پرسپولیس نیوز : علی دایی رسما از سوی هیئت مدیره پرسپولیس به عنوان سرمربی این تیم برگزیده شد. در این میان باشگاه راه آهن همچنان روی این موضوع که دایی با آنها قرارداد دارد چانه زنی می کند.

سرپرست تیم راه آهن گفته است«دو هفته پیش علی دایی با باشگاه راه‌آهن قراردادی امضا کرد اما به علت اینکه فرم قرارداد از سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها ارسال نشده است این قرارداد ثبت نشد اما تمام رسانه‌ها و مطبوعات از این موضوع مطلع هستند.وی ادامه داد: از طرف دیگر دو طرف قرارداد، این موضوع را زیر سوال نبرده‌اند. سازمان لیگ اعلام کرده بلافاصله پس از پایان لیگ یعنی 21 اردیبهشت نقل و انتقال می‌تواند صورت بگیرد اما طبیعتا تا زمانی که سازمان لیگ فرمت قرارداد‌ها را برای ثبت ارسال نکرده باشد قرارداد باشگاه‌ها با مربیان و بازیکنان داخلی خواهد بود و نسبت به آن تعهد وجود دارد ضمن آنکه طرفین این موضوع را زیر سوال نبرده‌اند و به این دلیل قرارداد دایی قانونی و اخلاقی است.»

یک وکیل فوتبال می‌گوید قرارداد علی دایی با راه‌آهن برای این مربی تعهدآور است و بر اساس قانون جدید فصل نقل‌وانتقالات باید به آن پایبند باشد.آرش شکرریز درباره ابهامات قرارداد علی دایی با باشگاه راه‌آهن پس از توافق او با پرسپولیس اظهار کرد: بر اساس ماده 10 بند 19 فصل 5 آیین‌نامه جدید نقل‌وانتقالات فصل 93 – 92 لیگ برتر هر بازیکن یا مربی حرفه‌ای که با یک باشگاه قرارداد داخلی امضا کند، باید به موجب آن قرارداد به باشگاه متعهد باشد.

وی افزود: تا سال گذشته این قانون به گونه‌ای بود که تعهد به حضور در باشگاه تنها در صورت ثبت رسمی قرارداد اتفاق می‌افتاد اما در آیین‌نامه جدید زمانی که یک بازیکن یا مربی حرفه‌ای با باشگاهی قرارداد می‌بندد، برایش الزامی و تعهد‌آور است که حتما در آن باشگاه بماند. تا زمانی که این قرارداد به هر دلیلی فسخ نشده باشد طرفین باید به آن پایبند باشند.

این در حالی است که بند سوم ماده 38همین آیین نامه مدنظر مخالفان این موضوع قراردارد. بر اساس آن بند قرارداد بعد از 5روز از عقد آن باید در سازمان لیگ ثبت کند.قرارداد دایی از 18اردیبهشت تاکنون ثبت نشده فلذا اعتبار ندارد.

نکته اصلی اینجاست که این فصل سازمان لیگ چیزی به نام قرارداد فرم ندارد و بر اساس آیین نامه نقل و انتقالات اختیار عقد قرارداد را در چارچوب مقررات با باشگاهها واگذار کرده اند پس عدم ارسال فرمت قرارداد دلیلی بر عدم ثبت قرارداد دایی نیست.ضمن اینکه امروز 30اردیبهشت ماه است و دو هفته پیش می شود 16اردیبهشت که هنوز زمان نقل و انتقالات نبوده و قراردادهای خارج از این زمان( قبل از 21اردیبهشت) اعتبار ندارند. خبر عقد قرارداد دایی با راه آهن هم البته 18اردیبهشت منتشر شد که بازهم خارج از موعد مقرر است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)