سرمربی استقلال در مورد شایعه پیشنهاد پرسپولیس به او گفت: کدام پیشنهاد؟ رویانیان با من تماس گرفت و پیروزی مقابل الشباب را به من تبریک گفت.

به گزارش فارس، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین استقلال در مورد بازی برگشت مقابل الشباب گفت: مهم‌ترین بازی ما دیدار برگشت مقابل الشباب است. دیدار برگشت مقابل الهلال و داماش تجربه تلخ و بزرگی برای ما بود. به بازیکنان گفته‌ام نیمه اصلی بازی ما باقی مانده و باید با قدرت به میدان برویم. می‌دانید مرحله بعدی مسابقات شهریور ماه برگزار می‌شود و معلوم نیست چه کسی هست چه کسی نیست. استقلال بازیکنان بزرگ و تماشاگران خوبی دارد که باید با پوشش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت با قدرت انشاءالله در مرحله بعدی به موفقیت برسیم.

وی در مورد مشکلات مالی عنوان کرد: هنوز وضعیت خوب نشده، صحبت ما با بچه‌ها همین بود. مقداری از بازیکنان طلب دارند. در جلسه‌ای مجتبی جباری به عنوان نماینده بازیکنان صحبت‌های آنها را انتقال می‌داد. باید تلاش کنیم حق و حقوق بازیکنان را بدهیم. همه مسلمان و مومن هستیم و برخی حرف‌ها نباید به وجود بیاید. پیامبر فرموده پول کارگر را قبل از خشک شدن عرقش باید پرداخت کرد. خیلی‌ها هنوز پول نگرفتند. از وزیر که به نوعی پدر ورزش است، می‌خواهیم تدبیری بیندیشد و مثل همیشه که به استقلال لطف داشته، مشکل تیم را حل کند.

قلعه‌نویی در مورد پیشنهادهایی که گفته می‌شود به بازیکنان استقلال داده شده، گفت: این مسئله طبیعی است، از 21 اردیبهشت نقل و انتقالات شروع شده و بهتر بود شروع این فصل پس از پایان مسابقات ما در آسیا بود. به هر حال بازیکن حرفه‌ای است و به آینده فکر می‌کند. شما می‌بینید که قدیمی‌ها در استقلال 7-8 سال است با وجود این مشکلات در تیم هستند. عده کمی رفتند اما اکثر بازیکنان مردم و استقلال را دوست دارند و به پیراهن تیم‌شان عرق دارند. دادن پول دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. خودم چند میلیون از چند سال قبل طلب دارم. مردم نسبت به این استقلال و بازیکنان عشق دارند و بازیکنان به تیم خودشان تعصب دارند. به هر حال ممکن است برخی با پیشنهادها وسوسه شوند و این چیز تازه‌ای نیست.

سرمربی استقلال در مورد اینکه گفته می‌شود به یکی از بازیکنان پیشنهاد 8 میلیاردی داده شده است، عنوان کرد: چون روزنامه نمی‌خوانم از این مسئله اطلاع ندارم و این موضوع را از شما می‌شنوم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه گفته می‌شود پیشنهاد حضور در هیئت مدیره را داده است، پس از خندیدن به این موضوع عنوان کرد: من چنین پیشنهادی دادم؟ عاشق حضور در مستطیل سبز هستم و کارم را آنجا انجام می‌دهم و به این موضوع علاقه دارم. پس از گیر دادن به سنتی و بین‌المللی نبودن من و تیم ملی حالا این موضوع مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از دیدار با الشباب علاقه‌ای به صحبت کردن نداشت، گفت: اکنون هم نمی‌خواستم صحبت کنم اما یک خبرنگار جوان آمد و درخواست مصاحبه کرد که به خاطر او تصمیم گرفتم صحبت کنم.

