از مهاجمان استراليايي و اروپايي تا  وحيد
مرجع خبری پرسپولیس : ظهر ديروز وحيد هاشميان كه زمزمه‌هايي درباره پيوستنش به استقلال شنيده مي‌شد راهي باشگاه پرسپوليس شد و پس از گفت‌وگوي كوتاهي با حبيب كاشاني قراردادش را با سرخ‌ها تمديد كرد و البته خيلي زود در هيات فوتبال ثبت كرد.

 

حميد استيلي كه نام كريم انصاري‌فر، رضا نوروزي، مهرداد اولادي و محمد غلامي را در ليست مهاجمان مورد نظرش قرار داده بود…

 

 

وقتي براي جذب يك مهاجم هدف ايراني به مشكل خورد اعلام كرد كه دنبال خريد مهاجم نوك خارجي است.استيلي چند بار از اصرار مسوولان باشگاه پرسپوليس براي جذب هاشميان شانه خالي كرد، براي اينكه آب پاكي را روي دست باشگاه نشينان بريزد حتي در مصاحبه با يكي از خبرگزاري‌ها به صراحت در مورد اين موضوع صحبت و اعلام كرد كه يك مهاجم آسيايي و يك مهاجم غيرآسيايي را زير سر دارد. مهاجم آسيايي استيلي، از كشور استراليا بود و جدا از شرايط جسماني خوبي كه داشت در ليست تك خارجي آسيايي سرخ‌ها قرار گرفت. از سوي ديگر استيلي چند گزينه ديگر را نيز زير سرداشت. يكي از مهاجمان مورد نظر استيلي آقاي گل ليگ اسلواكي بود و ديگري نيز يك مهاجم كامروني بود كه به گفته دوستان استيلي و مربياني كه او را ديده بودند، اين شانس را داشت تا جزو بهترين گلزنان فوتبال ايران قرار بگيرد. در حالي كه استيلي پس از امضاي قرارداد انصاري‌فر با سايپا، اعلام كرده بود يك مهاجم قلدر، دونده و بلندقد احتياج دارد، وحيد هاشميان در غياب استيلي و تيمش به باشگاه پرسپوليس فراخوانده شد و پس از امضاي قرارداد داخلي راهي هيات فوتبال شد.

 

مذاكره از طريق ويدئو كنفرانس
در حالي كه تيم استيلي از شنبه چهارم تيرماه تمريناتش را شروع كرد، وحيد هاشميان در آلمان مشغول انجام كارهاي شخصي بود. اما درست پس از حضور استيلي در اردوي تركيه و شروع تمرينات پرسپوليس در اين كشور بود كه وحيد هاشميان خودش را به تهران رساند و البته خيلي سريع با پرسپوليس قرارداد بست و آن را ثبت كرد.  كاشاني پس از انجام مذاكراتش با وحيد هاشميان، با تلفن همراه حميد استيلي در تركيه تماس گرفت و در حالي كه طرفين به صورت ويدئو كنفرانس با هم گفت‌وگو مي‌كردند، هاشميان پرسپوليسي شد!  اين‌كه وحيد هاشميان يك بازيكن حرفه‌اي محسوب مي‌شود ولي بدون شك غيبت او در تمرينات پرسپوليس و اردوي اين تيم به هيچ‌وجه قابل جبران نيست و مشخص نيست كه خريد پرحرف و حديث حبيب كاشاني چطور مي‌خواهد خودش را به شرايط ايده‌آل برساند و جاي گزينه‌هاي درشت و خارجي استيلي را پر كند.

 


مدت همكاري حميد استيلي با حبيب كاشاني هنوز به يك ماه نرسيده بود که شایعات آغاز شد. هرچند كه استيلي با توجه به روابطش با كاشاني هرگز در اين مورد صحبتي نكرد و حتي ترجيح داد تا به سوالات خبرنگاران در اين مورد پاسخي ندهد ولي نزديكان سرمربي پرسپوليس تهران نظر ديگري دارند:«اگر علي دايي سرمربي پرسپوليس بود، مسوولان باشگاه مي‌توانستند چنين رفتاري داشته باشند؟ بعضي‌ها از رفاقت با حميد استيلي سوءاستفاده مي‌كنند و دخالت‌ها در كار سرمربي‌ پرسپوليس تا حدي است كه حتي دوستان و دستياران او نيز از اين مساله دلخور هستند. بدون شك اگر كاسه صبر حميد استيلي لبريز شود و او حرفي بزند،‌ اتفاقات ناخوشايندي براي پرسپوليس رقم مي‌خورد.»يك منبع  با توجه به اتفاقات مربوط به مايلي‌كهن شايعه و قهر زودهنگام مديرفني سرخ‌ها صحبت‌هاي جالبي مي‌كند:«حاجي مايلي مخالف گرفتن مربي و بازيكن خارجي است. او هميشه چنين رفتاري داشته و معرفي چمنيان به جاي هنكه و زوم‌ديك هم بر پايه همين تفكرات بوده است. احتمالا كاشاني قصد داشته با جذب هاشميان يك خارجي ديگر را از ليست استيلي خارج كند تا شايد بتواند دل مايلي‌كهن را به دست بياورد. كاشاني مي‌دانست كه استيلي نظري در مورد هاشميان ندارد و جالب اينكه نام هاشميان حتي به عنوان گزينه چهارم و پنجم هم در ليست استيلي به چشم نمي‌خورد.»

