چهارشنبه 26 فروردین (15:00)

مرجع خبری پرسپولیس : افشین قطبی حالا شاید دیگر خوب بداند حمایت های یک سویه از او چقدر برایش گران تمام شده است . او عادت نداشت در سیبل قرار گیرد به همین خاطر وقتی انتقاد ها از او شروع شد مردی که محبوبیت فراوانی دارد خیلی سریع موضع گرفت . قطبی در این مصاحبه از دلخوری اش از سایت ها و صعود به جام جهانی گفت تا آینده کاری اش و اینکه رایکارد و اسکولاری هم حالا مثل او بی کار هستند ! هنگام خواندن مصاحبه عصبانی نشوید و به این فکر کنید که افشین قطبی در مورد بسیاری از موارد تاوان چیزی را پرداخت که به آن می گویند بد دفاع کردن ! با هم مصاحبه امپراتور سرخ را می خوانیم :

pnnc:از بحثي شروع مي‌كنيم كه كمي قديمي شده ولي شايد به نقطه دلخواه برسد. شما داشتيد سرمربي تيم‌ملي مي‌شديد و بعد محمد مايلي‌كهن اين سمت را در اختيار گرفت؟
آنچه قبلا هم گفته‌ام و الان هم مي‌گويم اين است كه آرزوي موفقيت براي ايشان دارم. از حمايت‌ها و كمك‌هاي مردم ايران تشكر مي‌كنم و دوست دارم اين تيم را در جام‌جهاني 2010 ببينم.
pnnc:يعني الان ناراحت نيستيد كه روي نيمكت تيمي در جام‌جهاني نيستيد؟
گفتني‌ها را گفته‌ام. آرزوي هر مربي است كه در بالاترين سطح رقابت‌ها مربيگري كند و جام‌جهاني بزرگ‌ترين رقابت‌هاي دنياست. فكر مي‌كنم اولين سليقه هر مربي كاركردن در تيم‌ملي خودش است. حتي از يك مربي برزيلي هم بپرسي دوست دارد در جام‌جهاني باشد.

(افشين قطبي ترجيح داد ناگهان جهت مصاحبه را عوض كند و اين همان چيزي بود كه فضاي جديدي را به‌وجود آورد.)
حالا من يك سوال از شما دارم. هميشه مرا نقد كرده‌ايد. چرا بدون اینکه من و تو با هم از نزدیک برخورد داشته باشیم؟
pnnc:آقاي قطبي. اين حرف شما منطقي نيست. من مي‌توانم در مورد اسپالتي هم بنويسم، حتي اگر نديده باشمش.
درست است. ولي پرسپوليس را همه ديدند. بعد از شش سال قهرماني را ديدند. پرسپوليس فرق كرده بود. اين را كه مي‌توانستيد بنويسيد.
pnnc:نوشتيم. مدارك آن موجود است. ولي شما با كوچك‌ترين انتقادي واكنش نشان مي‌دهيد؟
شما مرتب آن عكسي از من را روي سايت ها مي‌گذاشتید كه در حال چشمك زدن هستم. يا اينكه تصوير من را به‌صورت واژگون روي سايت مي‌گذاشتيد. شما مي‌خوهیدد شخصيت يك نفر را پايين بياورد. شايد هم اشتباه مي‌كنم. ولي خيلي يكطرفه رفتيد. بالاخره من جايگاهي دارم.
pnnc:نكته همين‌جاست. بازي با عكس براي جذاب‌تر شدن مطالب، يك كار غيرحرفه‌اي نيست. مثلا شما سابقه ملي نداشتيد. چطور مي‌توانيد خود را محق‌ترين فرد بدانيد و حتي تماشاگران را با رفتن ناگهاني در آچمز قرار دهيد؟
بگذاريد من بپرسم. كدام مربي ايراني را مي‌شناسيد كه با 45 سال سن با سه تيم مختلف در جام‌جهاني كار كرده باشد. با هيدينك و ادووكات و پيم وربيك كار كرده‌ام. پيم وربيك من را گذاشت كمك مربي اول مي‌توانست يكي ديگر را بگذارد. روي نيمكت كره هم نشستم. كره‌اي‌ها مي‌توانستند با آن همه پول و امكانات هر مربي ديگري را بياورند. بوراميلوتينوويچ مي‌گفت آرزو داشتم در 45 سالگي سابقه تو را داشتم. وقتي فهميد كه سرمربي تيم‌ملي نشده‌ام گفت: «باورم نمي‌شود كه مربي ايران نشوي.»
