خبرگزاری پرسپولیس : در پائیز 1370 بود که پرسپولیس عنوان قهرمانی آسیا را در چارچوب دیدارهای جام در جام آسیا از آن خود کرد.

رقابت هایی که بعدها با جام باشگاه های آسیا تجمیع شد و جام قهرمانان شکل گرفت. سراغ بعضی از بازیکنان آن روز رفتیم تا از آن بازی بگویند.

عاشوری: هیچوقت یادم نمی رود که بازی را پخش نکردند

محسن عاشوری درباره آن بازی گفت: آن دوره همه اش خاطره بود. از بازی پاکستان که 9 گل زدیم تا بازی الهلال که خودش یک فینال بود و در نهایت بازی المحرق که درباره آن یک نکته هیچگاه از یاد من و همه پرسپولیسی ها نمی رود و آن این بود که قهرمانی پرسپولیس از تلویزیون پخش نشد.

پاداش آن بازی هم جالب بود. یک حواله دولتی تلویزیون، یخچال و لاستیک بود که آن را به بهروز سلطانی فروختیم (البته این را برای شوخی می گویم). آن روزها شرایط خیلی فرق می کرد. خوشحالم که در آن دوره بودم و دل مردم را شاد کردیم. ما جایزه خودمان را هنوز با محبت های هواداران می گیریم.

وی در پایان گفت: مرام آدم های آن زمان فرق می کرد. اگر پاداش بیشتری هم می دادند فرقی نمی کرد و از دستمان می رفت. بعد از قهرمانی در بازی های آسیایی پکن بود که کمیته المپیک پاداش 500 هزار تومانی داد. چک را شب گرفتم. ساعت هفت صبح یک بنده خدایی آمد و گفت: قرار است زندانی شود، بدهکار بود و چک را هم به او دادم.

پیوس: رویایی ترین تیم پرسپولیس قهرمان آسیا شد

و اما فرشاد پیوس از آن روزها چنین تعریف می کند: بازی بسیار سختی بود. البته آن تیم خیلی عالی بود. یکی از رویایی ترین تیم های تاریخ پرسپولیس را داشتیم و با تمام وجود می خواستیم قهرمان بشویم. آن روز چند موقعیت خوب داشتم ولی گل را محمد حسن انصاری فرد زد. شوت او واقعا استثنایی بود و فکر نمی کنم، دیگر می شد مثل آن را تکرار کند. در آن دور یکدل بودیم، فقط افسوس که آن بازی پخش نشد.

عزیزیان: جای آن بازی هنوز روی چانه من است

سعید عزیزیان دروازه بان آن روز پرسپولیس بود. او چنین می گوید: بازی رفت بدون گل تمام شد. در بازی برگشت برای اولین بار در فوتبال ایران از اسپانسر استفاده کردیم. بازی در ایران پخش نشد ولی کشورهای عربی آن را پخش کردند.

بهترین تیم تاریخ باشگاه را داشتیم. مثلا یک نمونه اش حضور پنجعلی بود که بعد از خداحافظی از فوتبال تیم ملی و پرسپولیس مانند او را ندیدیم.

المحرق یک دروازه بان خیلی خوب داشت. بچه ها هر چه می زدند می گرفت. روی گل؛ حمید درخشان روی توپ ضربه ایستگاهی خم شده بود. بازیکنان حریف فکر می کردند می خواهد توپ را جا به جا کند ولی او یک لحظه توپ را با نوک پا زد و محمد حسن انصاری فرد هم با یک شوت حرکت را کامل کرد.

دروازه بان سابق پرسپولیس حادثه ای که آن روز برایش اتفاق افتاد را اینگونه تعریف می کند: آن روز چند توپ خوب آمد که گرفتم. روی یک صحنه درازکش توپ را از آن خودم کردم که بازیکن حریف تکل زد و از عمد با استوک به چانه من زد که جایش هنوز مانده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)