مرد اخلاق چگونه خائن شد؟

مرجع خبری پرسپولیس : پس از آن حضورهاي پرشور تماشاگران در استاديوم‌ها که تحسين همه را به همراه داشت و بعد از آن نمايش خيره‌کننده شهرداري در ليگ دسته اول و البته تراکتور در ليگ برتر همه اميدوار شدند که نسل طلايي از دلاور مردان تبريزي در حال تولد است که مي‌تواند فوتبال ايران را چون تمام ساليان گذشته از هر لحاظ گارانتي کند.

 

فوتبال ايران داشت به همه ستاره‌هاي آذربايجاني‌اش مي‌باليد و به هواداران تبريزي افتخار مي‌کرد که حوادث شنبه عصر همه چيز را بهم‌ ريخت. تاختن بي‌رحمانه به سوگلي‌هاي آذري زبان تاريخ فوتبال ايران آن هم در آذربايجان همه را غافلگير کرد. در طول چند سال اخير هر زمان به دايي بنا به دلايل مختلف توهين مي‌شد اين آذري زبانها بودند که پشت او مي‌ايستادند و از او به حق دفاع مي‌کردند.

 

در مورد کريم باقري اما داستان متفاوت بود. کريم باقري قابل احترام‌ترين مرد تمام دوران ايران بود و هست. مي‌خواهم بگويم کسي به ياد ندارد که در هيچ استاديومي چه استقلالي‌ها و چه هواداران ساير تيم‌ها کلمه‌اي عليه او شعار داده باشند.

 

 او با اخلاق ترين مرد فوتبال ايران ماند و اتفاقا آذري زبانها بر خلاف داستان دايي هيچ‌گاه مجبور نبودند از او در مقابل هجمه سايرين دفاع کنند.

 

 

 باقري به حق همانطور که تبريزي‌ها هفته گذشته از او تجليل کردند يکي از با ارزش‌ترين مردان فوتبال ايران چه از لحاظ فني و چه از لحاظ اخلاقي است. با اين حال پارادوکسي را که شنبه عصر در استاديوم يادگار امام تبريز ديديم و شنيديم را نمي‌توانيم هضم کنيم.

 

چگونه مي‌شود که کريم باقري در کمتر از يک هفته از مرد طلايي آذربايجان به مرد بي‌غيرت و خائن تبديل مي‌شود؟ چگونه آنان که باقري را در بازي با شهرداري تبريز زير گيوتين توهين‌هاي خود ذبح کردند مي توانند در خياباني که به افتخار وي نامگذاري شده قدم بزنند و سرشان را بالا بگيرند؟ آنچه در قبال دايي و باقري در تبريز رخ داده برآمده از دل توده تبريزي‌ها نبود که آنان مردمي غيور و ميهن پرستند و نيک قدر اسطوره‌هاي شان را مي دانند.

 

تراژدي شنبه سياه را آناني رقم زدند که نمي‌خواهند سربلندي ايران را ببينند و آرزوي ايجاد تفرقه‌هاي قومي را در ايران آزاد در سر مي‌پرورانند. امروز آذربايجان براي پرورش باقري‌ها و دايي‌هاي جديد دورخيز کرده و محال است به سادگي از کنار اين حيله کثيف گذر کند. باقري ديروز را هم چون تمام ساليان گذشته پرافتخار فوتبالي‌اش بدون هيچ اصطکاکي با بدخواهان گذراند و در مقابل آنان که ناجوانمردانه بي‌غيرتش خواندند سکوت کرد.

 

سکوت او البته بدترين تنبيه براي تماشاگرنماهايي بود که قصد داشتند و دارند چهره اسطوره طلايي فوتبال آذربايجان و ايران را خدشه دار کنند. نود بيايد و امشب نظرسنجي بگذارد مبني بر محبوبيت باقري در ايران ببينيد که چه غوغايي خواهند کرد همين تبريزي‌ها و اصلا همه فوتبالدوستان ايراني در حمايت از وي.

 

نویسنده: جواد رستم زاده

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)