با افشای مجموع ارقام قرارداد پرسپولیس و استقلال مشخص شد که رقیب سنتی از پرسپولیس 123 میلیارد تومان بیشتر هزینه کرده است!

از هفته گذشته و زمانی که قربانزاده رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که به زودی مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال افشا خواهد شد، همه منتظر رونمایی از ارقام قراردادها بودند و سرانجام این اتفاق در برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب رخ داد؛ جایی که در حضور رضا درویش، مجری برنامه اعداد مربوط به مجموع هزینه‌کرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را خواند.

استقلال: 343 میلیارد تومان

نکته جالب اینکه باشگاه استقلال تنها در دو ستون قراردادها را منتشر کرده و جزئیات خاصی را در اختیار فرابورس قرار نداده است. بر اساس مجموع قرارداد تیمهای پایه و بزرگسالان استقلال 306 میلیارد و 970 میلیون تومان است و مجموع قرارداد کادرفنی آبی‌پوشان نیز 36 میلیارد تومان عنوان شده است.

به این ترتیب مجموع هزینه باشگاه استقلال برای فصل جاری روی عدد 343 میلیارد تومان قرار می‌گیرد که رشد فزاینده نسبت به فصل گذشته را نشان می‌دهد. بر اساس آمار منتشره در سامانه کدال، فصل گذشته استقلال چیزی حدود 160 میلیارد تومان برای تیمش هزینه کرده بود و حالا این رقم بیش از دو برابر بالا رفته است.

همچنین رقم قرارداد مربیان استقلال نشان می‌دهد که با معادل یورویی، ساپینتو و دستیارانش چیزی حدود یک میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

پرسپولیس؛ 220 میلیارد تومان

برای تیم پرسپولیس که فصل گذشته بودجه 140 میلیاردی داشت، این فصل مجموع ارقام قرارداد خود را به 220 میلیارد تومان رسانده که افزایش هشتاد میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که بسیار کمتر از افزایش استقلال است.

پرسپولیس برای 14 عضو کادرفنی 33 میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه کرده است. البته سه مربی خارجی په په لوسادا، وسلی ننکا و اوسمار لاس ویه‌را 410 هزار دلار پرداخت کرده است که حدود 12 میلیارد تومان می شود.

در بخش بازیکنان داخلی باشگاه پرسپولیس قرارداد آنها 153 میلیارد و 785 میلیون تومان عنوان شده است.

در بخش بازیکن خارجی باشگاه پرسپولیس تاکید کرده که این متعلق به سه بازیکن پرسپولیس است که 685 هزار دلار دریافتی از این باشگاه دارند تا مشخص شود حقوق وحدت حنانوف، گئورگی گولسیانی و شرزود تمیروف روی هم حدود 20 میلیارد تومان خواهد بود. باشگاه پرسپولیس قرارداد لوکادیا را هنوز اضافه نکرده است.

برای استقلال نیز این نامه تاریخ 22 مرداد را نشان می‌دهد که هنوز قرارداد محمد محبی و مهدی قایدی و دو سرباز بازگشته آبی پوش، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، رسمی نشده بود تا به این ترتیب مجموع دستمزد استقلالی‌ها نیز افزایش دوباره‌ای را داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)