شما گفته بودي نام من لرزه به تن كره‌اي‌ها مي‌اندازد؟ الان مولر را همه در ايران مي‌شناسند ولي نمي‌توان گفت از او وحشت دارند؟
كره‌اي‌ها من را مي‌شناسند. آنها مي‌دانستند اگر روي نيمكت تيم ايران بنشينم برايشان همه‌چيز سخت مي‌شود. خطرناك است. فراموش نكنيد آنها خودشان مربيان زيادي دارند. چرا من را آوردند.
pnnc:يعني حتي مدعي سرمربيگري كره جنوبي هم هستيد؟
همه‌چيز در فوتبال مي‌شود. كدام مربي ايراني رفته خارج در سطح من كار كرده.
اينكه دليل نميشه شما در محيط خارج بزرگ شويد و طبيعي است كه در همان‌جا مشغول شديد؟
يك مربي برود خارج كار بگيرد و بگويد من ايراني هستم خيلي سخت مي‌شود. دايي كه اينقدر مطرح است و آقاي گل بوده چرا هيچ‌كس نمي‌آيد دنبالش.
pnnc:خود شما چطور؟ الان مدت‌هاست كه تيمي نداريد؟
مگر رايكارد الان بي تيم نيست. مورينيو مگر چند وقت بي‌كار نبود؟ الان اسكولاري چند وقت است كه كار گرفته؟
pnnc:اسكولاري يك مربي تورنمنتي است. اين را كه ديگر نمي‌شود انكار كرد؟
من كه در تيمي مثل پرسپوليس كار كرده‌ام حالا ديگر نمي‌توانم بروم هر تيمي كار كنم. دوست دارم به جلو بروم.
pnnc:آيا واقعا آناليزوري چلسي را قبول مي‌كرديد. يكي از طرفداران شما در يادداشتي نوشته بود آناليزوي چلسي از سرمربيگري ايران چيزي كم ندارد؟
نه. من فقط مي‌خواهم سرمربي شوم. هيچ‌وقت به آناليزوري فكر نمي‌كنم.
pnnc:خب نكته همين‌جاست. خيلي از حمايت‌هايي كه از شما شده به همين سوءتفاهمات رسيده. ما در مقاطعي هم از شما حمايت كرده‌ايم. مثلا به محض رفتنتان از ايران وقتي شيث رضايي مصاحبه كرد ما نوشتيم؛ «شيث ساكت‌شو»
مي‌خواهم چيزي را به شما بگويم. برويد بپرسيد ليت‌بارسكي چرا رفت. وقتي حمله مي‌كنند به ماشيني كه مامانت، خواهرت و خانمت در آن هست بايد چه كار كنم. تنها مربي‌اي كه وقتي تيم عقب بود مي‌ايستاد كنار زمين و كار مي‌كرد من بودم. هر مربي ايراني چه كار مي‌كند، بعد بياييد من را ببينيد.
pnnc:بين كره و ايران كدام تيم را براي مربيگري انتخاب مي‌كنيد؟
شما خودت چه فكر مي‌كني. خب معلوم است كه ايران را انتخاب مي‌كنم. همه وقتي آمدم به من حمله كردند. پدر من معلم مهرباني بود. آن وقت شايعه كردند پدر من رضا قطبي بوده.
