مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: كم كم داريم حرفه‌اي مي‌شويم؛ كي‌روش هم آمده و سازمان ليگ هم ساختمان خريده است.

 

امير قلعه نويي در نشست خبري پيش از مسابقه پرسپوليس و سپاهان در جمع خبرنگاران حاضر شد. وي پيش از آغاز مصاحبه گفت: به سازمان ليگ تبريك مي‌گويم كه ساختمان خريده است. كم كم داريم حرفه‌اي مي‌شويم؛ كي‌روش هم آمده، ساختمان هم خريده‌ايم، قرار است براي فوتسال هم يك مربي خارجي بياوريم. هر چه مربي خارجي بيشتر بيايد برخي از خبرنگاران خوشحال‌‌تر مي‌شوند. البته من خارجي ستيز نيستم و از حضور مربيان خارجي در فوتبال استقبال مي‌كنم.

قلعه نويي سپس در ابتداي صحبت‌هايش اظهار داشت:

درگذشت ناصر حجازي يكي از بزرگان و اسطوره‌هاي فوتبال ايران را تسليت مي‌گويم. بازي فردا در جام حذفي شرايط خاص خودش را دارد. به ويژه اينكه فقط يك بازي است. در برخي كشورها بازي‌هاي جام حذفي رفت و برگشت انجام مي‌شود اما در ايران يك بازي و ما نگاه ويژه‌اي به اين مسابقه داريم. براي 120 دقيقه برنامه ريزي مي‌كنيم و مي‌خواهيم با آرامش بازي كنيم و ضريب اشتباهاتمان را پايين بياوريم.

وي افزود: پرسپوليس تيم خوبي است و از مربي خوبي به نام دايي بهره مي‌برد و بازيكنان خوبي دارد. بازي‌هاي دو تيم پرسپوليس و سپاهان از كيفيت فني خوبي برخوردار بوده است. اميدوارم با حضور تماشاگران، دو تيم كيفيت فني بيشتري از خود نشان دهند.

قلعه نويي با اشاره به نقاط قوت پرسپوليس گفت: اين تيم خط هافبك قدرتمندي دارد به ويژه 3 هافبك مركزي اين تيم. محمد نوري نيز كه هافبك نفوذي است نيز بازيكن خطرناكي است. البته سپاهان در شرايط بسيار خوبي قرار دارند. ما، هم قهرمان ليگ برتر شده‌ايم و هم يك بازي خوب برابر بنيادكار انجام داديم و از نظر شرايط روحي و رواني در وضعيت خوبي هستيم. هر تيمي كه از موقعيت‌هايش بهتر استفاده كند شانس بيشتري براي پيروزي دارد. فردا ورزشگاه شلوغ مي‌شود و ما از اين شلوغي نهايت استفاده را مي‌بريم.

وي تاكيد كرد: در ديدار با نفت آبادان و تراكتورسازي تبريز نشان داديم كه هر چه تماشاگر بيشتر بيايد سپاهان بهتر بازي مي‌كند. در تبريز 100 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند و 30 هزار نفر نيز بيرون از ورزشگاه ماندند و براي ما تجربه خوبي بود. اميدوارم فردا ورزشگاه آزادي پر شود و همه از ديدن مسابقه لذت ببرند.

سرمربي سپاهان در مورد اينكه اين تيم جام حذفي را جدي گرفته است يا نه گفت: يكي از هدف گذاري‌هاي ما در سال اول كسب هر 3 جام بود. در سال اول ما فقط به يكي از اهدافمان رسيديم و در سال دوم كامل‌تر شديم و به 2 هدف رسيديم، يكي قهرماني در ليگ برتر و ديگري حضور در 8 تيم برتر آسيا. جام حذفي را هم جدي گرفته‌ايم و در ديدار با ماشين سازي و راه آهن با تمام بازيكنانمان به ميدان رفتيم. فردا نيز با تمام نفرات خود برابر پرسپوليس بازي خواهيم كرد.