وی در مورد اینکه هواداران در پایان بازی داماش گیلان به نوعی از او عذرخواهی کردند، عنوان کرد: بحث این حرف‌ها نیست؛ من از  سال 66 به عنوان بازیکن به استقلال آمدم و همیشه گفته‌ام بعد از خدا و اهل بیت هر چه دارم از استقلال و هواداران است. تماشاگران به من محبت دارند و ناراحت فرهنگ غلطی هستم که به وجود آمده است. همیشه در مصاحبه‌هایم گفته‌ام من را تشویق نکنید. فرهنگ غلطی وارد فوتبال ما شده همان‌طور که گهری‌ها یک فرهنگ خوب آوردند ما نیز می‌توانیم این کار را نهادینه کنیم. خبرنگاران 2 سؤال در مورد 2بازیکن آماده فوتبال ایران پرسیدند کی‌روش ناراحت شده است. ما الهلال را در عربستان شکست دادیم و سپس هواداران چنین کاری می‌کنند و اگر کی‌روش ناراحت شود می‌گویند حق با اوست باید به افکار عمومی و سؤالی که می‌شود احترام بگذارد. من اگر مجیدی را بازی ندادم دلیلش این بود که او به دلیل مصدومیت به سفر نیامد. در تمرینات حضور نداشت و نمی‌توانستم بازی بدهم. مردم صاحب اصلی استقلال هستند چون هواداران حضور داشتند ما استقلال را اکنون در چنین جایگاهی می‌بینیم. امثال من می‌آیند و می‌روند و مهم استقلال است که همیشه باقی می‌ماند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه برای مبارزه با این فرهنگ غلط چه باید کرد، گفت: باید با انجام یک کار فرهنگی سکوها را کنترل کرد باید کار اصولی بکنیم و انشاءالله باشگاه برای این مسئله برنامه دارد.

وی افزود: بچه‌های ما همه تلاش می‌کنند و اگر صعود کردیم با لطف خدا این اتفاق افتاد.

قلعه نویی در مورد اینکه نشست بعد از بازی با الهلال خیلی طولانی شد و آیا این کار ها سازمان دهی شده بود گفت: واقعا هم سازماندهی شده بود لزومی ندارد دوباره بیان کنیم در آن مصاحبه خود آن افراد متوجه شدند. مشکلی وجود ندارد و انشاالله در بازی برگشت با الشباب هم پیروز می شویم و به مرحله بعد صعود

سرمربی استقلال در مورد مسئله مارپله و اینکه آیا این موضوع همچنان وجود دارد، گفت: مثل اینکه یک خبرهایی وجود دارد. (باخنده)

قلعه‌نویی در مورد نگرانی هواداران از کنار رفتنش اظهار داشت: اگر ما قهرمان شدیم با لطف خدا و اهل بیت و زحمت بازیکنان بوده است. بدون تعارف می‌گویم کمترین نقش را داشتم و تمام باخت‌ها به گردن من است.

