بازیکنان بزرگ فوتبال جهان همچون فابیو کارناوارو، کافو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین الدین زیدان و جف هرست در قرعه کشی جام جهانی مشارکت می کنند.

 

قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل روز جمعه در ایالت باهیای برزیل انجام می شود تا 32 تیم ملی فوتبال که جواز حضور در این رقابت ها را به دست آوردند، حریفان خود را بشناسند.

 



بازیکنان بزرگ فوتبال جهان همچون فابیو کارناوارو، کافو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین الدین زیدان و جف هرست در قرعه کشی جام جهانی مشارکت می کنند تا هیجان قرعه کشی بیشتر شود.

 



قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل با حضور هزار و 300 مهمان و دو هزار خبرنگار انجام خواهد شد و این برنامه در 193 کشور جهان به صورت زنده پخش تلویزیونی خواهد داشت.



 

بر اساس تقویم فیفا، جام جهانی 2014 برزیل از روز چهارشنبه 22 خرداد 93 در سائوپائولو با بازی افتتاحیه ای که یک طرفش برزیل خواهد بود، رسما آغاز می شود.

 



برزیل میزبان از همین حالا تیم اول گروه اول است و باید دید چه تیم هایی با برزیل همگروه می شوند.



 

مرحله گروهی جام جهانی 2014 چهارشنبه 5 تیر 93 به پایان می رسد. در این روز دو بازی آخر گروه هشتم به صورت همزمان انجام خواهد شد. اولین دیدارمرحله یک هشتم نهایی دو روز بعد یعنی جمعه 7 تیر 93 در بلو هوریزونته و ریو دوژانیرو انجام می شود. 

 



مرحله یک هشتم نهایی روز دوشنبه اول جولای 2014 برابر 10 تیر 93 به پایان می رسد. بازیهای مرحله یک چهارم نهایی در چهارم و پنجم جولای برابر پنجشنبه 13 و جمعه 14 تیر انجام می شود و دو بازی مرحله نیمه نهایی در روزهای 8 و 9 جولای برابر با دوشنبه 17 و 18 تیر 93 برگزار خواهد شد و دیدار نهایی نیز روز شنبه 22 تیر انجام می شود.

 



اما در چند وقت گذشته بسیاری درباره اینکه چه تیم هایی در جام جهانی 2014 برزیل با هم همگروه می شوند و یا سید بندی جام جهانی به چه صورت خواهد بود، گمانه زنی های کرده اند و سید بندیهای مختلفی توسط رسانه های معتبر جهان ارائه شده است که بعضا تفاوت هایی هم دارد.



 

جرومه والکه دبیرکل فیفا چندی پیش در گفت و گو با اکیپ فرانسه تاکید کرده بود که فیفا سر گروه های قرعه کشی جام جهانی 2014 را بر اساس رنکینگ فیفا در 17 اکتبر تعیین خواهد کرد و رده بندی فیفا در 28 نوامبر درباره سید بندی ملاک نظر نخواهد بود.

 



بر اساس آنچه که دبیرکل فیفا اعلام کرده است سیدبندی جام جهانی فردا سه شنبه در نشست کمیته برگزاری جام جهانی انجام خواهد شد و پنجشنبه 14 آذر92 و در آخرین روز نشست کمیته اجرایی فیفا ، تصمیم گیری نهایی فیفا و ترتیب اعلام تیم ها در سیدهای 4 گانه به صورت رسمی اعلام می شود.

 



در سید بندی، منطقه جغرافیایی و قاره ای ملاک است نه رنکینگ فیفا، چرا که فیفا می خواهد تیم های هم قاره (به غیر از اروپا که سهمیه بیشتری در جام جهانی دارد) با یکدیگر همگروه نشوند و پراکندگی منطقی در گروههای هشت گانه وجود داشته باشد. البته این پراکندگی طوری نخواهد بود که به هیجان و زیبایی مسابقات لطمه بزند اما همواره فیفا طوری برنامه ریزی می کند که در تیم های قدرتمند بتوانند برای جذابیت جام جهانی تا مراحل بالاتر در مسابقات باقی بمانند و این البته در مرحله یک هشتم نهایی به رده های تیم های قدرتمند در گروههایشان بستگی پیدا خواهد کرد.

 



پس نتیجه می گیریم سید بندی که اخیرا از سوی برخی رسانه های معتبر جهان اعلام شده و منطقی تر از سید بندی ها دیگر به نظر می رسد، نمی تواند صد در صد قطعی باشد.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)