قلعه نويي در مورد اينكه انگيزه بازيكنان سپاهان پس از قهرماني در ليگ پايين آمده است گفت: اين يك سؤال خوب و كارشناسي است. در فوتبال ايران وقتي بازيكنان به جايي مي‌رسند از نظر انگيزشي پايين مي‌آيند. نمونه آن نيز بازي برگشت ما برابر پرسپوليس بود كه بعد از بازي خوب برابر الجزيره مقابل پرسپوليس از نظر انگيزشي و بدني تخليه شده‌ بوديم ولي با صحبت‌هايي كه انجام دادم بازيكنان در بازي‌هاي بهتر بهتر بازي كردند. بنياد كار را هم برديم و يك جهش خوب پيدا كرديم. اكنون نيز از نظر روحي در وضعيت خوبي هستيم هر چند كه فرصتي براي انجام كارهاي تاكتيكي نداشتيم و فقط در تمرينات ريكاوري كرديم. فقط روز گذشته توانستيم يك جلسه تمرين تاكتيكي انجام دهيم. اگر خط هافبك پرسپوليس را كنترل كنيم مي‌توانيم برنده اين مسابقه باشيم.

وي در مورد اظهارات حسيني رئيس هيات مديره باشگاه مبني بر اينكه اين باشگاه سقف قراردادها را رعايت نكرده و همچنين نظر خودش در مورد سقف قانون قرار دادها اظهار داشت: بهتر است مديران پاسخگوي مسائل مديريتي باشند من فقط مسائل فني را جواب مي‌دهم اما در مورد سقف قراردادها بايد بگويم دو تيمي كه امشب بازي دارند (بارسلونا و منچستر) از چنين قانوني استفاده كرده‌اند؟ ما در آوردن مربي خارجي سقفي قائل نمي‌شويم و مي‌گوييم كي‌روش خوب است زيرا مربي رئال و منچستريونايتد بوده اما از آن سو چنين قوانيني را مي‌آوريم. فقط ايران است كه چنين قانوني دارد. قانون سقف قراردادها راهكار خوبي براي پيشرفت فوتبال ما نيست.

قلعه نويي در مورد اينكه فصل آينده در سپاهان خواهد ماند يا نه گفت: ابتدا بايد قهرماني هندبال را به باشگاه سپاهان تبريك بگوييم. در پاسخ سؤال شما هم بايد بگويم طبيعي است كه دوست دارم در سپاهان بمانم. ما برنامه ريزي كرده‌ايم كه در سال سوم به ايده‌هاي خود نزديك شويم. با برنامه ريزي خوبي كه سازمان ليگ دارد ما هم برنامه ريزي كرده‌ايم تا در سال سوم كارآيي بهتري داشته باشيم. اگر شرايط جور باشد راغب هستم كه در سپاهان بمانم. سقف توقع در ايران و اصفهان بالاتر رفته و بايد بتوانيم جوابگوي نياز طرفداران خود باشيم.

وي در مورد اينكه فردا تماشاگران استقلال او را تشويق خواهند كرد يا نه گفت: مردم خوب اصفهان و طرفداران سپاهان همواره مرا مورد محبت خود قرار داده‌اند و در دو سالي كه آنجا بودم به من لطف داشتند. هر وقت هم كه به تهران آمدم تماشاگران استقلال در فرودگاه به استقبالم آمدم و در روز مسابقه مرا در ورزشگاه تشويق كردند.

اين مربي ادامه داد: از سال 1366 كه با استقلال قرارداد بسته‌ام در پست‌هاي مختلفي با استقلال همكاري داشته‌ام؛ بازيكن، مربي، سرمربي، مشاور مديرعامل و … بوده‌ام. البته آن زمان مصطفوي قانوني گذاشت بود كه لژيونرهاي بعد از بازگشت به ايران 6 ماه بايد اقامت داشته باشند و 6 ماه طول كشيد تا بتوانم براي استقلال بازي كنم اما در تمام اين سال‌ها تماشاگران استقلال هميشه به من لطف داشتند و هر وقت به تهران آمدم با روي باز از من پذيرايي كرده‌اند.

قلعه نويي در مورد نتيجه ديدار بازي فردا با پرسپوليس گفت: نتيجه دست خدا است. البته ما پتانسيل و توانايي خوبي داريم تا پيروز شويم. نقاط ضعف و قوت تيم و حريف را هم مي‌شناسيم اما در جام حذفي هر تيمي تمركز بيشتري داشته باشد و از موقعيت‌ها بهتر استفاده كند برنده خواهد شد.

وي در پايان خريد ساختمان جديد سازمان ليگ را تبريك گفت و از عزيز محمدي و مسئولان سازمان تشكر كرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)