pnnc:ولي خيلي‌ها هم حمايتتان كردند. شما بايد تحمل فضاي چند صدايي را داشته باشيد. چون به بين‌المللي بودن خودتان اعتقاد داريد. فكر مي‌كنيد حمايت‌هاي يكطرفه به‌نفع شما بوده يا نه؟
من نمي‌دانم. نه يك دانه از كسي گرفته‌ام و نه يك دانه به كسي داده‌ام. براي يك ايراني كاركردن در خارج سخت است، اما در خارج با من بيشتر مهرباني مي‌كردند. در پرسپوليس چقدر زيرآب من را زدند. همين بازيكنان…! يادم نمي‌رود، كاشاني حرف خوبي به بازيكنان مي‌زد. مي‌گفت اگر خوب بازي كنيد به بهشت مي‌رويد، چون مردم را شاد مي‌كنيد.
pnnc:داريوش مصطفوي مصاحبه‌اي كرد و گفت افشين قطبي مسئوليت‌پذير نيست و ارتباط خوبي با بازيكنان ندارد، او مدتي مديرعامل باشگاه بود و حتما در مورد نكته‌اي خاص صحبت مي‌كند؟
نمي‌دانم واقعيت دارد. ممكن است نظرش باشد. نمي‌دانم. چيزي كه مي‌خواهم بگويم اين است كه پشت‌سر هيچ‌كس حرف نمي‌زنم.
pnnc:دشمن نداشتيد؟
دشمن‌هايم را دوست دارم.
pnnc:ممكن است دوباره سرمربي يك تيم ايراني شويد؟
در فوتبال ياد گرفته‌ام كه هيچ وقت نمي‌شود و گفت هرگز يا هميشه. بايد ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد. هيچ‌كس فكر نمي‌كرد ايران به عربستان ببازد.
pnnc:ولي همين چند دقيقه پيش گفتيد كه در ايران زيرآب شما را زدند. با اين ذهنيت چطور از بازگشت حرف مي‌زنيد؟
گفتم كه در فوتبال هر اتفاقي ممكن است.
pnnc:حاضر هستيد با شناختي كه از كره داريد اطلاعات و آناليز اين تيم را در اختيار مايلي‌كهن بگذاريد؟
من هستم. مايلي‌كهن شخصيت بسيار خوبي دارد. حاضرم آناليز كره‌جنوبي را اگر بخواهد در اختيارش بگذارم.
pnnc:جام جهاني مي‌رويم؟
كار سختي است. ما هنوز مي‌توانيم با دوم شدن تمام كنيم.
pnnc:اصلا چي شد كه با كفاشيان تماس گرفتيد؟
تاكيد داشت كه پيغام داده‌اند كفاشيان مي‌خواهد با او صحبت كند. تلفن داده بودند و بعد…
pnnc:او ناگهان بحث را به این سو می کشاند :
شما كه اينقدر برايم بد نوشتيد باز هم مردم بيشتر دوستم دارند. من كه آمدم تماشاگران به فوتبال برگشتند.
نه. قبل از شما هم ورزشگاه‌ها پر مي‌شد. موارد زيادي براي مثال زدن وجود دارند. حضور 120 هزار نفر را هم قبلا تجربه كرده‌ايم.
من نامه‌هايي دارم كه پروفسورها، دكترها، معلمان، نويسندگان و… در آنها از شوق دوباره‌شان به فوتبال خبر داده‌اند. مشكل اين است كه در ايران حاشيه‌ها فرصت تمركز را مي‌گيرند. الان فكر كن مايلي‌كهن بايد چقدر تمركزش را روي حاشيه‌ها و روزنامه‌ها بگذارد. هيچ جاي دنيا اينقدر نويسنده و كارشناس نيست و البته اين جذاب است. اين را هم بگويم كه من همه‌چيزم خوب نيست.
pnnc:بازيكني را بگوييد كه يادگار افشين قطبي در ايران بوده؟
پاسخ خاصي داده نشد.
pnnc:آقاي قطبي ممنون، و فراموش نكنيد ما باز از شما انتقاد مي‌كنيم
توضیح : افشین قطبی شخصیت دوست داشتنی دارد و با اینکه معتقدیم حق او در فوتبال ایران ادا نشد اما چون دوستش داریم از او انتقاد می کنیم .

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)