وی در مورد عدم حضور در جشن قهرمانی گفت: من هیچ گاه حاضر نمی‌شوم و زمانی که در سپاهان هم بودم در این جشن شرکت نمی‌کردم. یک سال اگر آمدم به دلیل درخواست فرزندم محمد که آن زمان کوچک بود و دوست داشت در جشن شرکت کنم، روی سکو رفتم و مطمئنم استقلال راه خود را ادامه می‌دهد. بسیاری با من آمدند و رفتند و استقلال همیشه بزرگ می‌ماند. کما اینکه این وضعیت برای پرسپولیس صدق می‌کند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا مشکلات مالی استقلال همه بر گردن وزیر ورزش است، خاطرنشان کرد: زمانی که بودجه فصل قبل تصویب شده حضور نداشتم اما این طور که مصوب کرده بودند بودجه فصل قبل 17 میلیارد تومان بوده است. قرار بود 50 درصد وزارت ورزش بدهد و 50 درصد درآمدزایی شود. با این حساب و اطلاعی که من دارم 8.5 میلیارد بودجه تیمی بوده که وزارت تنها 3 میلیارد داده است. بخش درآمدزایی انجام شده و آنها می‌گویند کار خود را کرده‌اند. البته این موضوعی است که ما شنیده‌ایم وزیر ورزش پدر ورزش است. او رئیس مجمع و اعضای هیئت مدیره را انتخاب می‌کند و استقلال زیرمجموعه وزارت است. در شرایط سختی قرار داشتیم در مقطعی انصاری، شفیع‌زاده و برخی از اعضای هواپیمایی مثل عبدالله‌پور، موسوی و فردی به نام کاوه به ما کمک کرد. خداوکیلی باشگاه 30 میلیون هوادار باید به این شکل مدیریت شود. هیچ اتاق فکر و دولتی نبوده که شرایط استقلال را درست کند. زمانی در سپاهان حدود 10 سال پیش اسلامیان کار مدیریتی انجام داد و سپاهان را به زیر مجموعه فولاد مبارکه برد. تمام مسائل مالی این تیم تامین شد. استقلال پتانسیل چنین تصمیماتی را دارد. متاسفانه ما به ساعت مره‌گی رسیده‌ایم. در امارات نام نمی‌برم کدام تیم اما بودجه آنها حدود 30 میلیون درهم که معادل 300 میلیون تومان است، بود. هزینه بازیکن شماره 9 الشباب چیزی حدود 3 میلیون و 100 هزار دلار است. به لطف خدا و اهل بیت تیم استقلال را به این جایگاه رساندیم اما نباید فکری به حال شرایط‌مان کنیم. نگاه‌ ما به فوتبال باید فرصتی باشد. باید فکری کنیم تا اوقات فراغت جوانان فراهم شود و به سمت فوتبال جذب شود. متاسفانه ما این نگاه را نداریم و نگاه‌مان فوتبالی نیست. در فوتبال همه چیز وجود دارد به غیر از خود فوتبال. واقعا در این 30 و چند سال باید فکری می‌کردیم و قانون اساسی می‌گذاشتیم. هاشمی‌طبا، مهرعلیزاده و … رفتند و هر کس کار خودش را می‌کند. اکنون رویانیان در پرسپولیس زحمت می‌کشد و وقتی می‌رود همه چیز تمام می‌شود. در استقلال هم این شرایط وجود دارد.

وی افزود: باید برای ورزش یک قانون بگذاریم که هر کسی که رفت کار جدیدی انجام ندهد. به طور مثال در نیروی انتظامی هر کسی که بیاید چراغ قرمز نشانه ایستادن است به طور مثال سردار رحیمی نمی‌تواند بگوید اگر چراغ قرمز شد من می‌گویم حرکت کنیم. باید به سمت قانونمند شدن برویم و بودجه را با مدیریت هزینه کنیم.

سرمربی استقلال در مورد پیشنهاد 7 میلیاردی که گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها به او داده‌اند، عنوان کرد: اصلا چنین چیزی وجود نداشته است. با رویانیان رفیق هستم. پس از دیدار با الشباب او خوشحال بود و به من زنگ زد تا پیروزی استقلال را تبریک بگوید. نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا درآمده است؟! اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

وی در مورد اینکه می‌گویند پرسپولیسی‌ها از طریق علی امیری با او مذاکره کرده‌اند، عنوان کرد: رویانیان به امیری زنگ زد و او گوشی را به من داد و رویانیان تبریک گفت.من هم تشکر کردم. یک روز دیگر این حرف را می‌زنند و دفعه بعد بحث هیئت مدیره را مطرح می‌کنند. من نه سیاسی هستم و نه علاقه‌ای دارم البته زمانی مدیر اجرایی شهرداری بودم و 12 سال کار اجرایی کردم.

قلعه‌نویی در مورد غیبت حنیف عمران‌زاده در تمرین امروز خاطرنشان کرد: حنیف به دلیل سرماخوردگی به تمرین نیامده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)