پرسپولیس نیوز : مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس گفت: نباید با گمانه‌زنی‌ها فضاسازی منفی ایجاد کرده و کار را برای سازمان خصوصی‌سازی دشوار کنیم.

حسین قدوسی درباره برگزاری مزایده برای واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: به هر دو شرکت کننده تبریک می‌گوییم و حضور آنها در مزایده از نگاه هواداران قابل تقدیر است. زمانی که قیمت و شرایط مزایده اعلام شد برخی فکر می‌کردند کسی با قیمت 290 میلیارد تومان و شرایط موجود در مزایده شرکت نمی‌کند. این نظر غالب کارشناسان فوتبالی بود. برخی نیز معتقد بودند اگر بستر فعالیت همه جانبه و بدون محدودیت برای بخش خصوصی وجود داشته باشد، می‌توان قیمتی بالغ بر 290 میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس متصور بود.

وی افزود: باید به هیئت واگذاری، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش و جوانان تبریک گفت. در شرایطی که خیلی‌ها قیمت 290 میلیارد تومان را غیر قابل قبول و رؤیایی تصور می‌کردند، آنها با کارشناسی درست و صحیح،‌ قیمت‌گذاری مناسب و اتخاذ سیاست‌های اصولی، کاری کردند که پرسپولیس به رغم تصور خیلی‌ها با قیمتی بالغ بر 290 میلیارد تومان عرضه شده و متقاضی داشته باشد. این در حالی است که در سال‌های اخیر با کارشناسی افراد رسانه‌ای، ورزشی و … قیمت پرسپولیس 50، 60 یا نهایتاً 100 میلیارد تومان تخمین زده شده بود.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: در فوتبال ما که حق پخش تلویزیونی یا داده نمی‌شود یا بسیار اندک است، حق کپی‌رایت آنگونه که باید وجود ندارد، بستر برای فعالیت بخش خصوصی و حتی دولتی به منظور درآمدزایی از فوتبال فراهم نیست و این یکی از معضلات فوتبال کشور است. همه ما می‌دانیم که در فوتبال اروپا باشگاه‌های بزرگ بالغ بر 50 درصد از هزینه‌های خود را با حق پخش به دست می‌آورند اما در فوتبال ما این حق یا داده نمی‌شود یا مبالغ بسیار اندک است. طبیعی است که با این شرایط بخش خصوصی نتواند به راحتی کار کند و متضرر هم نشود! دیده‌ایم که بخش خصوصی در این سال‌ها چگونه از فوتبال فراری شده و یا عطای کار در فوتبال را به لقایش بخشیده است.

«همین چند روز پیش امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش اعلام کرد که اسپانسرها در فصل جاری مبالغی کلانی را برای پرسپولیس و استقلال هزینه کرده اما بسیار متضرر شده‌اند»، قدوسی با بیان این جمله یادآور شد: وزیر محترم ورزش هم طی دو، سه روز گذشته اعلام کرده که طبق قوانین و محدودیت‌های موجود، ریالی از نهادهای دولتی به این دو باشگاه پرداخت نشده است، چراکه قانون‌گذار پرداخت هرگونه وجه نقد از بیت‌المال را ممنوع اعلام کرده است. با این شرایط وقتی بخش خصوصی می‌آید و حاضر می‌شود در مزایده حدود 300 میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس به عنوان محبوب‌ترین تیم آسیا هزینه کند، چنین اقدامی از نگاه این باشگاه و هوادارانش قابل تقدیر است و ما به هر دو متقاضی شرکت‌کننده در مزایده تبریک می‌گوییم.

وی یادآور شد: به طور حتم یکی از دلایل ورود شرکت‌های استیل‌آذین ایرانیان و بهنام پیشروی کیش در این مزایده عشق به پرسپولیس بوده است. هر دوی آنها می‌دانستند که رقبای هم در مزایده خواهند بود اما حاضر نشدند در فروش باشگاه رقیب شرکت کنند، چراکه علاقمند به باشگاه پرسپولیس هستند و این قبیل اقدامات قابل تقدیر است. مقدم هر دوی آنها گرامی داشته می‌شود و امیدواریم هر یک که برنده مزایده شدند، صرفاً در راستای منافع پرسپولیس و هواداران حرکت کنند. البته تردیدی نداریم که اینگونه خواهد بود. هواداران و خاک خورده‌های پرسپولیس نیز همه جوانب را در نظر خواهند داشت و ان‌شاءالله آنها را برای فعالیت هرچه قدرتمند‌تر و بدون حاشیه یاری و همراهی خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که به نظر شما و بنابر اطلاعاتی که دارید کدام متقاضی برنده مزایده شده است،‌ گفت: به هیچ عنوان به این مسائل ورود نخواهیم کرد. متولی همه امور واگذاری باشگاه پرسپولیس هیئت عالی واگذاری، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و دارایی هستند. وزارت ورزش نیز به عنوان متولی این دو باشگاه در طی یکی دو سال اخیر تلاش‌ها و زحمات بسیاری را متحل شده تا بستر مناسب برای واگذاری این دو باشگاه و برگزاری مزایده فراهم باشد. این مزایده یکی از مهمترین و خبرسازترین مزایده‌های شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی بوده و مجموعه وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش زحمات زیادی را متحمل شدند که از دید علاقه‌مندان به پرسپولیس پنهان نخواهد بود.

قدوسی افزود: حال نیز از آنجا که طبق گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی قرار است برای مشخص شدن برنده مزایده و تعیین صلاحیت و اهلیت در روز یکشنبه یا دوشنبه تصمیم‌گیری شود، بهتر است همه ما از مسئولان باشگاه گرفته تا رسانه‌ها و اهالی بزرگ فوتبال اجازه دهیم متولی واگذاری باشگاه پرسپولیس دو، سه روز دیگر نظر خود را اعلام کند. نباید کاری کنیم که فضاسازی‌های منفی صورت گرفته و کار برای سازمان خصوصی‌سازی و متولیان واگذاری دشوار شود.

وی تأکید کرد: این مزایده برنده خواهد داشت اما از نگاه باشگاه پرسپولیس و قطعاً هواداران بازنده‌ای در کار نخواهد بود، چراکه نفس کار هر دو متقاضی قابل تقدیر است و اقدام آنها چه برنده مزایده باشند چه نباشند از نگاه باشگاه و هواداران نادیده نخواهد شد.

قدوسی درباره اینکه پرسپولیس سه متقاضی داشته و تنها متقاضی استقلال به تعبیر رسانه‌ها پوچ درآمده است، گفت: استقلال باشگاهی بزرگ و قابل احترام است و نباید به این مسائل دامن زد. هرچند که کری‌هایی بین هواداران صورت می‌گیرد اما استقلال نیز باشگاه بزرگ و پر افتخاری است که سرمایه ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)