ساهاکیان بر بازی مسلط شدند. کوارتر اول با نتیجه نزدیک 17 – 15 به سود ایران تمام شد.

در کوارتر دوم حمایت تماشاگران پرشور ایرانی با پرچم بسیار بزرگی از ایران که در بدترین جای ممکن مستقر شده بودند ادامه داشت. بازی در این کوارتر برای دقایقی به خاطر خراب شدن اسکوربورد سالن، متوقف بود. این کوارتر با نتیجه 18 – 19 به سود فیلیپین تمام شد تا 2 تیم با نتیجه 35 – 34 به سود ایران در بین 2 نیمه نزد مربیان خود بروند. حدادی و ساهاکیان با 11 و 6 امتیاز، بهترین‌های ایران در نیمه اول بازی فینال بودند.

در کوارتر سوم، بازیکنان ایران بر بازی مسلط و 27-19 برنده شدند. بازی بی نقص و تلاش بازیکنان فیلیپین تا آخرین لحظات بازی در کوارتر چهارم ادامه داشت اما اختلاف امتیازات به حدی نبود که تلاش تیم میزبان فرقی برای 2 تیم نداشت. این کوارتر را ایران 23 – 18 برد و در کل با نتیجه 71 – 85 برنده شد تا برای سومین بار در 4 دوره گذشته قهرمان آسیا شده باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)