 

دخالت كردند تا استيلي قيد گزينه‌هايش را بزند
در مقابل اين شايعات، ابهامات جديدي نيز به گوش مي‌رسد. بعضي‌ها بر اين باورند كه استيلي نقش پررنگي در جريان خريدهاي خارجي پرسپوليس نخواهد داشت و اين سرپرست باشگاه است كه با واسطه‌ها و بازيكنان مورد نظرش وارد مذاكره مي‌شود: «استيلي دنبال يك مدافع مياني از باشگاه اسپارتاپراگ بود و حتي در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها هم در مورد آن صحبت كرد، ولي وقتي نزديكان باشگاه با دست پر به اتاق مديريت رفتند و هر كدام چند گزينه خارجي را معرفي كردند، كار به جايي رسيد كه استيلي حتي قيد جذب مدافع اسپارتاپراگ را زد و اعلام كرد كه ديگر مدافع مياني نمي‌خواهد» شنيدن اين حدس و گمان‌ها، آن هم در شرايطي كه پروسه جذب بازيكنان خارجي پرسپوليس با كندي پيش مي‌رود، در نوع خودش جالب است: «فرصت زيادي تا پايان فصل نقل و انتقالات باقي نمانده. هر چند استيلي گزينه‌هايي زير نظر دارد، ولي بحث جذب بازيكن آن هم از الجزاير هنوز در باشگاه مطرح است. البته حالا با توجه به جذب هاشميان و كنسل شدن ماجراي جذب مدافع مياني استيلي فقط يك گزينه خارجي ديگر دارد كه در تمرين تيمش نيز شركت كرده است. استيلي در مورد الونگ نظر مثبتي دارد و فقط معتقد است كه او از لحاظ بدني نسبت به بقيه عقب‌تر است. با توجه به جذب وحيد هاشميان با آن شرايط بدني و سن و سال، عجيب است كه باشگاه‌نشينان بتوانند در مورد جذب الونگ الونگ سنگ‌اندازي كنند. البته الونگ آخرين گزينه استيلي نيست و چون فرصتي تا پايان فصل نقل و انتقالات باقي نمانده، او نزديكترين گزينه سرخ‌ها محسوب مي‌شود.»

 

پروسه جذب خارجي‌ها متوقف شد
دخالت باشگاه‌نشينان در مورد مسايل فني باعث شده تا از همان ابتداي فصل نقل و انتقالات تا امروز، حرف و حديث‌هاي فراواني در باشگاه سرخ‌ها به وجود آيد. هر چند تا قبل از جذب هاشميان اكثر كارشناسان معتقد بودند كه پرسپوليس در مورد جذب بازيكنان داخلي خوب عمل كرده، ولي پس از ورود مايلي‌كهن بود كه ناگهان پروسه جذب خارجي‌هاي پرسپوليس با يك وقفه طولاني روبه‌رو شد.استيلي كه به دنبال اين بود نقاط ضعف تيمش را با گزينه‌هاي خارجي تقويت كند، حتي هنوز نتوانسته تا زوم ديك را به اردوي تركيه برساند و شنيده مي‌شود كه سرخ‌ها همچنان به دنبال اين هستند تا از اين مربي آلماني تخفيف بگيرند. استيلي كه گويا چشمش از باشگاه ترسيده، نمي‌خواهد ماجراي هنكه در مورد زوم ديك به وجود آيد و شايد به همين دليل بود كه خودش براي زوم ديك بليت فرستاد و او را به تهران آورد.استيلي اين را مي‌داند كه اگر كمي دير بجنبد، باز هم پاي بازيكناني مثل حسين آشنا به پرسپوليس باز مي‌شود. با توجه به ماجراي هاشميان، سرمربي سرخ‌ها به خوبي درك كرده كه بايد با قدرت و تدبير بيشتري در مورد بعضي از تصميمات باشگاه‌نشينان وارد عمل شود… استيلي مي‌داند كه كار سختي پيش‌رو دارد و بدون شك اگر پرسپوليس نتيجه لازم را نگيرد و این خود اوست که باید پاسخگو باشد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)