مرجع خبری پرسپولیس : توافقات نهايي بين مسوولان باشگاه پرسپوليس و ميشاييل هنكه در شرايطي انجام شد كه كسي از مذاكرات اوليه اين مربي آلماني با نزديكان علي دايي خبر نداشت.

هر چند سرمربي سابق پرسپوليس هرگز در مورد اين موضوع صحبتي نكرده، ولي شنيدن صحبت‌هاي ميشاييل هنكه در جلسه‌اش با نماينده باشگاه پرسپوليس گوياي مسائل ديگري است كه شنيدن آن مي‌تواند بسيار جالب باشد.

 

رابط پرسپوليس در آن جلسه از هنكه نقل مي‌كند: «چون در باشگاه بايرن‌مونيخ با علي دايي كار كرده بودم، او را از قبل مي‌شناختم. آن‌طور كه در ابتدا با من صحبت شد، قرار بود من با دايي همكاري كنم، ولي نمي‌دانم چه شد ناگهان حرف‌شان عوض شد و گفتند كه كس ديگري جانشين دايي شده!»

ادامه مذاكرات بعد از رفتن دايي
هنكه هيچ شناختي از حميد استيلي ندارد و جالب اينكه واسطه حضور او در ايران نيز ابتدا از همكاري اين مربي آلماني با علي دايي صحبت كرده بود: «من در باشگاه بايرن‌مونيخ با دايي همكاري كرده بودم. من شناخت كافي از پرسپوليس و اين باشگاهي كه مي‌گوييد ندارم، فقط مي‌دانم كه مدتي آري‌هان سرمربي اين تيم بوده و پس از تعويض چند مربي نوبت به دايي رسيده. به هر حال همان واسطه ايراني به من خبر داده كه دايي ديگر سرمربي نيست و بايد با يك نفر ديگر كار كنم. هر چند كه برنامه‌هاي واسطه من براي همكاري با دايي عوض شد، ولي من با پرسپوليس مذاكره كرده‌ام و اگر شرايط مساعد باشد، به ايران مي‌آيم.»

شرط و شروط ندارد
در مورد وضعيت هنكه صحبت‌هاي زيادي مي‌شود. بعضي‌ها معتقدند كه او شرط گذاشته تا پنجاه درصد از قراردادش را در ابتداي كار دريافت كند و گروهي ديگر نيز مي‌گويند او در بايرن‌مونيخ فقط يك آناليزور ساده بوده است. هنكه در اين مورد نيز صحبت‌هاي جالبي دارد: «نمي‌دانم اين شرط و شروطي كه مي‌گوييد راجع به چه مسايلي است. چون من شرط و شروطي براي پرسپوليس نگذاشته‌ام. ماجراي قرارداد من به همان صورتي است كه مي‌دانيد و قرار نيست نصف پولم را در ابتدا بگيرم. جدا از اين حرف‌ها كارنامه وبيوگرافي من موجود است و كسي نمي‌تواند بگويد كه هنكه آناليزور و يا سرمربي بوده. صحبت كردن در مورد اين مسايل چندان جالب نيست.»‌ دستيار سابق اوتمار هيتسفلد در بايرن‌مونيخ هيچ مشكل مالي در مورد قراردادش با پرسپولس ندارد. در حالي كه واسطه حضور هنكه در ايران اعلام كرده بود كه او حقوقي بالاتر از روته مولر (330 هزار يورو) مي‌خواهد، طبق اطلاعات ما هنكه با دريافت 220 هزار يورو به پرسپوليس خواهد آمد كه اين با صحبت‌هاي نزديكان او اصلا مطابقت ندارد. تنها چيزي كه براي هنكه در سفرش به ايران مهم است، دوري از خانواده و فرزندانش است:‌ «من دو پسر دارم. اولي بيست و هشت،‌نه ساله است و دومي بيست و چهار، پنج ساله. ما خانواده خوبي داريم و جالب اينكه پسر من در ليگ دسته‌هاي پايين (احتمالا دسته پنجم) آلمان بازي مي‌كند. دوري از خانواده براي من سخت است و اين تنها دليلي است كه مذاكرات من با پرسپوليس تا اين حد طولاني شده.»

توضيحات نماينده باشگاه پرسپوليس در مورد حميد استيلي باعث مي‌شود تا هنكه با شناخت و اطلاعات بيشتري در مورد سرمربي فعلي پرسپوليس و همكار احتمالي‌اش صحبت كند: «طبق اطلاعاتي كه به دست آوردم فهميدم كه سرمربي پرسپوليس گل قرن را زده است. سرمربي فعلي پرسپوليس بازيكن تيم ملي ايران و پرسپوليس بوده و اگر شرايط مهيا شود، دوست دارم كه با او در پرسپوليس كار كنم. من حالا مي‌دانم كه پرسپوليس طرفداران زيادي در ايران و حتي آسيا دارد و اميدوارم كه شرايط طوري شود تا بتوانم به اين تيم بزرگ كمك كنم.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)